2018-12-08, 17:50
Medlem
Börjar bli less på dessa överklasskärringar (även -män) med överlägsen blick, nedsättande ton och påhittade historier.

Jag kan börja och först ut hämtar jag från dagens svd:
https://www.svd.se/elin-af-klintberg-de-varsta-klimatpoliserna-har-redan-flugit-jorden-runt

Humorn häri ligger att en snabb ratsitsökning anger fyra fordon för undertecknad, varav två (ej el-) bilar.

Next!
Citera
2018-12-08, 18:01
Medlem
Myhr1s avatar
Dessa lever ju aldrig som dom lär, just därför grön ideologi är komisk.
Citera
2018-12-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwest
Börjar bli less på dessa överklasskärringar (även -män) med överlägsen blick, nedsättande ton och påhittade historier.

https://www.svd.se/elin-af-klintberg-de-varsta-klimatpoliserna-har-redan-flugit-jorden-runt

Humorn häri ligger att en snabb ratsitsökning anger fyra fordon för undertecknad, varav två (ej el-) bilar.

Next!
Hur kom hon till maldiverna tro? Med segelbåt troligtvis. Enligt fejan reser hon oxså på lyxresor för nöjeskull.
Citera
2018-12-08, 18:38
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwest

Next!

Citat:
Den rödhårige yngre mannen i täckväst och kavaj frågar sin äldre, gråhårige kompis i välsittande ullrock:
"Hur var helgen då?"

"Helt amazing! Drog en sväng till New York för att testa en japansk kobebiffkrog som jag länge varit nyfiken på."

Haha. Jomenvisst. Det tar den fine Östermalmsamiralen bara en timme till Arlanda. Minst en timme innan planet lyfter. Sedan 9 timmar flygresa. 1 timme på flygplatsen och 45 min till hotellet. 13 timmar efter att han lämnade sin Östermalstillvaro så kanske han då befinner sig på sin koberestaurang. Om han nu orkar den kvällen.

Sen ska han göra samma resan hem igen. Så kobelovern slänger alltså bort 26 av 72 timar på att resan. I call it bullshit.
Citera
2018-12-08, 19:15
Medlem
Sqeptisks avatar
Hmm, "klimatjournalister"?? Finns det nån av dom som inte har en alarmistisk agenda? Finns det nån av dom som är tillräckligt påläst för att någorlunda objektivt kunna nyansera klimatdebatten.
Som ämnet hitintills utvecklats, är det snarare en åsiktsdebatt än, som det borde vara, en vetenskapsdebatt. Tyvärr!

Förväntar mig att "Fake News" i ämnet kommer att nå nya rekordbottnar.
Citera
2018-12-08, 21:26
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Haha. Jomenvisst. Det tar den fine Östermalmsamiralen bara en timme till Arlanda. Minst en timme innan planet lyfter. Sedan 9 timmar flygresa. 1 timme på flygplatsen och 45 min till hotellet. 13 timmar efter att han lämnade sin Östermalstillvaro så kanske han då befinner sig på sin koberestaurang. Om han nu orkar den kvällen.

Sen ska han göra samma resan hem igen. Så kobelovern slänger alltså bort 26 av 72 timar på att resan. I call it bullshit.

Det gör jag också. Genomgående när folk påstår sig ha hört konversationer som passar deras narrativ. Det fattas bara att hon hade sagt ifrån och sedan hade systembolagskön applåderat.

Om man prompt skall käka kobe-biff skulle en mellanlandning i Helsingfors och sedan direktflyg till Tokyo bara ta i sammanhanget marginellt längre....
Citera
2018-12-09, 13:46
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk

"Jag har faktiskt rätt ljuga. För den goda sakens skull. Jag är nämligen journalist. Vad sa du nu då lilla gubben?"

Hälsningar från Sveriges samlade kår av totalt värdelösa "journalister".
Citera
2018-12-10, 16:56
Medlem
Klimatalarmism är vår tids avlatsbrev. Det är de som flyger mest själva som tjuter mest om klimatet. Klimatdomedagsprofeterna angriper nämligen bara de icke-troende - inte de frekventa flygresenärerna. Det allra viktigaste är därmed trosbekännelsen till de kollektiva klimatsynderna - inte att faktiskt leva på det sätt de själva kallar "hållbart".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in