2021-11-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Knackade i golvet - de bodde ovanpå - klagade hos värden.

Han var brevbärare men sa att frun var mer gnällig - de var +50

Hade en smart brud en gång som knackade på på natten o skrek i brevlådan sen
får man inte knulla i det här huset

Vad hände då?
Citera
2021-11-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25181
Vad hände då?

För mig hände inget nämnvärt - sedermera tvingade sig värden till ett besök o
jag hade dam då o vi gjorde väldigt gott intryck o fick medhåll på att det var
väldigt lyhört o att vi hade rätt att leva

OBS det var aldrig fester/spritfester - kom hem sent med olika brudar spelade
musik men rätt tyst - sex skedde i sovrummet - vi båda hade 2or

sen flyttade en psykläkare in ovanför - han var juste aldrig problem - han spelade dock
fransk musik som man hörde men inte sent - hade dock praktik hemma med ziggeROM
klienter som så klart körde in bilen på gården till porten - men det var normaltid
Citera
2021-11-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
För mig hände inget nämnvärt - sedermera tvingade sig värden till ett besök o
jag hade dam då o vi gjorde väldigt gott intryck o fick medhåll på att det var
väldigt lyhört o att vi hade rätt att leva

OBS det var aldrig fester/spritfester - kom hem sent med olika brudar spelade
musik men rätt tyst - sex skedde i sovrummet - vi båda hade 2or

sen flyttade en psykläkare in ovanför - han var juste aldrig problem - han spelade dock
fransk musik som man hörde men inte sent - hade dock praktik hemma med ziggeROM
klienter som så klart körde in bilen på gården till porten - men det var normaltid

Okej vad bra.
Citera
2021-11-19, 12:36
Medlem
Citat:
Grannen ovanför mig har alltid bankat i golv/element vid minsta lilla ljud. Idag har han bankat som en galning när jag har sprayat badrummet med städspray. Han hör alltså ljudet av när jag sprayar med städsprayen och jag hör hans gnisslande badrumsdörr för att ta exempel. Jag har aldrig bankat när jag hör honom men han bankar i princip dagligen. Redan första dagen jag var nyinflyttad.

Jag vill prata av mig.

Du kan väll prata med din granne om det?
Citera
2021-11-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Du kan väll prata med din granne om det?

Jag tror inte att det är en bra ide att beblanda sig med en psykiskt störd individ. Hans beteende vittnar om att han är störd och då blir det omöjligt att prata med individen. En sådan här människa kan ju reagera hur som helst och risken finns att situationen eskalerar.
Citera
2021-11-19, 12:52
Medlem
Citat:
Grannen ovanför mig har alltid bankat i golv/element vid minsta lilla ljud. Idag har han bankat som en galning när jag har sprayat badrummet med städspray. Han hör alltså ljudet av när jag sprayar med städsprayen och jag hör hans gnisslande badrumsdörr för att ta exempel. Jag har aldrig bankat när jag hör honom men han bankar i princip dagligen. Redan första dagen jag var nyinflyttad.

Jag vill prata av mig.
Haha 😆 förmodligen lukten av din äckliga billiga lavandel -städspray som kommer genom ventilationsöppningen in till hans badrum.
Citera
2021-11-19, 13:01
Medlem
Citat:

Jag vill prata av mig.

Gå upp till din bankade granne o plinga på och ta med varsin "extra strong starköl" o låssas som
ingenting, ni halsar i er dessa lite snabbt i hallen, sen säger du, nä nu måste jag hem o storstäda
Citera
2021-11-19, 13:03
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Jag tror inte att det är en bra ide att beblanda sig med en psykiskt störd individ. Hans beteende vittnar om att han är störd och då blir det omöjligt att prata med individen. En sådan här människa kan ju reagera hur som helst och risken finns att situationen eskalerar.
Du tror inte att det är bra blott och endast för att du är räddhågsen och feg.

Gå nu upp till grannen och om så för första gången i livet stå upp för dig själv och stå sedan på dig.

Det kommer bli mer än slut på bankandet, det kommer vara livsförändrande.
Citera
2021-11-19, 13:11
Avslutad
Prata med hyresvärden/BRF och be dom ta ett snack med din granne, du ska kunna dammsuga och städa, titta på TV, skruva ihop en bokhylla etc utan att behöva stå till svars, förutsatt att du gör detta på rimliga tider. Jag har själv en oerhört störande granne ovanför mig och jag har lärt mig acceptera en hel del störande oljud sålänge det inte är sent på kvällar eller riktigt tidigt på helgerna.

Kan ta ett exempel på en riktig jävla idiot som började borra med en slagborr 22:30 en vardag och det dånade i hela huset (5 våningar av betong) och höll på i säkert 20 minuter. Slutade med att vi var 4-5 grannar som försökte lista ut från vilken lägenhet det lät men det dånade i hela huset.
Senast redigerad av gemenemannen 2021-11-19 kl. 13:14.
Citera
2021-11-19, 13:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Jag vill prata av mig.

Va är det för jävla skitväggar du har? Skulle aldrig kunna bo där om man kan höra en jävla spray genom väggen. Då hör ju grannen när du mökar och runkar också. Hemskt!
Citera
2021-11-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Haha 😆 förmodligen lukten av din äckliga billiga lavandel -städspray som kommer genom ventilationsöppningen in till hans badrum.

Det tror jag inte.
Citera
2021-11-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Prata med hyresvärden/BRF och be dom ta ett snack med din granne, du ska kunna dammsuga och städa, titta på TV, skruva ihop en bokhylla etc utan att behöva stå till svars, förutsatt att du gör detta på rimliga tider. Jag har själv en oerhört störande granne ovanför mig och jag har lärt mig acceptera en hel del störande oljud sålänge det inte är sent på kvällar eller riktigt tidigt på helgerna.

Kan ta ett exempel på en riktig jävla idiot som började borra med en slagborr 22:30 en vardag och det dånade i hela huset (5 våningar av betong) och höll på i säkert 20 minuter. Slutade med att vi var 4-5 grannar som försökte lista ut från vilken lägenhet det lät men det dånade i hela huset.

Läs mina inlägg angående hyresvärden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in