2018-12-14, 06:20
Medlem
Det gäller mest kvinnorna på jobbet. Hur kan man undvika att möta någon med blicken både när man pratar med en, står bredvid en kollega som dom pratar med eller som jag pratar med.
Det ska vara inte möjlighet att dom kan va sura på mig då jag jobbar på en annan avdelning och jag har aldrig snackat om dessa negativt så det inte finns inte en chans att något felaktigt rykte uppstått.

Hade också en manliga kollega häromdagen som satt rakt framför mig och undvek att se eller prata med mig men lyckas prata med en kollega jämte. Detta är dock ovanligt bland killar.

Känns som jag är ett monster och dom äcklas av att titta på mig men det betyder säkert ingenting.

Någon som har varit med om samma?
Citera
2018-12-14, 06:48
Medlem
Antingen är du riktigt snygg eller riktigt ful!
Citera
2018-12-14, 07:20
Medlem
Mackan52s avatar
Är du du deformerad?
Citera
2018-12-14, 07:40
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Låter som att du är ett komplett psykopat som stirrar på folk.
Senast redigerad av Kung-Caligula 2018-12-14 kl. 08:04.
Citera
2018-12-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det gäller mest kvinnorna på jobbet. Hur kan man undvika att möta någon med blicken både när man pratar med en, står bredvid en kollega som dom pratar med eller som jag pratar med.
Det ska vara inte möjlighet att dom kan va sura på mig då jag jobbar på en annan avdelning och jag har aldrig snackat om dessa negativt så det inte finns inte en chans att något felaktigt rykte uppstått.

Hade också en manliga kollega häromdagen som satt rakt framför mig och undvek att se eller prata med mig men lyckas prata med en kollega jämte. Detta är dock ovanligt bland killar.

Känns som jag är ett monster och dom äcklas av att titta på mig men det betyder säkert ingenting.

Någon som har varit med om samma?
Eftersom jag råkar var det som så vackert kallas för alfa i detta forum samt att jag har ett psykologiintresse så kan jag med lätthet svara.
Med alfa så menar jag dominant o i mitt fall handlar det om att jag är trygg i mig själv i kombination att jag tar över en större grupp människor då alla blickar riktas på mig.
Nej, det har inget med utseende eller pengar att göra utan bara att jag är ett psykiskt monster.

Därför har jag ett helvete med att möta andras blickar, oavsett kön. Men jag har tydligen jävligt snygga skor.
O detta gäller även dig i fall som detta. Du har ett psykologiskt övertag vilket gör dig till den där alfan som alla vill vara på detta forum. Det är alltid den svage som viker ner blicken.

Men jag har även ett tips på hur du gör den andre trygg o nu till skorna.
Det som behövs är en isbrytare o då brukar ett skämt som man själv småskrattar åt lösa situationen.
Jag själv kör med självironi men även småironi mot motparten kan funka. Få in ett, jag vet att skorna är snygga, mitt i konversationen o där åker blicken upp.
Citera
2018-12-14, 07:59
Medlem
BlurryFace69s avatar
Har råkat ut för liknande. Det gäller en kvinnlig kollega där jag har arbetat en del extra.
Hon har ett vikariat på arbetsplatsen som består av 6 personer. Och tittar inte på
mig om hon pratar med mig om hon nu måste det eller delar heller inte med sig av information osv o pratar öppet som vi alla för i vanliga fall.. när det är hon och jag. Pratar aldrig med mig när de andra är med.

Alla de andra är helt underbara att arbeta med och jag är säker på att det inte beror på mig att det blivit så här Jag försöker hitta ett bra sätt att ta upp det med henne men det har inte kommit något tillfälle.
Har verkligen försökt vara så trevlig o pratat så vanligt som vanligt hela tiden men känner jag inte klarar det längre nu..

Pga att det känns jobbigt så börjar jag nu också försöka välja bort att ta arbete när hon arbetar vilket blir helt fel då jag vill arbeta och trivs jättebra för övrigt.

Jag är en person som är glad o pratar med alla och brukar gärna skojja lite mm.,
Det känns som hon inte vill ha mig på arbetsplatsen.. medans alla de fast anställa är supertrevliga o välkomnade!
Önskade så att vi kunde få en bättre relation...

Förlåt att jag inflikade detta i din tråd🙂
Men vi har ju liknande problem grabben !!
/BF
Citera
2018-12-14, 08:13
Medlem
Merwinnas avatar
Om det är en person av motsatt kön, så kan det vara så att h*n blir generad och rodnar när hon möter din blick, helt enkelt. Jag har själv varit "på båda sidorna" av den pinsamheten.
Citera
2018-12-14, 10:04
Medlem
SvenBergmans avatar
En motfråga - varför är det så viktigt för dig att de stirrar dig i ögonen?
Hypnotiserar du folk?!
Citera
2018-12-14, 10:13
Medlem
Paris24s avatar
Jag tittar aldrig någonsin på någon med blicken. Det gör man inte heller i t.ex Japan eller Kina, det är respektlöst.

Om du har någon kollega som beter sig "underligt", t.ex inte tittar på dig men på andra, inte pratar med dig men med andra, osv så är din känsla sannolikt rätt. Och problemet är den andra personen, som är en knäppskalle. Kanske är hon/han kär i dig. Kanske påminner du om hennes/hans ex. Kanske hatar hon/han norrlänningar. Kan vara vad larvigt som helst. Så strunta i det så gott det går. Är du en rakt person så kan du konfrontera honom/henne, frågan måste ställas icke-aggressivt annars blir det värre.
Citera
2018-12-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Är du du deformerad?

Nej
Citera
2018-12-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Antingen är du riktigt snygg eller riktigt ful!

Man skulle kunna tror detta. En gång i tiden var jag en snygging men även då titta dom mig i ögonen när dom pratar med mig.
Nu för tiden tycker jag personligen att jag är ful som stryk så det kan stämma men vill gärna inte tror att folk inte vågar titta fula människor i ögonen.
Sådant där inget jag bryr mig hos folk. Jag ger dom respekten att möta deras blick oavsett utseende.
Citera
2018-12-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Låter som att du är ett komplett psykopat som stirrar på folk.

Haha Vem vet i en onormal värld så kanske det som ska vara normalt blir onormalt.

Jag tycker det är respektfullt att möta folks blick när man pratar med varandra eller sitter i ett sällskap.

Om du föredrar att titta på taket, marken eller åt sidan. Är i mina ögon weird.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in