2018-12-01, 13:53
Medlem
FNLSs avatar
Nu är det bara en och hen hinner verkligen inte sköta sitt jobb så här års. En massa skit som tillåts vara kvar
Citera
2018-12-02, 15:49
Medlem
FNLSs avatar
Är det okej att kalla andra användare pantade och idioter?
Är det tillåtet att kalla skidåkare för fittor?
Citera
2018-12-02, 16:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Ja, det är tillåtet så länge som inlägget i övrigt är on topic.
Citera
2018-12-02, 16:18
Medlem
Citat:

Har det något med trådstarten, att fler mods borde vara i Vintersport, att göra?
Citera
2018-12-02, 17:48
Moderator
vfs avatar
Citat:

Ja, så länge inlägget i övrigt håller sig till topic. Att bara skriva invektiv är dock aldrig tillåtet

Citat:

Står det något om det i reglerna? https://www.flashback.org/regler

Generellt gäller att om man håller sig till topic är det tillåtet med lite utsvävningar, speciellt i eventprat.

I övrigt finns det numera två mods i (FB) Vintersport
Citera
2019-02-09, 16:32
Medlem
FNLSs avatar
Jag skrev visst fel i rubriken. Jag menade bättre.
Vi har en mod som inte skriver något om vintersport. Och den andra som inte skriver om sport alls. Alltså hur ska de kunna bestämma? De hänger ju inte med, de är inte insatta.

Det är samma 2 jävla idioter som skapar nya konton hela tiden och förstör. Alla insatta vet vilka de är. Vi anmäler och anmäler men ändå stängs de inte av.
Citera
2019-02-24, 10:02
Medlem
FNLSs avatar
Usel moderiering under vm
Citera
2019-02-24, 16:29
Medlem
Skodegs avatar
Instämmer. Bland annat är (som FNLS skrev) en återkommande 1.07:a och dyngspridare tillbaka igen sen snart en vecka sedan. Själv rapporterat ett antal av inläggen, och sett att många andra inlägg blivit rapporterade av andra. Användaren är dock fortfarande aktiv.

Även vid tidigare tillfällen har det tagit uppemot en vecka att stänga av samma användare, som sen kommer tillbaka med ett nytt konto och... repeat.

Det var ju också tydligt under Ida/Niemi/Valla-konspirationsdyngan som pågick under lång tid att moderatorerna inte själva är aktiva i forumet.

Säsongstråden fylldes å ena sidan av diskussioner kring konspirationsdyngan, å andra sidan av folk som bad om att få slippa se skiten och hänvisade till det gamla moderatorsmeddelandet och/eller alternativa trådar. Men ingen moderator på flera dagar, trots att mängder av inlägg var rapporterade.

Detta lyser återigen igenom såhär i VM-tider med den tillströmning som då sker.
Senast redigerad av Skodeg 2019-02-24 kl. 16:50.
Citera
2019-02-24, 17:29
Moderator
vfs avatar
Citat:
Usel moderiering under vm

Du verkar ha svårt att fatta att invektiv inte per automatik är förbjudet. Sedan sker inte modereringen varje minut dygnet runt. Och till sist, det räcker med EN rp om man misstänker t.e.x 1.07. Då går det dessutom snabbare än när jag måste traggla mig igenom 40 rp:s.

Citat:
Ursprungligen postat av Skodeg
Instämmer. Bland annat är (som FNLS skrev) en återkommande 1.07:a och dyngspridare tillbaka igen sen snart en vecka sedan. Själv rapporterat ett antal av inläggen, och sett att många andra inlägg blivit rapporterade av andra. Användaren är dock fortfarande aktiv.

Även vid tidigare tillfällen har det tagit uppemot en vecka att stänga av samma användare, som sen kommer tillbaka med ett nytt konto och... repeat.

Det var ju också tydligt under Ida/Niemi/Valla-konspirationsdyngan som pågick under lång tid att moderatorerna inte själva är aktiva i forumet.

Säsongstråden fylldes å ena sidan av diskussioner kring konspirationsdyngan, å andra sidan av folk som bad om att få slippa se skiten och hänvisade till det gamla moderatorsmeddelandet och/eller alternativa trådar. Men ingen moderator på flera dagar, trots att mängder av inlägg var rapporterade.

