2006-02-28, 23:52
Medlem
Nefuss avatar
Det är riktigt tragiskt när man surar över att folks åsikter inte censureras på ett debattforum. Ungefär som när folk bråkar för att sedan ringa sina kusiner, eller oj, sniffade du till dig lite antydan till HMF där?
Citera
2006-03-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
http://www.flashback.org/showthread.php?t=224860

Emma Watson är iofs 15, inte 17, men den tråden känns ändå relevant.

Nej, det här handlar om påklätt inom sex-hierarkin.

Citat:
I forumavdelningarna under "Sex" är det varken tillåtet att efterfråga bilder eller publicera länkar på personer under 18 år, oavsett de har kläder på sig eller ej.
Citera
2006-03-01, 02:02
Medlem
Calico Jacks avatar
Forumet är välkänd av polisen och bevakas kontinuerligt. Förr eller senare slår de till skulle jag tro. Inte mot Flashback som sajt utan personer som använder sig av HMF.
Citera
2006-03-01, 02:20
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Forumet är välkänd av polisen och bevakas kontinuerligt. Förr eller senare slår de till skulle jag tro. Inte mot Flashback som sajt utan personer som använder sig av HMF.

Skulle detta ske och det inte handlar om uppenbart hets, alltså rena uppmaningar till våld, förföljelse eller liknande mot någon specifik grupp, så antar och hoppas jag att det blir ett jävla liv ibland yttrandefrihetens försvarare i Sverige.

Det finns gränser för hur mycket censurivrarna kan ta sig för. Eller finns det...
Citera
2006-03-01, 04:49
Medlem
Mysonoxens avatar
HMF lagen är så luddig och otydlig att inte ens de som stiftat den egentligen begriper vad den innebär.

För egen del avskyr jag så väl islamistiska invandrare, oavsett hudfärg och provokativa homofiler, men detta innebär inte att jag skulle uppmana till våld mot dessa grupper även om jag misstänker att det i det förstnämnda fallet kommer att bli oundvikligt i framtiden.

Jag har heller inget till överrs för nazism, kommunism eller andra ytterligheter men trots detta skulle säkert min kritik av islamism och provokativa bögar falla under HMF lagen och jag skulle stämplas som högerextremist vare sig jag vill eller ej och detta gäller säkert inte bara mig här på FB...
Citera
2006-03-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack

Vad gäller ovan citerade nazist-rapor så är det inte bara HMF utan förtal också. Fråga Reinfeldt vad han gjorde med folk som förtalade honom på nätet.
Citera
2006-03-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Skulle detta ske och det inte handlar om uppenbart hets, alltså rena uppmaningar till våld, förföljelse eller liknande mot någon specifik grupp, så antar och hoppas jag att det blir ett jävla liv ibland yttrandefrihetens försvarare i Sverige.

Det handlar om att Flashback skall hålla sig till de regler de själva satt upp.
Det var helt enkelt uselt moderatorarbete som lät det ovan få stå kvar
Skall det vara fritt fram att förtala människor på det sättet, OKEJ, med sudda för fan i reglerna då.
Citera
2006-03-02, 00:25
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopeful
Har Flashback någon gång åtalats för hets mot folkgrupp?

Den aktuella lagen:
8 §.Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter.
Är brottet grovt döms till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om meddelandet haft ett särskilt hotfullt eller kränkande innehåll och spritts till ett stort antal personer på ett sätt som varit ägnat att väcka betydande uppmärksamhet.
Får jag med hoppfull önskan om ett ärligt svar, fråga dig Hopeful, varför du bara refererar till negativa uttalanden om judar i din anklagan om HMF-brott? Du hittar betydligt fler nedlåtande inlägg om araber exempelvis i Muhammed-tråden. Men de kanske inte ligger dig lika varmt om hjärtat?
Citera
2006-03-02, 01:05
Medlem
CurryCurres avatar
Hopeful är alltså bannad, hittade ingen kommentar på FB-forumet. Vad var det i hans båda inlägg som var så stötande att han bannades omedelbart? Vore intressant att få veta.
Citera
2006-03-15, 15:54
Bannlyst
Sedan jag läst ovanstående: Någon som kan tala om för mig vad som krävs för att bli dömd för hets mot folkgrupp?
Citera
2006-03-16, 15:39
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurryCurre
Hopeful är alltså bannad, hittade ingen kommentar på FB-forumet. Vad var det i hans båda inlägg som var så stötande att han bannades omedelbart? Vore intressant att få veta.

Du vet om att det finns P.M. också...
Citera
2006-03-18, 22:41
Medlem
frallzorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Du vet om att det finns P.M. också...

Vi andra vill också veta! Kanske är mörkläggning på g ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in