2021-04-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Han har plågatsin tjej under en längre tid, och som hon säger stannade hon alldeles för länge.

Hon har äalltid betett sigssom en snorunge och sett sig bättre än alla andra. Han är raka motsatsen mot Mickis Backlund.
Pappa Anders har lärt sin son emska värderingar, tvi på honom också som skyddar kvinnomisdhandlare. Jävla avskum

Hur ska jag tolka det där? är det hans tjej som ser sig som finare eller är det patrik? pappa anders vet jag heller inget om. men jag tolkar det som att hon är för fin och han är ett svin? förklara gärna så folk inte misstolkar en sak som denna.
Citera
2021-04-11, 21:56
Medlem
Hoppas han kan spela i morgon.
Citera
2021-04-11, 22:16
Medlem
Myschs avatar
Patrik Berglund är ingen kvinnoboxare.

Däremot kan han vara riktigt ful i munnen när han är på lyset, han kan ha behandlat sitt ex dåligt verbalt på fyllan men ingen misshandel som flera har sagt tidigare.

Vi som följt PB genom åren från VIK till Brynäs vet att han har problem med alkoholen, men han är ingen kvinnomisshandlare.
Citera
2021-04-11, 22:30
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Hur ska jag tolka det där? är det hans tjej som ser sig som finare eller är det patrik? pappa anders vet jag heller inget om. men jag tolkar det som att hon är för fin och han är ett svin? förklara gärna så folk inte misstolkar en sak som denna.

Att hans farsa har uppfostrat snoret dåligt visar ju inledningen av denna tråd utomordentligt väl.
Citat:
2018-12-19, 19:36 #3
Står på internet att han sjukskrev sig, sedan gick han ut och festade med svenska polare.
Citat:
2018-12-20, 22:25 #20
Ryktet i när han gick i skolan i Västerås var att han var ett svin, t.ex att bli kallad på möte med rektorn för att han skolkade så mycket, så had egna svarat något i stil med:”varför ska jag plugga när jag ska bli hockeyproffs?” Visst proffs blev han, talangfull som få men odisciplinerad.
Citat:
2018-12-20, 22:30 #21
Patrik Berglund åkte på en nöjesresa med sin fru medans han sa till klubben att han var sjuk.
Och denna länk
https://www.expressen.se/sport/hocke...-del-festande/
Man kan ju tro att människan har vuxit upp utan föräldrar, som inte lärt honom att ta ansvar och ha disciplin.
Med åren verkar han inte ha mognat heller, förmodligen för att fans och andra personer slätat över hans beteende.
Han är lika patetisk som Salo. 🤮
Citera
2021-04-11, 22:42
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch

Däremot kan han vara riktigt ful i munnen när han är på lyset, han kan ha behandlat sitt ex dåligt verbalt på fyllan men ingen misshandel som flera har sagt tidigare.

Vi som följt PB genom åren från VIK till Brynäs vet att han har problem med alkoholen, men han är ingen kvinnomisshandlare.

Innan mer har framkommit, så tycker jag att ni som försvarar honom förklarar, hur ni VET att han inte är en hustrumisshandlare?
Hur ser en sådan ut? Kan ni identifiera en hustrumisshandlare på gatan?
Är hockeyspelare som har problem med spriten immuna mot att misshandla kvinnor?
Har ni delat sovrum med paret, så att ni sett hur de haft det i deras relation?

Jag säger ingenting om vad han gjort i detta fall, för det har inte framkommit ännu.
Men att tvärsäkert säga något som man inte har haft insyn i,är lika illa som att påstå det motsatta.
Fans brukar i regel inte ha den kollen på sin upphöjda idol.
Vi får avvakta och se vad som framkommer.
Citera
2021-04-11, 22:45
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:

Jag skulle uppskatta om du ingående kan förklara ditt påstående ”men han är ingen kvinnomisshandlare”
Så, exakt, HUR vet du det? Har du suttit som en fluga på deras vägg i deras hem?Syns det på spelstilen ute på isen att han inte är en kvinnomisshandlare? Är det därför ni tror att ni känner honom gnm sporten att han omöjligt skulle kunna vara en kvinnomisshandlare? Står det i pannan på honom att han inte är en kvinnomisshandlare? Är det beroende på antal mål som han gör som inte rimmar med att vara en kvinnomisshandlare?

