2018-12-01, 19:34
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Hej har monterat extraljus till v70 2012 årsmodell.

Alla ljus/sladdar ifrån ljusen har deutsch kontakt. (DT-kontakt)

Nu till can-bus inkopplingen
röd sladd går givetvis till +
svart går till jord/ - minus på kaross/eller batteriet.

Vit sladd går till helljuskabel
blå går till halvljus

lila ska ju kopplas till 85:an på reläet.

nu till frågan måste en verkstad kolla denna koppling ? Tänker mig då ifall man kopplat fel eller om det kan hända något som skadar själva systemet i bilen.

Är helt kass och värdelös på sådant här. En sak förklarar det är att jag har alltid kopplat in extraljus på det gamla hederliga sättet med att tjuva ström från helljusets kabel.

Har ni bilintresserade någon annan metod då som ja skrev inte är så jävla haj på det här.
Citera
2018-12-02, 18:32
Medlem
De låter då helt rimligt de du skriver. Jag koppla just in 4 nbb på min Audi A4 -15. Men de kan ju som inte hända nå, om du har kopplat + och - till extralyserna
Citera
2018-12-03, 06:46
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurreMeister
De låter då helt rimligt de du skriver. Jag koppla just in 4 nbb på min Audi A4 -15. Men de kan ju som inte hända nå, om du har kopplat + och - till extralyserna

Okej jag kan vara helt lugn nu alltså inge strul eller någe . Isåfall tack. Synd bara att den förbannade lila sladden var ett helvete att dra igenom kupé o sedan ut i motorrummet till reläetd 85:a. Det är trångt för händerna o bökigt. Tror fan man ska använda barn som har små fingrar till det här.

Anslöt du vit can-high och canlow blå tillsammans med helljuskablarna i ibd uttag med stiftkabelsko eller vira du bsra ihop skiten utan kabelsko?
Citera
2018-12-03, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hej har monterat extraljus till v70 2012 årsmodell.

Alla ljus/sladdar ifrån ljusen har deutsch kontakt. (DT-kontakt)

Nu till can-bus inkopplingen
röd sladd går givetvis till +
svart går till jord/ - minus på kaross/eller batteriet.

Vit sladd går till helljuskabel
blå går till halvljus

lila ska ju kopplas till 85:an på reläet.

nu till frågan måste en verkstad kolla denna koppling ? Tänker mig då ifall man kopplat fel eller om det kan hända något som skadar själva systemet i bilen.

Är helt kass och värdelös på sådant här. En sak förklarar det är att jag har alltid kopplat in extraljus på det gamla hederliga sättet med att tjuva ström från helljusets kabel.

Har ni bilintresserade någon annan metod då som ja skrev inte är så jävla haj på det här.
Du skriver "blå går till halvljus", vad fyller den kabeln för funktion till ett extraljus?
Citera
2018-12-03, 12:31
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Du skriver "blå går till halvljus", vad fyller den kabeln för funktion till ett extraljus?

Vet ej jag skrev ju jag är inget proffs på det här

Men ... can low kanske asså jag e sämst inom det här. Fråga någin annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in