• 1
  • 2
2018-12-19, 03:36
Medlem
Problemet idag med människan generellt är att den tror den är intelligentare än generationen som var före den, pga tekniska utvecklingar gemene man inte haft någonting att göra med. Tekniken ersätter våran fantasi mer och mer och får jag gissa så tror jag att människor om 100 år kommer vara bra mycket trögare och tröttare än en genomsnittlig bonde på 1800-talet..
Citera
2018-12-19, 03:50
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Föreställ dig att du befinner dig 5000 år tillbaka i tiden och spelar på stenåldersinstrument. Sen kläcker du ur dig att "nu har all musik uppfunnits" och leker intellektuell. Snart ser du hur grottmänniskorna sakta backar ur din grotta med en skeptisk blick. Sen blir du utrfryst och lämnad i kylan, vilket var det värsta sättet att dö på på den tiden.

Det är där du befinner dig just nu. Seriöst, vilken genialisk tråd.

Jag tror bara att du hatar dig själv och bara projicerar ditt musikaliska misslyckande på andra.
Citera
2018-12-19, 09:55
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vad finns det att uppfinna, vad skall vi bestiga.
Som om allt redan är uppfunnit och att det endast blir lite små förändringar på det vi uppfunnit.
Universum har snart sjungit färdig så att säga.
Melodin har skrivits färdig. Vi finputsar den endast.
(Hela inlägget men speciellt det fetstilta.)
Suck
Det där är nog ett av de dummaste inläggen som jag någonsin har läst.

Och nej vi befinner oss inte vid någon logisk slutpunkt. Jisses.
Citera
2018-12-19, 13:10
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
(Hela inlägget men speciellt det fetstilta.)
Suck
Det där är nog ett av de dummaste inläggen som jag någonsin har läst.

Och nej vi befinner oss inte vid någon logisk slutpunkt. Jisses.
Det bjuder jag på. Har inte några behov av att ha ditt gillande.
Det var mitt svar till TS att du blev sur, mådde dåligt eller känner dig som Einstein är ditt problem. Inte mitt.
Citera
2018-12-19, 13:34
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Rent musikaliskt har mänskligheten kommit till vägs ände: det finns ingen ny musik att göra. Alla genrer har kommits på.
https://youtu.be/DAcjV60RnRw
Citera
2018-12-19, 16:29
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Föreställ dig att du befinner dig 5000 år tillbaka i tiden och spelar på stenåldersinstrument. Sen kläcker du ur dig att "nu har all musik uppfunnits" och leker intellektuell. Snart ser du hur grottmänniskorna sakta backar ur din grotta med en skeptisk blick. Sen blir du utrfryst och lämnad i kylan, vilket var det värsta sättet att dö på på den tiden.

Det är där du befinner dig just nu. Seriöst, vilken genialisk tråd.

Jag tror bara att du hatar dig själv och bara projicerar ditt musikaliska misslyckande på andra.

Varför ska jag föreställa mig 5000 år tillbaka i tiden? Nuet som vi lever i nu är inte samma nu som då, vet du va? Jag är intellektuell, jag har läst mycket mer filosofi än du skulle jag tro. Jag har läst Sartre!

Jag är en dålig musiker, det får jag erkänna. Men det har ingenting med saken att göra, förutom för dig som ska ta och göra allt personligt (men det har nog med din diagnos att göra). Jag säger inte heller att alla som gör musik idag är gör dålig musik, vilket du verkar tro. För 100 år sedan sjöng man med vissa stämmor, för 1000 år sedan sjöng man i kyrkan och sen fanns såklart trubadurer och så. Idag har vi alla spektran: vi har tjejer som stönsjunger så att det låter som att dom är med i en porrfilm och blir påsatta av tre rejäla negrer samtidigt som dom stönsjunger, och sen har vi karlar som vrålar och growlar som om dom också blev påsatta av tre rediga negrer. Finns liksom inga fler nya sätt att sjunga, av den logiska anledningen att alternativen är ändliga.

Samma inom konst, litteratur osv..

Självklart kan den teknologiska utvecklingen fortsätta. Kan vi då anta att mänsklighetens framtid är mer eller mindre rent teknologisk av sig? Och en massa postmodern "konst" där man slängt nån skitkorv på en tavla och sagt "tada! kolla på min konst!" eller krossat en kruka mot en vägg varpå man sagt samma sak? Är framtidens "konstnärer" snarare provokatörer i stil med Saga Berlin? Kan jag göra invandringskritisk konst genom att gå ut och slå ut tänderna på en neger, varpå jag målar tänderna i olika färger och säger att dom är precis likadana och lika mycket värda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in