Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-01-02, 11:45
  #49
Medlem
Här blev det en kungsgran för tusen spänn en vecka före jul. Inte är det billigt köpa gran direkt från gatan i Vasastan. Men rätt skönt köpa den direkt utanför porten. Mina päron köpte kungsgran för 200 kronor från Plantagen. Tycker faktiskt min var finare så lite får man för pengarna.
Citera
2024-01-02, 19:07
  #50
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Här blev det en kungsgran för tusen spänn en vecka före jul. Inte är det billigt köpa gran direkt från gatan i Vasastan. Men rätt skönt köpa den direkt utanför porten. Mina päron köpte kungsgran för 200 kronor från Plantagen. Tycker faktiskt min var finare så lite får man för pengarna.

Jag firar inte jul, men hemma i Bohuslän så brukar folk traditionellt stjäla granar eller gjorde iaf i min barndom och ungdom. Dumt att betala för sådant man kan få gratis.
Citera
2024-01-02, 19:13
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag firar inte jul, men hemma i Bohuslän så brukar folk traditionellt stjäla granar eller gjorde iaf i min barndom och ungdom. Dumt att betala för sådant man kan få gratis.

Då borde man få skjuta dig enligt dina önskemål i den andra tråden då om man tar dig på bar gärning på ens mark.

Ni sossar måste lära er om vad som är ditt och mitt
__________________
Senast redigerad av CyberVillain 2024-01-02 kl. 19:23.
Citera
2024-01-07, 10:50
  #52
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Då borde man få skjuta dig enligt dina önskemål i den andra tråden då om man tar dig på bar gärning på ens mark.

Ni sossar måste lära er om vad som är ditt och mitt



Du har verkligen ingen metakognition. Jag tror inte ens att de flesta stockholmare imponeras av ditt tjôt om Vasastan.
Citera
2024-01-07, 11:09
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion


Du har verkligen ingen metakognition. Jag tror inte ens att de flesta stockholmare imponeras av ditt tjôt om Vasastan.

Ni proletärer måste som sagt lära er vad som är mitt och ditt. Man får inte ta en gran från någons mark utan att fråga markägaren.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback