2018-11-30, 14:57
Medlem
Köpte GTA V igår och skulle börja köra men då står det:

"Out of memory error. Your page file probably cannot grow any further. Either because you are low on storage space or because an upper limit has been set. Please try closing some programs before running Grand Theft Auto: V.

Jag har väldigt dåligt med utrymme på C disken och jag undrar hur jag ska fixa detta nu? Ska man flytta över till D disken? Hur gör jag det isåfall?
Citera
2018-11-30, 15:08
Avinstallera spelet och välj ny installationsplats i inställningar på plattformen
Citera
2018-11-30, 15:49
Medlem
ZyClaves avatar
För vissa spel räcker det med att bara flytta över hela spel-mappen till en annan hårddisk, men jag tror att för andra spel så kan detta orsaka problem då det kanske finns något 'tillbehörsprogram' spelet behöver, som efter flytt har fel platshänvisning eller liknande.

Då GTA kräver väldigt mycket utrymme skulle jag tro att det tar nästan lika lång tid att flytta det hela som att installera det på nytt, och det senare är mindre riskabelt.

Annars kan du kanske flytta massa andra spel/filmer/övriga filer från C till D, som kanske inte är typ 80GB stort som GTA är, men låt säga 20-30GB totalt så att du har utrymme nog att använda spelet normalt.
Citera
2018-11-30, 16:26
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Köpte GTA V igår och skulle börja köra men då står det:

"Out of memory error. Your page file probably cannot grow any further. Either because you are low on storage space or because an upper limit has been set. Please try closing some programs before running Grand Theft Auto: V.

Jag har väldigt dåligt med utrymme på C disken och jag undrar hur jag ska fixa detta nu? Ska man flytta över till D disken? Hur gör jag det isåfall?

Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Avinstallera spelet och välj ny installationsplats i inställningar på plattformen
Håller med.

Att bara ta mappen där spelet ligger och flytta det till godtyckligt ställe är så gott som en garanti för att det ska sluta fungera, beroende päå inställningar etc som skapades vid installation i de flesta fall sparas i registret lite överallt och det tar troligen mindre tid att avinstallera och installera om på bättre ställe än att försöka modda ALLA sökvägar som finns lagrade i registret för att få det att funka igen.

Glöm däremot inte att lägga undan dina sparade spel nånstans innan du kastar ut alltihop så du slipper börja om från början.
Citera
2018-11-30, 16:35
Medlem
Clint Ruins avatar
Antagligen enklare att flytta swap-filen (växlingsfilen) till den andra disken och öka storleken på den.
Citera
2018-11-30, 22:05
Medlem
hejhejvilkengrejs avatar
Har du spelet på steam? Isåfall behöver du bara [högerklicka på spelet i listan>properties>local files>move install folder>välj disk]
Citera
2018-12-01, 00:14
Medlem
TinFoilHats avatar
Ytterligare ett alternativ är mklink - dvs flytta spelmappen till valfri disk och skapa sedan en mklänk tillbaka på systemdisken. Google visar i detalj hur man går tillväga (sök då på mklink).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in