Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-11, 22:41
  #1
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Någon här som vet hur man kan dölja en avatar som stör en? Jag ser ingen avatarblocksfunktion.
Citera
2018-12-11, 22:46
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan dels stänga av bildinladdning i webläsaren kan även tillägg för att manuellt blockera vissa valda bilder.
Citera
2018-12-11, 22:55
  #3
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan dels stänga av bildinladdning i webläsaren kan även tillägg för att manuellt blockera vissa valda bilder.
Förslag på vad jag ska googla för att hitta en guide till att kunna göra detta på chrome?
__________________
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2018-12-11 kl. 22:59.
Citera
2018-12-11, 22:59
  #4
Medlem
poxers avatar
Ublock origin, adblock på köpet.
Citera
2018-12-11, 23:05
  #5
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Personligen så störs jag bara av rörliga avatarer och bilder på kukar och kanske närbilder på ansikten.. I vissa webläsare så kan man stoppa rörliga avatarer genom att trycka på esc, dock funkar inte detta i firefox som jag föredrar att använda, nån som vet om det finns nåt sätt att få stopp på rörliga avatarer i firefox..?
Citera
2018-12-11, 23:11
  #6
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Ublock origin, adblock på köpet.
Man kan blocka enstaka och inte alla med den?
Citera
2018-12-11, 23:16
  #7
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Man kan blocka enstaka och inte alla med den?
Japp, klicka på ikonen uppe till höger för ublock och klicka på pipetten, håll över den avatar du vill blockera så den blir röd sen är det bara att skapa filtret.
Citera
2018-12-11, 23:35
  #8
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Japp, klicka på ikonen uppe till höger för ublock och klicka på pipetten, håll över den avatar du vill blockera så den blir röd sen är det bara att skapa filtret.
Jag la till uBlockOrigin i min webläsare men fattar inte hur man blockerar valda avatarer..?
Citera
2018-12-11, 23:37
  #9
Medlem
mikaelss avatar
Förstår inte problemet, du kan ju slå av visning av avatarer i kontrollpanelen? Eller missar jag något här?
Citera
2018-12-11, 23:38
  #10
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Personligen så störs jag bara av rörliga avatarer och bilder på kukar och kanske närbilder på ansikten.. I vissa webläsare så kan man stoppa rörliga avatarer genom att trycka på esc, dock funkar inte detta i firefox som jag föredrar att använda, nån som vet om det finns nåt sätt att få stopp på rörliga avatarer i firefox..?

Går att göra via inställningarna i about:config
Och givetvis finns det en bra och smidig addon som gör exakt samma sak, gif-blocker:
https://addons.mozilla.org/en-US/fir...n/gif-blocker/

Man får helt enkelt en en knapp att trycka på/av gif-animationer, mycket smidigt.
Citera
2018-12-11, 23:38
  #11
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag la till uBlockOrigin i min webläsare men fattar inte hur man blockerar valda avatarer..?
Verkar så smidigt att man kan högerklicka på avataren och välja "Blockera element", då borde en ruta komma upp där du kan trycka på "Skapa".
Citera
2018-12-11, 23:39
  #12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Någon här som vet hur man kan dölja en avatar som stör en? Jag ser ingen avatarblocksfunktion.
Kontrollpanelen / alternativ

Alternativ för ämnesvisning
Synliga komponenter i inlägg
Visa signaturer.
Visa avatarer.
Visa bilder (inklusive bifogade bilder och bilder i [IMG]-kod).

Du har möjlighet att välja olika alternativ för vilka komponenter som skall visas eller döljas i inlägg, vilket kan vara bra för användare med långsamma internetanslutningar, eller som vill ta bort onödiga detaljer från inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Personligen så störs jag bara av rörliga avatarer och bilder på kukar och kanske närbilder på ansikten.
I kontrollpanelen kan du ställa in om olämpliga avatarer ska visas eller inte, har du ställt in på inte och ändå ser en kuk så tycker jag du ska göra en rp på det.


Citat:
I vissa webläsare så kan man stoppa rörliga avatarer genom att trycka på esc, dock funkar inte detta i firefox som jag föredrar att använda, nån som vet om det finns nåt sätt att få stopp på rörliga avatarer i firefox..?
Inte kollat men ff är skapligt modifierbar så det borde finnas tillägg alternativt inställningar alternativt via about:config men testa google.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback