2023-02-18, 11:16
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Antony Hämäläinen (ex-Nightrage) säger att han ansökte om jobbet som ny vokalist i Fear Factory men det blev någon annan som fick kneget. Från Italien tydligen.

Vem kan det vara?

Om några dagar får vi veta. Då avslöjas vem som är ny vokalist i Fear Factory.

Länk: FEAR FACTORY Announcement (Premieres in 3 days - February 21 at 6:00 PM)

Det enda som sipprat ut om den nye sångaren är:

"A person from Italy, a 36-year-old musician who is "basically unknown"".

Svårt att gissa bara utifrån det.
Citera
2023-02-18, 18:36
Medlem
NoTruces avatar
Blir svårt att ersätta Burton. Å andra sidan är det väl snarare Dinos karakteristiska industririffande som gjort att bandet utmärkt sig. Jag är försiktigt optimistisk. Att de väljer en okänd snubbe framför ett etablerat affischnamn borgar väl också för att killen är något alldeles extra.
Citera
2023-02-21, 20:27
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu är det klappat och klart för gemene man: ny vokalist i Fear Factory.

Citat:
Industrial metal pioneers FEAR FACTORY are excited to announce that they have selected Milo Silvestro to take the reigns as vocalist for the band's next era.

FEAR FACTORY's Dino Cazares comments, "It’s time to introduce the world to our new vocalist. The search was long and meticulous, but I know for sure we got the right guy.

It is a big week for us in FEAR FACTORY as we make our final preparations for our return to the live stage touring across the US, beginning February 25th on the 'Rise Of The Machine' tour. We can’t wait to get out on the road and start kicking some ass.
'The Machine Will Rise'."

Milo Silvestro states, "This is a huge opportunity for me. I've been a fan of the band for many years and it feels very surreal but I’m excited to be part of it. I know I have some massive shoes to fill but I'm here to do it in the best way possible and give justice to the vocal legacy of this legendary band."
Citera
2026-07-26, 19:14
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Nyss upptäckt bandet tack vare Dino Cazares, såg en video från 96 där han spelar utan tröja och han är fan i mig den coolaste ''tunga'' snubben jag sett lira ett instrument.
Citera
2026-07-30, 19:15
Avstängd
XtraXs avatar
Är iofs två sen men skitsamma.

Dino and Milo from ‪Fear factory join two parts of Machine head for an extra special Electric Happy Hour of frankly EPIC proportions! Expect to hear a bevy of Machine Head and Fear Factory classics, killer covers from Korn, Hatebreed and Slayer, all peppered with amazing recollections and tales from the studio and road.

https://www.youtube.com/watch?v=Qiyq2QI2sfw&t=7228s
Citera
2026-07-30, 22:04
Medlem
BarryGoldwaters avatar
Även fast jag inte har lyssnat på så många av deras låtar tycker jag att Fear Factory är riktigt sköna, kanske för att jag i allmänhet uppskattar nu och industrial metal.

Linchpin och Replica är otroligt bra (:

I och med att Korn är mitt favoritband ska det bli intressant att se Fear Factory och Machinehead covera dem.
Citera
2026-08-29, 17:22
Medlem
NoTruces avatar
Nu är nya singeln "Roboticist" ute, och det låter riktigt bra! Silvestro låter nästan på pricken lik Bell, och det är först i rensången man hör skillnad (han har lite högre sång). Låten är helt okej, vad man kunde förvänta sig av bandet, och med en tight och go produktion. Dinos riff är precis som man vill ha dem, och trumspelet är on point. Förhoppningsvis kommer det ett helt album snart.

Fear Factory - Roboticist
https://www.youtube.com/watch?v=tSU9csON9WE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här