Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Vill bara säga att jag uppskattar era svar även om jag verkligen inte håller med.
Ni bekräftar min syn hur folk ser och beter sig runt pengar.
Ni tolkar enstaka frågor om att ställa upp ekonomisk som att man vore oansvarig. I mina ögon är det en självklarhet att ställa upp på en vän som behöver hjälp så jag antar att vi lever i 2 olika världar.
Skulle kunna skriva upp på 2 händer dom få gånger jag ber folk om hjälp rent allmännt och en hand när det gäller frågor om pengar.
Det gör mig ännu mer innesluten och jag kommer fortsätta undvika be folk om hjälp för jag ser att det är svårt för många att ställa upp.
Trollar du? Ser du inte själv hur respektlöst du formulerat dig kring andras pengar? Om det är som du säger att du bett om hjälp ett fåtal gånger så kanske du inte är en strulpelle. I så fall beror det väl bara på att du är otrevlig. Klart att man lägger sig i din ekonomi om du vill låna en veckolön. Man vill kanske hitta alternativa sätt att hjälpa till. Det är även en bra öppning för att diskutera rent allmänt om ekonomi. Men nej, då lägger du locket på och tycker att andra är "konstiga". Det låter som att du bara ska ha.
Uttrycket "ställa upp" är ett triggerord. Särskilt när det är andra som ska "ställa upp".