• 4
  • 5
2019-07-26, 11:08
Medlem
Han och du behöver skriva ett gåvobrev då han juridiskt äger alla pengarna när han fått dom till sitt konto.

För gåvobrev finns färdiga mallar att använda, du och han signerar plus ett vittne som är med.

Det räcker inte att bara skicka över pengarna. Det är inte tillräckligt bevis för att hålla i myndigheters, statens, bankers ögon.
Citera
2019-07-26, 17:46
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bln
Han och du behöver skriva ett gåvobrev då han juridiskt äger alla pengarna när han fått dom till sitt konto.

För gåvobrev finns färdiga mallar att använda, du och han signerar plus ett vittne som är med.

Det räcker inte att bara skicka över pengarna. Det är inte tillräckligt bevis för att hålla i myndigheters, statens, bankers ögon.

Det låter bra, det enda alla terrorister, knarklangare penningtvättare behöver göra är att skriva ett gåvobrev, då ställer banken inga fler frågor om pengarnas ursprung.
Måste gåvobrevet vara på svenska eller kan det vara på arabiska?
Citera
2019-07-27, 14:42
Medlem
När jag och min nära släkting skulle göra en överföring på dryga miljonen ville inte banken hjälpa till att överföra detta när vi var på banken. Jag blev väldigt Arg och sa att då gör vi en vanlig överföring via bankdosan.
Tycker inte alls banken har något med att stora summor flyttas runt mellan privat personer.

Jag har inte hört eller fått något brev varför jag fått miljoner överfört till mitt konto, och skulle banken höra av sig skulle jag säga att de inte alls har något med detta att göra!
Senast redigerad av porschepojken 2019-07-27 kl. 14:46.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in