• 1
  • 2
2018-12-06, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1230
Du måste söka hjälp. I dagens läge och landets situation verkar det svårt. Hur får du tag på droger när du är så ung? och pengar till det? Jag läste mej till en gång att man har så ont i själen att skära sig att skada sig på något sätt dämpar det den innersta smärta inne i kroppen. Jag gråter för din skull. Mår kanske inte så mycket bättre än dej, kära du. stakars liten

Det är inte svårt att få tag i droger när man bor i Stockholm kostar bara lite mer. Och pengar har jag råd med till droger och sånt eftersom jag inte har något annat att spendera det på. Och du har helt rätt det dämpar smärtan
Citera
2018-12-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike186
Min Familj har svikit mig genom att typ undevika mig för att jag är typ problem ungen i min familj och nästan alla vänner jag har är falska

Vad tror du själv att du har gjort för att få stämpeln som ''problem ungen''? Ibland kan det vara helt ok att vara utan falska vänner, men kanske det är bara jag. Ett litet tips, umgås med dem som vill ditt bästa. Att du har en nära vän är något mycket positivt, till hen kan du säkert vända dig till.
Det är omöjligt att agera psykolog så här online men gör dig själv en tjänst och sök hjälp, det borde hjälpa.

Livet är lidande, men då du hittar men mening i lidandet hittar du också meningen i ordningen. Har du hört talas som Jordan B Peterson? Hans senaste bok är fantastisk, du borde pröva läsa den.

Allt gått till dig.
Citera
2018-12-06, 02:31
Medlem
flashblakks avatar
Blir du lycklig av att skära dig själv?
Nej.

Träning är bra, då får du naturliga endorfiner och snygg kropp
Citera
2018-12-06, 08:05
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike186
Någon som har någon bättre tips på att försöka få bort mina känslor och depression en att skära sig själv

Du har redan fått tips att ta kontakt med BUP. Det är det bästa rådet som någon kan ge en person i din ålder och situation i nuläget. De kommer säkerligen att försöka pracka på dig någon form av psykofarmaka, sannolikt SSRI, men jag tror att en samtalskontakt - att få prata av sig - kan vara en bättre lösning i din situation:

- Varför självskadar du? Ångest - Ja? Mer specifikt. Varför har du ångest?
- Du känner dig sviken av vänner och familj. Varför? Är det en ogrundad känsla som du har eller har den någon förankring i din verkliga livssituation? Du är rädd för att bli lämnad, rädd för att bli helt ensam. Känslor av ensamhet och övergivenhet är påfrestande nog för en människa dubbelt så gammal som du är, tro mig.

Gör ingenting dumt. Du är femton år gammal och kommer att ta dig ur det här och har all potential till ett bra liv (med stor sannolikhet). Men jag tror att du behöver utomstående vuxen och professionell hjälp för att få ventilera dina tankar och känslor och skapa lite ordning i den inre oredan.

http://www.bup.se/sv/Hitta-Mottagning/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in