• 1
  • 2
2018-12-19, 03:36
Medlem
Problemet idag med mnniskan generellt r att den tror den r intelligentare n generationen som var fre den, pga tekniska utvecklingar gemene man inte haft ngonting att gra med. Tekniken erstter vran fantasi mer och mer och fr jag gissa s tror jag att mnniskor om 100 r kommer vara bra mycket trgare och trttare n en genomsnittlig bonde p 1800-talet..
Citera
2018-12-19, 03:50
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Frestll dig att du befinner dig 5000 r tillbaka i tiden och spelar p stenldersinstrument. Sen klcker du ur dig att "nu har all musik uppfunnits" och leker intellektuell. Snart ser du hur grottmnniskorna sakta backar ur din grotta med en skeptisk blick. Sen blir du utrfryst och lmnad i kylan, vilket var det vrsta sttet att d p p den tiden.

Det r dr du befinner dig just nu. Serist, vilken genialisk trd.

Jag tror bara att du hatar dig sjlv och bara projicerar ditt musikaliska misslyckande p andra.
Citera
2018-12-19, 09:55
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vad finns det att uppfinna, vad skall vi bestiga.
Som om allt redan r uppfunnit och att det endast blir lite sm frndringar p det vi uppfunnit.
Universum har snart sjungit frdig s att sga.
Melodin har skrivits frdig. Vi finputsar den endast.
(Hela inlgget men speciellt det fetstilta.)
Suck
Det dr r nog ett av de dummaste inlggen som jag ngonsin har lst.

Och nej vi befinner oss inte vid ngon logisk slutpunkt. Jisses.
Citera
2018-12-19, 13:10
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
(Hela inlgget men speciellt det fetstilta.)
Suck
Det dr r nog ett av de dummaste inlggen som jag ngonsin har lst.

Och nej vi befinner oss inte vid ngon logisk slutpunkt. Jisses.
Det bjuder jag p. Har inte ngra behov av att ha ditt gillande.
Det var mitt svar till TS att du blev sur, mdde dligt eller knner dig som Einstein r ditt problem. Inte mitt.
Citera
2018-12-19, 13:34
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Rent musikaliskt har mnskligheten kommit till vgs nde: det finns ingen ny musik att gra. Alla genrer har kommits p.
https://youtu.be/DAcjV60RnRw
Citera
2018-12-19, 16:29
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Frestll dig att du befinner dig 5000 r tillbaka i tiden och spelar p stenldersinstrument. Sen klcker du ur dig att "nu har all musik uppfunnits" och leker intellektuell. Snart ser du hur grottmnniskorna sakta backar ur din grotta med en skeptisk blick. Sen blir du utrfryst och lmnad i kylan, vilket var det vrsta sttet att d p p den tiden.

Det r dr du befinner dig just nu. Serist, vilken genialisk trd.

Jag tror bara att du hatar dig sjlv och bara projicerar ditt musikaliska misslyckande p andra.

Varfr ska jag frestlla mig 5000 r tillbaka i tiden? Nuet som vi lever i nu r inte samma nu som d, vet du va? Jag r intellektuell, jag har lst mycket mer filosofi n du skulle jag tro. Jag har lst Sartre!

Jag r en dlig musiker, det fr jag erknna. Men det har ingenting med saken att gra, frutom fr dig som ska ta och gra allt personligt (men det har nog med din diagnos att gra). Jag sger inte heller att alla som gr musik idag r gr dlig musik, vilket du verkar tro. Fr 100 r sedan sjng man med vissa stmmor, fr 1000 r sedan sjng man i kyrkan och sen fanns sklart trubadurer och s. Idag har vi alla spektran: vi har tjejer som stnsjunger s att det lter som att dom r med i en porrfilm och blir psatta av tre rejla negrer samtidigt som dom stnsjunger, och sen har vi karlar som vrlar och growlar som om dom ocks blev psatta av tre rediga negrer. Finns liksom inga fler nya stt att sjunga, av den logiska anledningen att alternativen r ndliga.

Samma inom konst, litteratur osv..

Sjlvklart kan den teknologiska utvecklingen fortstta. Kan vi d anta att mnsklighetens framtid r mer eller mindre rent teknologisk av sig? Och en massa postmodern "konst" dr man slngt nn skitkorv p en tavla och sagt "tada! kolla p min konst!" eller krossat en kruka mot en vgg varp man sagt samma sak? r framtidens "konstnrer" snarare provokatrer i stil med Saga Berlin? Kan jag gra invandringskritisk konst genom att g ut och sl ut tnderna p en neger, varp jag mlar tnderna i olika frger och sger att dom r precis likadana och lika mycket vrda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in