Citat:
Ursprungligen postat av
Slint
Alarmister hör inget annat än förnekande, vilket du tydligt påvisar också. Ni är inne i eran Tro. Det är nästan lika lönnlöst att föra ett vettigt samtal med er som med en islamist. Så nu är det förnekarna som har tagit upp hela konsesusdebatten också?

Så klart det är. Allt tjat om "finns inget konsensus" tar fokus från den viktiga frågan, och därför har man gjort en rad studier för att sätta siffror på den konsensusen.
Citat:
Du kanske borde ta och lyssna för en gång skull på vad era motståndare säger istället för att dra allt och alla över en kam.
Jag tror de flesta håller med om att människan kan påverka klimatet, men sen hur stor del av påverkan vi har på klimatet och om hur man bör "lösa" "klimatproblemen" etc, kan diskuteras. Ni har ju inga som helst bevis eller belägg för något ni säger. Det enda ni verkar luta er tillbaka mot är Greta och FNs profetior.
Nej, ni är inget annat än en sekt. Kom tillbaka när ni har något vettigt att säga.
Eller så är det du själv som borde lyssna på vad DU säger. Du levererar ju inte minsta antydan till fakta eller länk till forskning som stöder din ståndpunkt. Ofta blir svaret en länk till nån obskyr YT-kanal, i stället för forskningsresultat svart på vitt.
Nej det är ni som är sekten. Era tre argument är "ingen konsensus", "en sekt/religion", eller "Greta".
Om ni hade rätt hade ni aldrig behövt övertyga någon.
Jag diskuterar gärna nyanserat, men det blir ju inte så när det kommer påståenden som "finns ingen konsensus" eller "ni hör till en sekt".
Jag har t.ex massor att säga om kötthysterin och saker att ifrågasätta kring bränslen osv. Men man hamnar i stället ständigt i vansinnigheter som den nu aktuella videon med en engelsk forskare som kommit på att nazisterna höll på med vindkraft, snålade på motorbränsle och förespråkade vegetarisk kost, alltså "klimaktivister = nazister". På den nivån ligger det tyvärr.