2006-02-18, 12:40
Medlem
volimtes avatar
Vilka maträtter finns det som innehar väldigt få kalorier? Behöver gå ner ca 3 kg för att kunna tävla och lever på havregröt sallad och kokta ägg just nu. Eftersom jag tränar så behöver det vara sånt som mättar så inte soppa och dyl. Förslag?
Citera
2006-02-18, 12:55
Medlem
Urlachers avatar
Se till att äta fiberrik mat med lite kalorier. Broccoli, morötter, etc.

Ett annat tips är att börja dagen med ett glas citronvatten, detta krymper magsäcken och ger dig en snabbare mättnadskänsla.

Annars så fungerar Nutrilett, detta ger ingen supermättnadskänsla men har ett hyfsat bra innehåll. drick detta och ät dig sedan mätt på frukt och grönt.
Citera
2006-02-18, 21:05
Medlem
Hunk Goldens avatar
om du ska tävla och gå ner i vikt... nu vet vi inte vad du tävlar i men tror inte det är schack... men att tappa vikt genom att dra ner på maten gör oftast att man tappar MUSKLER.. ät riktigt och PROMENERA 30-60 min 2 ggr om dan så går du ner fett och inte muskler... om du nu inte är super deffad redan förstås.. att det ska vara så svårt......??
Citera
2006-02-18, 21:05
Medlem
manodepressivs avatar
Tjack.
Citera
2006-02-18, 21:54
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volimte
Vilka maträtter finns det som innehar väldigt få kalorier? Behöver gå ner ca 3 kg för att kunna tävla och lever på havregröt sallad och kokta ägg just nu. Eftersom jag tränar så behöver det vara sånt som mättar så inte soppa och dyl. Förslag?

Kyckling, ägg, tonfisk, torsk, + grönsaker.
Citera
2006-02-19, 10:20
Medlem
volimtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urlacher

Ett annat tips är att börja dagen med ett glas citronvatten, detta krymper magsäcken och ger dig en snabbare mättnadskänsla.
.

Försökte hitta på internet utan resultat.
Ska det vara mkt citron i? fungerar även citronkoncentrat man köper på flaska?
Fungerar det bara på tom mage? Eller kan man dricka det lite hela tiden på dagen så det håller hungern borta?

Har på ett ungefär 2 veckor på mig, knappt. Och då ska jag vara bortrest 3 av dagarna och leva på mat på uteställen (svårt att hitta nyttigt ) och inte kunna träna de dagarna...
Citera
2006-02-19, 11:11
Medlem
Urlachers avatar
Jag körde en halv citron i ett vanligt glas vatten innan frukost.

har du lite fett att ta av så håller jag med Hunk golden, 1 timmes promenad innan frukost i rask takt kommer att hjälpa dig bli av med de 3 kilona.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in