• 1
  • 2
2019-01-06, 00:20
Medlem
Gasolbil
Citera
2019-01-09, 16:57
Medlem
Säkerligen någon hemmakonverterad gasbil med gastank lite halvdant monterad i bagageutrymmet..
Citera
2019-01-09, 20:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Gasolbil

Citat:
Ursprungligen postat av David86
Säkerligen någon hemmakonverterad gasbil med gastank lite halvdant monterad i bagageutrymmet..
Kanske fast det är ju inte säkert att det är så. Här är samma film upplagd 2015 https://www.youtube.com/watch?v=2l7RBg1ePkQ
Fast det står tid och datum i filmen också och där står det 2011 så förmodligen är händelsen så gammal. Visst är det en Citroën Xsara? De har byggts med LPG-drift (gasol) så det kan ju vara en sådan. Att hitta fakta om en över sju år trafikolycka i Långtbortistan lär inte vara lätt, det händer nog sådant titt som tätt där.

TS:s rubrik är ju rätt fjantig, inte fan segar hon sig ur. Hon måste ju bromsa först och få av sig bältet, jag tror inte TS själv hade fixat det fortare. (Youtubeklippets rubrik om att hon tände en cigarrett tillmäter jag 0 % säkerhet, det kan vem som helst ha hittat på bara. Kan vara möjligt men finns inget som säger att det är så.)
Citera
2019-01-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Kanske fast det är ju inte säkert att det är så. Här är samma film upplagd 2015 https://www.youtube.com/watch?v=2l7RBg1ePkQ
Fast det står tid och datum i filmen också och där står det 2011 så förmodligen är händelsen så gammal. Visst är det en Citroën Xsara? De har byggts med LPG-drift (gasol) så det kan ju vara en sådan. Att hitta fakta om en över sju år trafikolycka i Långtbortistan lär inte vara lätt, det händer nog sådant titt som tätt där.

TS:s rubrik är ju rätt fjantig, inte fan segar hon sig ur. Hon måste ju bromsa först och få av sig bältet, jag tror inte TS själv hade fixat det fortare. (Youtubeklippets rubrik om att hon tände en cigarrett tillmäter jag 0 % säkerhet, det kan vem som helst ha hittat på bara. Kan vara möjligt men finns inget som säger att det är så.)
Vad jag kan se har dom inte sålts från fabrik med gasdrift, däremot förekommer den flitigt på nätet i gaskonverterings sammanhang. Ofta öststats sidor. För att det ska brinna så kraftigt inne i bilen måste nästan gastanken finnas inne i kupen, en ”ordentlig” gasinstallation i mitt tycke har gastankarna utanför kupeutrymmet, typ under bilen där bak, och gasledningarna dras ju då såklart inte genom kupen heller (mao inget som borde kunna göra så gasen flödar fritt inne i passagerarutrymmet som i detta fallet).
Citera
2019-01-13, 13:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Borde ju ha luktat gasol rätt skapligt inne i bilen.

Det ser faktiskt ut som om hon tänkte stanna till några gånger innan det small. Eller så vinglade hon till när hon tände ciggen...
Citera
2019-04-28, 13:15
Medlem
Bumpar min egen tråd, om hon haft en fiende som dränkt in bilen i någon lättantändlig vätska, hade det kunnat bli sådan effekt då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in