2018-12-15, 15:03
Medlem
fittslems avatar
Så jag är just nu på semester i ett land söderut. Efter att ha legat och pimplat drinkar i några dagar och konstant varit på pikalurven så blev jag extremt sugen att börja träna. Den tredje drinken för dagen hade precis börjat slå och det åskådbara utomhusgymmet från poolen har jag länge blickat med sugande blick på. Jag brukar trots allt träna varje dag i Sverige så speciellt konstigt är kanske inte mitt sug.

Det slutade med att jag gick dit och tränade med en skön mängd alkohol i blodet. Lite push ups, lite pull ups lyfte några stenaktiga handlar osv. Fick till och med för mig att dra ut och springa, men där fick jag ge mig.

Träningen gick bra, jag var rätt effektiv, men givetvis hade den gått bättre i nyktert tillstånd. Jag var glad och kände mig duktig i alla fall. Gick tillbaka till polen efter mitt fyllepass, beställde en öl och lite kyckling.

Nu till min fråga, finns det fler här som har erfarenhet av att träna berusade? Och hur dåligt/bra är det? Kan tänka mig att det sliter ganska bra på kroppen.
Citera
2018-12-15, 15:23
Medlem
Krusensnorres avatar
Går ganska bra att träna berusad, bara man tänker på att inte köra för hårt. Räkna inte med några rekord. Rekommenderar övningar med lägre skaderisk, då formen knappast kommer vara optimal.
Citera
2018-12-15, 16:26
Medlem
Rökte alltid holk innan jag drog o träna innan. Funkade skit bra. Hade fortsatt med det om inte snut jävlen tatt mig 😂
Citera
2018-12-15, 16:27
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Så jag är just nu på semester i ett land söderut. Efter att ha legat och pimplat drinkar i några dagar och konstant varit på pikalurven så blev jag extremt sugen att börja träna. Den tredje drinken för dagen hade precis börjat slå och det åskådbara utomhusgymmet från poolen har jag länge blickat med sugande blick på. Jag brukar trots allt träna varje dag i Sverige så speciellt konstigt är kanske inte mitt sug.

Det slutade med att jag gick dit och tränade med en skön mängd alkohol i blodet. Lite push ups, lite pull ups lyfte några stenaktiga handlar osv. Fick till och med för mig att dra ut och springa, men där fick jag ge mig.

Träningen gick bra, jag var rätt effektiv, men givetvis hade den gått bättre i nyktert tillstånd. Jag var glad och kände mig duktig i alla fall. Gick tillbaka till polen efter mitt fyllepass, beställde en öl och lite kyckling.

Nu till min fråga, finns det fler här som har erfarenhet av att träna berusade? Och hur dåligt/bra är det? Kan tänka mig att det sliter ganska bra på kroppen.

Den enda motionsform jag nyttjar som onykter är samlag.
Efter lite röka så känns det inte så mycket när man blir utmattad, så man får gå till gymmet innan latmasken hinner slå till.
Citera
2018-12-15, 16:36
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag var på semester två veckor utomlands i somras. Givetvis var jag full alla dagar.

Jag tränade på hotellets gym kanske 5 av 7 dagar, dock passade jag på att träna på morgonen innan jag hade börjat dricka för dagen. Jag vet väl inte om det gav nåt vidare resultat, men skönt var det. Styrkan var ok, men det kardiovaskulära systemet kändes inget vidare, möjligen spelade värmen in i det också.

Jag och polaren gick långa promenader i värmen och kuperad terräng och köpte mat och alkohol på en supermarket och bar hem allt, säkert 25 kg varje gång, vi drack öl som färdkost, det var tungt men kändes jävligt skönt. Det är bara idiotiska, snåla och alkoholiserade vikingar som oss som orkar göra sådana dårhäv. Men det var kul att köpa råvaror och laga riktig mat.
Citera
2018-12-15, 16:48
Medlem
Jellohs avatar
Pårökt eller lätt speedad funkar skitbra. Full känns onödigt, det är så stressande för kroppen som det är.
Citera
2018-12-15, 17:02
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkat
Rökte alltid holk innan jag drog o träna innan. Funkade skit bra. Hade fortsatt med det om inte snut jävlen tatt mig 😂
Tror snarare att du trodde att det skitbra, för att du var pårökt. Brukar va så.
Citera
2018-12-15, 17:06
Medlem
StormaktRods avatar
Klart det går men tveksamt om det är bättre än nykter. Brukade dricka ett par 7.2 or och träna efter bara för att jag blev mer aggresiv, kurade iofs med anadrol och ryssfemmor samtidigt.
Citera
2018-12-15, 17:11
Medlem
Tripportreats avatar
En snubbe på jobbet tuppade av efter att ha krökat, bastat och tränat - alkohol är uttorkande och i kombination med alkohol och semestervärme så är det en dålig kombo. Bättre att skita i det om du inte kan välja bort alkoholen.

//tripportreat
Citera
2018-12-15, 17:22
Medlem
Provade en gång att ta lite tjack innan jag åkte till gymmet. Efter typ 3min uppvärmning höll hjärtat på att flyga ur bröstet på mig så nää. Ligga och pressa vikter påtänd gör jag inte någon mer gång.
Citera
2018-12-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem

Se till att dricka rikligt med vatten under passet och innan, för om du har både alkohol i blodet och tränar i utomhus miljö i ett varmt land så kommer du att torka ut dig snabbare.
Citera
2018-12-15, 18:46
Medlem
Rauno1s avatar
Nu är jag renlevnadsmänniska sen långt tillbaka men måste ändå uttala mig i tråden här på gamla erfarenheter. Träna alkoholpåverkad går bort hårt för min del, däremot en liten puff innan kan sitta fint med det kan å andra sidan även förstöra ett pass....En liten lina affe kan ge falkblick och knivskärpefocus genom hela passet, dock inget jag rekommenderar i det långa loppet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in