Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-17, 20:03
Medlem
Trots att konto tyder på att jag har det.
Det är windows 10. Kan t.ex inte radera dem gamla windows10 mapparna (backups)

tacksam för hjälp

kan det vara så att jag hade behövt radera partitionerna ?
Citera
2018-12-17, 20:16
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

tacksam för hjälp

Prova höger-klick på mappen och kolla så du har fullständig behörighet annars tryck rediga och ge din användare fullständig behörighet.

Eller prova programmet Unlocker.
Senast redigerad av kl4sseKock 2018-12-17 kl. 20:24.
Citera
2018-12-17, 21:15
Medlem
x12s avatar
Installera om, denna gång ska gammal data/partition tas bort så hela utrymmet är tomt innan installationen får köra vidare. Man ska alltid formatera vid ominstallation.

Varför? Jag ska försöka illustrera det. Det finns en bild på en kock härovan, så jag kör ett matexempel: Att inte formatera om är som att inte diska ur kastrullen innan du lagar ny mat i den, bara lämna kvar de rester som blev förra gången och släng i nåt nytt ovanpå. Där finns lite överblivna makaroner från lördagen, en skvätt stelnad blomkålssoppa från i onsdags, nåt fullständigt oigenkänneligt brunt guck som det blivit ludd på skymtar längst ner, och nu gör du ris i den att ha till kycklingen.. Sådan hemsk röra, men givetvis i digital form, blir det på hårddisk/ssd också när du lägger nytt operativ ovanpå ett gammalt som kanske i sin tur inte funkade så bra, kanske är uppgraderat från nån tidigare version. Förvånad att nåt av det där gamla nu ställer till problem? ..nej

Prova program hit, högerklicka dit, det är som att hälla på ketchup och kaffe i smeten, fixar ingenting, gör rent och gör om. Då vet du att det där gamla, det som du trodde (i en annan tråd här) gjorde nån typ av intrång hos dig, som fjärrade nåt, om det var nån typ av skadekod så är det bortdiskat.
Citera
2018-12-18, 09:00
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

tacksam för hjälp

Du behöver inte alls installera massa program eller installera om eller så, du använder endast den i Windows inbyggda funktionen, Diskrensning...

När du väl startat den så väljer du "Rensa systemfiler"
Där finns valet för att ta bort äldre windows versioner...
Citera
2018-12-18, 20:12
Medlem
Det löste sig med programmet "unlocker"

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in