Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Det gäller mest kvinnorna på jobbet. Hur kan man undvika att möta någon med blicken både när man pratar med en, står bredvid en kollega som dom pratar med eller som jag pratar med.
Det ska vara inte möjlighet att dom kan va sura på mig då jag jobbar på en annan avdelning och jag har aldrig snackat om dessa negativt så det inte finns inte en chans att något felaktigt rykte uppstått.
Hade också en manliga kollega häromdagen som satt rakt framför mig och undvek att se eller prata med mig men lyckas prata med en kollega jämte. Detta är dock ovanligt bland killar.
Känns som jag är ett monster och dom äcklas av att titta på mig men det betyder säkert ingenting.
Någon som har varit med om samma?
Eftersom jag råkar var det som så vackert kallas för alfa i detta forum samt att jag har ett psykologiintresse så kan jag med lätthet svara.
Med alfa så menar jag dominant o i mitt fall handlar det om att jag är trygg i mig själv i kombination att jag tar över en större grupp människor då alla blickar riktas på mig.
Nej, det har inget med utseende eller pengar att göra utan bara att jag är ett psykiskt monster.
Därför har jag ett helvete med att möta andras blickar, oavsett kön. Men jag har tydligen jävligt snygga skor.
O detta gäller även dig i fall som detta. Du har ett psykologiskt övertag vilket gör dig till den där alfan som alla vill vara på detta forum. Det är alltid den svage som viker ner blicken.
Men jag har även ett tips på hur du gör den andre trygg o nu till skorna.
Det som behövs är en isbrytare o då brukar ett skämt som man själv småskrattar åt lösa situationen.
Jag själv kör med självironi men även småironi mot motparten kan funka. Få in ett, jag vet att skorna är snygga, mitt i konversationen o där åker blicken upp.