Detta lyser återigen igenom såhär i VM-tider med den tillströmning som då sker.

Jag modererar vintersport dagligen (förutom denna helgen då jag varit bortrest)
Citera
2019-02-24, 17:52
Medlem
Skodegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag modererar vintersport dagligen (förutom denna helgen då jag varit bortrest)

Uppskattar det, men känslan är att det inte räcker till alternativt att du haft otur med att inte finnas tillgänglig just när det varit som mest dynga (t.ex. under Valla-konspirationerna som pågick under längre tid, även efter ditt moderatorsmeddelande).

Såklart kommer det alltid finnas en del dynga, men ett fåtal användare är verkligen inte ute efter att föra en diskussion om någonting. De är bara intresserade av att propagera för sina vanföreställningar / medvetna snedvridningar / medvetna faktafel om och om och om igen, och så fort de får chansen att dra fram något nytt ur röven så går de all in och propagerar för det om och om och om igen (samtidigt som de så fort läge ges även propagerar för allt de gamla om och om och om igen). Får de något mothugg de inte kan trolla sig ur ignorerar de detta och drar hela raddan en gång till.

Menar inte att lite "trollande" / provocerande ska vara förbjudet, men när det sker så systematiskt och utan intresse att delta i diskussioner i övrigt är det nästan så att det borde vara föremål för KFK (eller åtminstone för trams till en början).
Senast redigerad av Skodeg 2019-02-24 kl. 17:56.
Citera
2020-11-29, 01:00
Avslutad
Kör en bump här istället för att starta ny tråd, i synnerhet som det inte ens verkar behövas.

I eventtråden om Skidskytte finns just nu ett inlägg som i sin helhet lyder:

Citat:
Vilka snygga tjejer det finns i skidskytte jämfört med vanliga skidor.

Detta inlägg är anmält för 0.03.

Jag vill dock plädera för att mods absolut inte bör radera sånt. Åtminstone inte så länge det förekommer i begränsat omfång.

Inte ens säkert det är OT: nej, det handlar inte om skidåkning, men utseende och andra saker runt omkring har ändå med sporten att göra.

Verkar finnas en del riktiga torrbollar i de trådarna som anmäler allt sånt, inte tål några skämt, och tydligen vill att trådarna enbart ska fyllas med "Eder 34 sekunder snabbare på andravarvet än JTB". Men man måste fan få leva också.

Jag tror folket VILL ha lite kommentarer om utseende i väl valda fall.

Visst, inga jävla långa sidodiskussioner om sådant, men kommentarer om nåns häck då och då måste absolut tillåtas. Trådarna brukar ha en bra stämning, och torrbollarna är fan ingen majoritet.

Det enda jag upplevt som ibland har stört historiskt är om nån jeppe bettat nåt och sen postar typ 30 inlägg med invektiv om detta går dåligt.
Citera
2020-12-05, 22:59
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kör en bump här istället för att starta ny tråd, i synnerhet som det inte ens verkar behövas.

I eventtråden om Skidskytte finns just nu ett inlägg som i sin helhet lyder:

Detta inlägg är anmält för 0.03.

Jag vill dock plädera för att mods absolut inte bör radera sånt. Åtminstone inte så länge det förekommer i begränsat omfång.

Inte ens säkert det är OT: nej, det handlar inte om skidåkning, men utseende och andra saker runt omkring har ändå med sporten att göra.

Verkar finnas en del riktiga torrbollar i de trådarna som anmäler allt sånt, inte tål några skämt, och tydligen vill att trådarna enbart ska fyllas med "Eder 34 sekunder snabbare på andravarvet än JTB". Men man måste fan få leva också.

Jag tror folket VILL ha lite kommentarer om utseende i väl valda fall.

Visst, inga jävla långa sidodiskussioner om sådant, men kommentarer om nåns häck då och då måste absolut tillåtas. Trådarna brukar ha en bra stämning, och torrbollarna är fan ingen majoritet.

Det enda jag upplevt som ibland har stört historiskt är om nån jeppe bettat nåt och sen postar typ 30 inlägg med invektiv om detta går dåligt.

Håller med dig helt och hållet, lite känsla måste finnas, speciellt i event-prat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in