Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Bortsett från det uppenbara att Isreel inte vill ha inflation i förintelse. Kan vara så enkelt att de måste. Om Turkiets folkmord skulle börja få samma status som förintelsen skulle Turkarna protestera. Det skulle då vara enkelt för Turkiet att hävda att deras folkmord var lika påhittat som judarnas förintelse. De skulle alltså dra med sig Israel i sina försök att rentvå sig själva.
Detta skulle bli pinsamt för alla som var med om Nürnbergrättegångarna, nu skulle de både få skämmas och tvingas betala även för dem som lynchats och det skulle bli ohållbart för USA att stödja Israel. Israel skulle inte heller kunna annnat än skrämmas med sina atomvapen. En fälld bomb i detta läge skulle vara politiskt självmord.
Fast nu var ju inte folkmordet mot armenier/assyrier/greker påhittat. Det är liksom inte utan anledningen att kurder har blivit en majoritet i Assyrien och Armenien idag. Så var det inte alltid förr.
Det sägs ju att judar skall ha haft en roll i Osmanska rikets folkmord mot dess kristna befolkning. Jag skulle inte bli förvånad om så är fallet men jag har inte satt mig in i frågan. Om det är sant, då förklarar det ju varför Israel så länge varit en "Förnekarstat"

men det är nog mer än så. Judarna är verkligen ett rasnarcissistiskt folkslag, och de vill ha all uppmärksamhet som heliga martyrer för sig själva. G-d förbjude något annat folk från att inkräkta på judarnas monopol på lidelse. Detta lidelsemonopol är förstås rent principiellt viktig för judarnas endogami och det är alla nazionistiska rabbiner medvetna om.
Är det något folk man bör driva med och göra narr av, så är det judarna för hur deras heliga lidelse (ofta påhittad också, och utan verklighetsförankring), betyder mer än resten av mänskligheten. Finns inget mer paranoid folkslag än judarna. Masspsykosfolket nummer ett.
Norman Finkelstein pwnar Blitzer hårt om hur judarna är paranoida över deras säkerhet och i all deras självbedrägeri (när de vet att palestinska stenkastare inte är ett seriöst militärt hot mot Israel) använder det som ursäkt för Israel att ockupera palestinierna:
Wolf Blitzer is a Zionist:
http://www.youtube.com/watch?v=2-8aTGnjHnI
Men Israel förnekar ju självklart det förtryck judestaten ligger bakom mot palestinierna också. Ironiskt nog är ju palestinier arabiserade/islamiserade före detta ex-judar.