Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-14, 12:50
Bannlyst
Har märkt att vissa ledamöter ibland använder tummen upp eller ner vid votering. Detta sker även när voteringen sker med knapparna. Vad är då vitsen med att använda tummen upp/ner eller göra det där konstiga manövern med handen över huvudet? Finns det någon funktion?
Citera
2018-12-14, 13:24
Medlem
Studsbolls avatar
Det är gruppledaren som visar de andra i partiet hur partiet ska rösta. Tummen upp är "ja", tummen ner är "nej" och handen rakt över huvudet är att lägga ner sin röst.
Citera
2018-12-14, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är gruppledaren som visar de andra i partiet hur partiet ska rösta. Tummen upp är "ja", tummen ner är "nej" och handen rakt över huvudet är att lägga ner sin röst.
Fast i ärlighetens namn brukar det vara fler inom samma parti som gör det tecknet. Jag har för SDs räkning sett ledamöter som inte är gruppledare använda handen. Så det där måste vara fel.
Citera
2018-12-14, 13:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Fast i ärlighetens namn brukar det vara fler inom samma parti som gör det tecknet. Jag har för SDs räkning sett ledamöter som inte är gruppledare använda handen. Så det där måste vara fel.

Du frågade och du fick ett svar som dessutom är korrekt. Nu kan du välja på att själv söka upp svaret eller hoppas på att någon annan hjälper dig med en lättklickad länk.
Citera
2018-12-14, 16:23
Medlem
Studsbolls avatar
Det verkar vara ont om hjälpsamma människor idag, så jag bjuder på en länk själv.

https://www.expressen.se/nyheter/darfor-viftar-politikerna-med-handen-i-riksdagen/
Citera
2018-12-15, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det verkar vara ont om hjälpsamma människor idag, så jag bjuder på en länk själv.

https://www.expressen.se/nyheter/darfor-viftar-politikerna-med-handen-i-riksdagen/
Härligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in