2006-02-24, 20:50
Medlem
denos avatar
läste för ett tag sen att al pacino rökte flera pack om dagen men slutade för att behålla rösten, dock så var han även beroende av att hålla i en cigg som o få nikotin i sig, att slippa nikotinen lyckades han med men då undrar jag ifall det var herbal ciggaretter han började att röka, fakta...jo men är dem nikotinfria??
Citera
2006-02-25, 13:03
Medlem
yonnys avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=297894
Citera
2006-12-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av time
Finns det nikotikfria cigaretter?
Isåfall, finns det även nikotinfri piptobak?

Är det nikotinet som gör att man blir beroende? (Det är ju iallafall inte bara nikotin som skadar kroppen)

Ja det finns nikotinfria och tobaksfria cigaretter. Det finns även nikotinfria och tobaksfri piptobak, pipmelass (då det inte är tobak). Bägge finns att inhandla på smoketower.com.
Och ja det är nikotinet som gör att man blir beroende, dock skadar även tobaken kroppen. Därför är dessa örtcigaretter och örtmelasser perfekta lösningen, även för de som vill sluta röka. Så besök www.smoketower.com för mer info.

/Ekliptika
Citera
2006-12-28, 14:26
Medlem
Maskinistens avatar
Tobak övelag var det va? "ONICO" är ett snus som är nikotinfritt
Citera
2006-12-28, 17:12
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinisten
Tobak övelag var det va? "ONICO" är ett snus som är nikotinfritt

Ehh... nej det var piptobak det gällde...
Citera
2008-10-06, 14:24
Medlem
Tsukiyomis avatar
Vet någon om dessa nikotinfria cigg finns att köpa direkt (ej beställa) i Uppsala?
Citera
2008-11-15, 09:41
Medlem
tjo

visst har jag slutat röka sen många år tebax och rostat i all evighet men vem orkar med detta. .. ? finns d verkligen inga cigaretter utan nikotin ? ?
Citera
2008-11-15, 21:07
Medlem
grissvanss avatar
varför!!?
Citera
2009-02-13, 11:35
Medlem
vaaaaaaa

seriöst undervärlden.... finnns juh inget billigt altenativ för byta ut tobaken mot billig ört lr liknande .,..vill juh inte rosta skiten vill inte röka bong utan en fet joint utan den förbannade nikotinet ....seriöst hitta på ett sätt =) =) det gynnar...
Citera
2009-02-13, 11:53
Medlem
Keff^s avatar
finns örtcigg på smoketower.se Smakar säkert skogsbrand men sure
Citera
2009-02-13, 18:25
Medlem
Giffoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Gäller inte det endast vid munbloss då? Tobak som tobak eller?
Mja, det har lite med ph-halter att göra, alltså var nikotinet enklast tas upp. Cigaretter är ju preparerade med tillsatser i såväl tobak som papper medan cigarrer bara är rullade tobaksblad (och något "naturellt" lim för täckbladen). Lungorna tar tom. snabbare upp ämnen än vad en injektion gör (eftersom vid iv-administration måste det syrefattiga blodet passera hjärtat och sedan lungorna innan det kan syresätta bl.a. hjärnan) vilket definitivt ligger i bolagens intresse då snabbare tillfredställelse skapar ett starkare beroende.
Citera
2009-02-13, 22:34
Medlem
Transmaniacons avatar
Jag har för mig att Prince Indian Summer är/var nikotinfria. Vet inte om de finns längre, men smakade skit gjorde dem i alla fall!

EDIT: Kollade upp det, där är tydligen nikotin i dem. Vet inte var jag fick mina idéer ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in