Det är fullt möjligt att han inte är det. Men min poäng är att vad fan vet vi vad som händer inom hemmets fyra väggar hos någon annan? Vi vet ingenting och det vet även kvinnomisshandlaren. Tyvärr.
Citera
2021-04-11, 22:47
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Innan mer har framkommit, så tycker jag att ni som försvarar honom förklarar, hur ni VET att han inte är en hustrumisshandlare?

Jag säger ingenting om vad han gjort i detta fall, för det har inte framkommit ännu.
Men att tvärsäkert säga något som man inte har haft insyn i,är lika illa som att påstå det motsatta.

Då min gamla granne var med i styrelsen för VIK och kände PB när han spelade i VIK och träffat honom flertal gånger så kan jag säga att han inte är det.

Nu är det ju också så att jag inte tvärnekar att han inte är en kvinnomisshandlare osv, utan det är vad jag tror bara för hur jag känner till honom.

Jag skulle bli Förvånad om detta gäller misshandel (fysiskt) är vad jag kan säga.
Citera
2021-04-11, 22:48
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Kunde nästan inte sagt det bättre själv! Tack syster❤️
Citera
2021-04-11, 22:51
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Då min gamla granne var med i styrelsen för VIK och kände PB när han spelade i VIK och träffat honom flertal gånger så kan jag säga att han inte är det.

Nu är det ju också så att jag inte tvärnekar att han inte är en kvinnomisshandlare osv, utan det är vad jag tror bara för hur jag känner till honom.

Jag skulle bli Förvånad om detta gäller misshandel (fysiskt) är vad jag kan säga.

Alkohol brukar inte göra folk lugnare och smartare med åren.., fast det kanske inte gäller ishockey-spelare då..🙄
Citera
2021-04-11, 22:54
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Alkohol brukar inte göra folk lugnare och smartare med åren.., fast det kanske inte gäller ishockey-spelare då..🙄

Verkligen inte, och PB blir väldigt ful i munnen som sagt när han är på lyset.

Så det jag misstänker är att han har "misshandlat" sitt ex verbalt och inte fysiskt.

MEN, jag tar tillbaka att han INTE skulle vara en kvinnomisshandlare för jag kan se hur det får er att tro jag beskyddar honom och att jag tvänekar.
Det är bara min teori då han är verkligen en hyvens kille som tyvärr har problem med alkohol.
Citera
2021-04-11, 23:04
Medlem
Citat:
Verkligen inte, och PB blir väldigt ful i munnen som sagt när han är på lyset.

Så det jag misstänker är att han har "misshandlat" sitt ex verbalt och inte fysiskt.

MEN, jag tar tillbaka att han INTE skulle vara en kvinnomisshandlare för jag kan se hur det får er att tro jag beskyddar honom och att jag tvänekar.
Det är bara min teori då han är verkligen en hyvens kille som tyvärr har problem med alkohol.

Att någon är "hyvens" eller för den delen världens mest sympatiska människa i andra människors ögon.. ..är noll garanti och inte ens relevant i gissningar kring någons beteende bakom stängda dörrar.

Om han beter sig som ett svin före, under tiden eller efter att han druckit är dessutom inget försvar. Orsak och en påverkansfaktorer javisst, men inget försvar om det sker mer än en gång.
Citera
2021-04-11, 23:08
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Nu vet vi ju inte om PB är involverad i något misshandelsfall.
Men, jag vet att okunskapen om misshandel i parrelationer är stor.
Själv har jag haft insyn i parrelationer där misshandel skett.. Grav misshandel.
De som inte vill se, säger som dig att Näää, han verkar schyst osv.
En av dessa killar,en blyg innebandyspelare blev ett svin när han kom hem till sin tjej efter intag av alkohol.
Han höll på att kasta ut henne från balkongen på 5 våningen, hon anmälde det aldrig och dolde sina blåmärken varje gång, hon sa precis som PBs tjej att hon stannade kvar alldeles för länge i relationen.
Men som sagt i detta fall har inget klart framkommit.
Men jag vill med inlägget säga att det INTE alltid går att SE på folk om de är benägna att misshandla och kränka andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in