Citat:
Ursprungligen postat av
Mike186
Någon som har någon bättre tips på att försöka få bort mina känslor och depression en att skära sig själv
Du har redan fått tips att ta kontakt med BUP. Det är det bästa rådet som någon kan ge en person i din ålder och situation i nuläget. De kommer säkerligen att försöka pracka på dig någon form av psykofarmaka, sannolikt SSRI, men jag tror att en samtalskontakt - att få prata av sig - kan vara en bättre lösning i din situation:
- Varför självskadar du? Ångest - Ja? Mer specifikt. Varför har du ångest?
- Du känner dig sviken av vänner och familj. Varför? Är det en ogrundad känsla som du har eller har den någon förankring i din verkliga livssituation? Du är rädd för att bli lämnad, rädd för att bli helt ensam. Känslor av ensamhet och övergivenhet är påfrestande nog för en människa dubbelt så gammal som du är, tro mig.
Gör ingenting dumt. Du är femton år gammal och kommer att ta dig ur det här och har all potential till ett bra liv (med stor sannolikhet). Men jag tror att du behöver utomstående vuxen och professionell hjälp för att få ventilera dina tankar och känslor och skapa lite ordning i den inre oredan.
http://www.bup.se/sv/Hitta-Mottagning/