Citat:
Ursprungligen postat av
DrOutlaw
Du fick det att låta som att du vill ha mer energi, då kan du ju få snarlik mättnadskänsla på 500 kcal istället också. Kvarg är helt enkelt dåligt i det avseendet.
Yes. Men drar hellre en kvarg än en gainer. Tränar ganska hårt och äter även(försöker) vad jag känner är rätt för att uppnå mina mål utseendesmässigt..och då gör en gainer mer "skada än nytta".
Väger runt 68 kg på mina 169 cm och ligger i snitt 150gr protein om dagen...och har även ett kaloritak..så gainer passar inte min livsstil just nu.
Målet är att bibehålla eller bygga på kcalbalans..samtidigt som fettet rinner av..om än jävligt sakta vid kcalbalans(surprise..det går)..sedan om man nu ska välja gainer så drar jag hellre en ätardag och då väljer jag givetvis kakor/godis u name it ist för en gainer..ja..gainer är väldigt proteinsnålt jämför med kcal om man ser till andra produkter.
Är ju inte helt ny gällande träning och kost...gainer är väl bra för hardgainers men som jag skrev försöker jag leva en sund livsstil med rätt kost baserat på träning och mina mål.