Citat:
Ursprungligen postat av
.Hellraiser.
Frestll dig att du befinner dig 5000 r tillbaka i tiden och spelar p stenldersinstrument. Sen klcker du ur dig att "nu har all musik uppfunnits" och leker intellektuell. Snart ser du hur grottmnniskorna sakta backar ur din grotta med en skeptisk blick. Sen blir du utrfryst och lmnad i kylan, vilket var det vrsta sttet att d p p den tiden.
Det r dr du befinner dig just nu. Serist, vilken genialisk trd.
Jag tror bara att du hatar dig sjlv och bara projicerar ditt musikaliska misslyckande p andra.
Varfr ska jag frestlla mig 5000 r tillbaka i tiden? Nuet som vi lever i nu r inte samma nu som d, vet du va? Jag r intellektuell, jag har lst mycket mer filosofi n du skulle jag tro. Jag har lst Sartre!
Jag r en dlig musiker, det fr jag erknna. Men det har ingenting med saken att gra, frutom fr dig som ska ta och gra allt personligt (men det har nog med din diagnos att gra). Jag sger inte heller att alla som gr musik idag r gr dlig musik, vilket du verkar tro. Fr 100 r sedan sjng man med vissa stmmor, fr 1000 r sedan sjng man i kyrkan och sen fanns sklart trubadurer och s. Idag har vi alla spektran: vi har tjejer som stnsjunger s att det lter som att dom r med i en porrfilm och blir psatta av tre rejla negrer samtidigt som dom stnsjunger, och sen har vi karlar som vrlar och growlar som om dom ocks blev psatta av tre rediga negrer. Finns liksom inga fler nya stt att sjunga, av den logiska anledningen att alternativen r ndliga.
Samma inom konst, litteratur osv..
Sjlvklart kan den teknologiska utvecklingen fortstta. Kan vi d anta att mnsklighetens framtid r mer eller mindre rent teknologisk av sig? Och en massa postmodern "konst" dr man slngt nn skitkorv p en tavla och sagt "tada! kolla p min konst!" eller krossat en kruka mot en vgg varp man sagt samma sak? r framtidens "konstnrer" snarare provokatrer i stil med Saga Berlin? Kan jag gra invandringskritisk konst genom att g ut och sl ut tnderna p en neger, varp jag mlar tnderna i olika frger och sger att dom r precis likadana och lika mycket vrda?