2018-12-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Swish fungerar även på helger.
Nja, du får pengarna på kontot. Om en Handelsbankenkund överför 300 kr med Swish till en Nordeakund en lördag så finns pengarna på kontot på 1 sekund. Men pengarna ligger kvar hos Handelsbanken tills på måndag förmiddag då själva överföringen av pengarna sker till Nordea. Det tar i exemplet 2 dagar innan banken får pengarna men du som kund får de på 1 sekund. Eftersom inte RIX fungerar så bra har då Nordea satt in pengar på ditt konto utan att själva fått något från Handelsbanken.
Citera
2018-12-20, 21:29
Medlem
Jag ska självklart inte skicka jackan innan jag har pengarna. Men han blev lite orolig. Men jag lyckades övertyga honom om att jag är att lita på. Han skickade pengarna från en sin bank till min (swebank) vid 17:00 tiden. Då borde väl pengarna vara inne så att jag kan skicka iväg jackan?
Citera
2018-12-20, 21:40
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstand14
Jag ska självklart inte skicka jackan innan jag har pengarna. Men han blev lite orolig. Men jag lyckades övertyga honom om att jag är att lita på. Han skickade pengarna från en sin bank till min (swebank) vid 17:00 tiden. Då borde väl pengarna vara inne så att jag kan skicka iväg jackan?

Du skickar inte jackan innan pengarna sysn på kontot. Skickade han dem idag 17 ser du dem imorgon innan 10. Morgondagens post går vid 17.
Citera
2018-12-20, 23:52
Medlem
1000001s avatar
Säg bara att du skickar jackan så fort du har möjlighet till det, sen gör du det inte förrän pengarna har ramlat in.
Så här runt juletider kommer han säkert inte se jackan förrän nästa år ändå.
Citera
2018-12-21, 00:25
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Skicka inte jackan innan du fått pengarna in på kontot och sedan gått ner till centrum och tagit
ut dem ur bankomaten så du har dem i handen!

Edit! Kolla så inte sedlarna är falska för i så fall har han blåst dig!
Citera
2018-12-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vilken tid överfördes pengarna. Bankernas bryttider kan du läsa om här:

https://seb.se/privat/betala/betala-rakningar/overforingar-och-bryttider

En vardag före 13.45 når mottagaren redan på kvällen. Efter att pengarna nått mottagaren kan man inte göra ett jota utan en polisanmälan samt kontakt med banken.

Polisen har inte mycket att göra med en sån sak som stt man ångrat en överföring..
Citera
2018-12-22, 19:37
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Polisen har inte mycket att göra med en sån sak som stt man ångrat en överföring..

Precis. Först när det kan kallas för bedrägeri kan polisen utreda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in