2018-12-23, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Jag styrs mycket lite av känslor rent generellt, och lutar mig allt som oftast på logik.

Är det något du faktiskt vet och fått bevisat för dig eller är det bara något du har en känsla av?
Citera
2018-12-23, 02:30
Medlem
EnGodForlorares avatar
En invandrare startar en tråd och frågar "Vad finns det i den svenska kulturen som jag kan ta till mig av?" och får som första svar "Köp en flygbiljett och åk hem till Kabul vi vill inte ha dig här din jävla blatte!" Det är himla lätt att avfärda sådana resonemang därför tror jag inte att invandringsdelarna tas på allvar av särskilt många.

Däremot AB&K verkar ha ett stort inflytande. Ryktet om att en flicka i Malmö skulle ha blivit bränd med tändvätska under en våldtäkt kom från det delforumet och spreds i media av bland annat Tino Sanandaji och Katerina Janouch. (FB) Tändvätskevåldtäkten - skröna eller sanning? Några månader senare gjorde DN ett gräv och lyckades identifiera flashbackaren som startade ryktet och enligt denne kom det från en kompis till en kompis till flickans pojkvän.

Drogforumet tycker jag är jättekul att läsa även om jag tyvärr inte har särskilt mycket att bidra med. Det forumet måste absolut ha påverkat Sverige i en drogliberalare riktning.
Citera
2018-12-23, 02:44
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Är det något du faktiskt vet och fått bevisat för dig eller är det bara något du har en känsla av?

Hur menar du?

Jag vet att jag styrs av logik, ja. Tyvärr ofta så styrs jag av alltför mycket logik. Ibland är det bra att blanda in lite känslotänk också. Det är dock en känsla jag har, när jag säger att jag behöver mer känslor.
Citera
2018-12-23, 10:50
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Det är vad jag också låtsas tycka och tänka offentligt, framför allt jobbet. Men här är jag

Ja vad gör man med all dö tid.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in