Ska gå rakt på sak, var med om en sak för ca. 4 år sedan, jag var på jobbet och plötsligt ringer en person som presenterar sig som "ambulansen", min i övrigt kärnfriska mamma har fått en stroke och vägrar att följa med ambulansen, de ber mig komma dit för att övertala henne, åker dit i chocktillstånd och får se henne ligga i den gamla barndomssoffan, hon är förlamad i ena sidan,,jag tjatar och tjatar men vad jag än säger så vägrar hon att följa med ambulansen in, hon har alltid varit rädd för läkare....efter kanske 3 timmar av bön och tjat så tvingar vi in henne i grannens bil och kör, vi kommer fram till akuten och jag får en mindre utskällning av läkaren att vi skulle kommit tidigare.. Resten av den sommaren spenderas av att jag antingen arbetar eller hälsar på morsan, dessutom tog jag ett återfall efter att ha varit fri från alkohol i sex år, jag kan helt enkelt inte släppa det, är rädd att något ska hända hela tiden osv.
Ska tilläggas att jag och min morsa stod varann riktigt nära, hon lever idag men är rullstolsbunden.
Kan det va PTSD jag lider av eller är jag bara "gnällig"? Tacksam för svar