2018-12-12, 20:13
Medlem
Finns det fler Fear Factory-fans på FB? Själv gillar jag Soul of a new Machine riktigt mycket! Tror jag läst någonstans att bandet var det första att mixa growl med ren sång. Ska inte säga helt säkert, dock.

Tycker jag även hör influenser från bandet i Slipknots tidigare skivor.
Citera
2018-12-12, 20:25
Medlem
Yahnoovass avatar
Joe Rogan the man!
Citera
2018-12-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Joe Rogan the man!

?
Citera
2018-12-12, 20:27
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
?

Du vet precis vad och vem jag menar
Citera
2018-12-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Du vet precis vad och vem jag menar

Ja, du tänker på tv-programmet Fear Factor. Dåligt försök..
Citera
2018-12-13, 09:40
Medlem
Castlevanias avatar
Jag diggade bandet när det begav sig på 90-talet. Replica är den låt jag främst kommer ihåg som visades konstant på MTV och i synnerhet på Headbangers ball. Lika hårda som Pantera fast med ett industrial/alternative metal stuk som de gjorde till sitt eget sound. Har inte lyssnat på dem sen 90-talet dock.
Citera
2018-12-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag diggade bandet när det begav sig på 90-talet. Replica är den låt jag främst kommer ihåg som visades konstant på MTV och i synnerhet på Headbangers ball. Lika hårda som Pantera fast med ett industrial/alternative metal stuk som de gjorde till sitt eget sound. Har inte lyssnat på dem sen 90-talet dock.

Gillar också deras tidigare alster. Första skivan är jävligt rå och bra!
Citera
2018-12-14, 07:24
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Gillar också deras tidigare alster. Första skivan är jävligt rå och bra!

Andra skivan är också bra. Helt klart värd att kolla upp!
Citera
2021-06-15, 16:54
Medlem
NoTruces avatar
Nya skivan Aggression Continuum (och vad som verkar vara Burtons sista med bandet) har läckt ut nu. Den är riktigt bra. Inte Obsolete-bra, men nästan.
Citera
2021-06-15, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nya skivan Aggression Continuum (och vad som verkar vara Burtons sista med bandet) har läckt ut nu. Den är riktigt bra. Inte Obsolete-bra, men nästan.
Stick härifrån! Ett nytt Fear Factory-släpp?

Jag trodde FF hade lagt ner och vittrat bort i atomer. Ett grymt stilbildande gäng som låg långt före konkurrenterna, jag måste absolut kolla upp den nya skivan.

Personligen håller jag Demanufacture som deras främsta verk, jag rankar den som en av de all time-bästa skivorna alla kategorier. Akutenvarning på deras supertajta futuristmetall, jag återvänder fortfarande till den då och då för att höra bland det bästa 90-talet har att erbjuda. Deras stil är salt, sur och söt på samma gång, hur fan skulle man kunna värja sig mot det?
Citera
2021-12-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Stick härifrån! Ett nytt Fear Factory-släpp?

Jag trodde FF hade lagt ner och vittrat bort i atomer. Ett grymt stilbildande gäng som låg långt före konkurrenterna, jag måste absolut kolla upp den nya skivan.

Personligen håller jag Demanufacture som deras främsta verk, jag rankar den som en av de all time-bästa skivorna alla kategorier. Akutenvarning på deras supertajta futuristmetall, jag återvänder fortfarande till den då och då för att höra bland det bästa 90-talet har att erbjuda. Deras stil är salt, sur och söt på samma gång, hur fan skulle man kunna värja sig mot det?

Läste att Burton har hoppar av bandet. Håller fortfarande Concrete och SOANM som bästa albumen. Man kan höra att en del nu-metalband har inspirerats av FF!

Jämför Korns Blind med Scapegoat.
Citera
2022-02-27, 10:52
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Antony Hämäläinen (ex-Nightrage) säger att han ansökte om jobbet som ny vokalist i Fear Factory men det blev någon annan som fick kneget. Från Italien tydligen.

Vem kan det vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in