• 4
  • 5
2006-03-08, 17:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag tycker att det är märkligt att så många i tråden tycker att det är ok att en borgerlig politiker åker rattfull på vägarna, medan man fördömer alla andra människor som gör samma sak

Är inte alla rattfyllon lika farliga helt plötsligt eller beror det på vilken eventuell politisk åskådning man råkar ha?

I så fall kan jag ju kalla mig för en politisk vilde och köra full som ett ägg på vägarna jag också så får vi se vad som händer. Troligtvis skulle alla ni i tråden skälla på mig och ringa till polisen om jag skulle göra så, vilket naturligtvis är det enda rätta att göra i en sådan situation.

Själv anser jag att om man häver i sig en flaska vin kvällen innan man ska ut med bilen så är man mycket oansvarig och ska ta konsekvenserna av det även om man råkar vara Folkpartiets tronarvinge eller vad nu Expressen beskrev henne som.
Tanten är oansvarig och har ljugit om sin alkoholism och därför ska hon hålla sig hemma resten av året anser jag.

Gå gärna in på länken och räkna ut promillen innan ni tar bilen i helgen
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?a=4455&d=959&beer=0&lbeer=0&sbeer=0& gwine=0&bwine=0&gliquer=0&bliquer=0&hour=23&minut= 30&hournow=9&minutnow=30&weight=0&gender=2&resetbu tton.x=52&resetbutton.y=15

Linda Skugges kommentar till händelsen
http://www.expressen.se/index.jsp?a=532571
Citera
2006-03-08, 20:01
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är inte alla rattfyllon lika farliga helt plötsligt eller beror det på vilken eventuell politisk åskådning man råkar ha?
Nej, men vi som inte är uppfostrade i Laestadiansk tradition anser inte att det är ett så allvarligt brott. Trots allt får man köra bil i majoriteten(?) av Europas länder med 0.3 promille. Hon har gjort fel, men inte fel nog att få hela livet förstört.

För att förekomma er som tänkte skriva saker som att hon minsann med berått mod tänkte förstöra livet för andra genom att köra över små barn. Vi tolererar massor av saker som hindrar oss från att vara 100% perfekta bilförare. Vi tolererar hög musik, telefoner, trötthet, skrikande barn, feber etc... Varför finns det bara absolut nolltolerans i när det gäller alkohol? Jo för att ni är moralister.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Tanten är oansvarig och har ljugit om sin alkoholism och därför ska hon hålla sig hemma resten av året anser jag.
Vilka belägg finns för att hon är alkoholist? Delar du Linda Skugges definition av alkoholism?
Citat:
Ursprungligen postat av Linda Skugge
Enligt alkoholläkaren Johan Liljenberg så måste hon ha druckit minst en och en halv flaska vin kvällen innan. Varför drar man i sig en och en halv flaska vin? Gör man det anser jag att man har alkoholproblem.
Jaha. Och med den definitionen är hela den västerländska världen alkoholister. Idiot.
Citera
2006-03-09, 09:01
Medlem
Det roliga med det hela är att denna affär inte tycks bli någon ny "tobleroneskandal". Skulle det ha varit en vänsterpolitiker som gjort något liknande skulle drevet gå så jääävla hårt. Politikern ifråga skulle få sin fortsatta politiska karriär offentligt avrättad.
Citera
2006-03-09, 09:20
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stornäsa
Det roliga med det hela är att denna affär inte tycks bli någon ny "tobleroneskandal". Skulle det ha varit en vänsterpolitiker som gjort något liknande skulle drevet gå så jääävla hårt. Politikern ifråga skulle få sin fortsatta politiska karriär offentligt avrättad.

Är väl snarare tvärtom. Vänsterpolitiker kan ju göra vad som helst. Vi hade ju tom en finansminister som bland annat skattefuskade i den idrottsklubben som han var ordförande för... I vilket civiliserat land som helst skulle han åkt ut direkt, här blir han istället vice statsminister.
Citera
2006-03-09, 11:44
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Felaktiga påståenden. Både i allmänhet och specifikt när det gäller denna fråga. Det är tvärtom, speciellt socialdemokrater hålls det en (s)kyddande hand över. den Fete har visat att dom begåvats med undantag motsvarande diplomatstatus, dvs står höljda över lag och konsekvens.

Läs några avslöjande exempel om socialdemokratiska fyllo(s) inställning till sina överträdelser här.
Citera
2006-08-29, 03:26
Medlem
I-Ss avatar
Fp-politiker körde rattfull

En kommum-FP-politiker körde nyligen full, denna gång lite mer promille än Pilsäter. Man kan nog inte ha alla hästar hemma om man kör full som politiker, dessutom under valrörelsen.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?telegramId=111879

Fp-politiker körde rattfull

En fp-politiker har kört rattfull och lämnar nu sina politiska uppdrag.
Den folkpartistiske kommunpolitikern, i en av Stockholms kranskommuner, körde för drygt två veckor sedan alkoholpåverkad. Utandningsprovet visade att han hade 0,83 promille och hans körkort drogs in.
Polisutredning pågår och politikern riskerar åtal för grovt rattfylleri.
(...)
Citera
2006-08-29, 03:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Problemet som sossarna har är att de aldrig tar ansvar för sina handlingar, det är korkade bortförklaringar om hur de inte "visste" att riksdagens kort inte skulle användas till privata utgifter eller att man som kassör i en klubb naturligtvis inte hade en aning om att man betalade ut svarta löner. De borde lära sig av folkpartisternas sätt att hantera situationen, säga rakt ut att man gjorde fel och sedan avgå. Då tar man ansvar för sitt handlande och lämnar ingen skugga på sitt parti.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in