2011-01-26, 20:29
Medlem
agfas avatar
Jag tror att det handlar om okunskap. Med fel borr kan det ta många timmar att göra ett hål som med rätt borr bara tar några minuter. Jag lånade en kompis borr när jag flyttade in i min lägenhet. Den lyckades ta sig igenom färglagret men sen var det stopp. Nu har jag en riktig maskin och riktiga borr som fixar jobbet på nolltid!
Citera
2011-01-26, 22:23
Medlem
Roxanas avatar
Har haft grannar som alltid "behövde" borra på lite ovanliga tider så som kl. 21:30 en lördag.
Fattar inte varför de alltid drabbades av borrbehov på helgkvällarna.

En annan som hade enbart 2 favoritlåtar; Opa Opa och Never Ending Story theme song.
På HÖG volym, på repeat.
Citera
2011-01-27, 03:19
Medlem
Prodelins avatar
Jag köpte faktiskt en Hilti borr för 6000:- i veckan, ska ge igen till borrgrannen på Söndag morgon vid 7-tiden tänkte jag, det får faktiskt vara slut på hans hobbyborrande.

Då ska jäveln få höra på industriborr med drag, han har sitt sovrum mot mitt vardagsrum
Citera
2011-01-27, 10:08
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag köpte faktiskt en Hilti borr för 6000:- i veckan, ska ge igen till borrgrannen på Söndag morgon vid 7-tiden tänkte jag, det får faktiskt vara slut på hans hobbyborrande.

Då ska jäveln få höra på industriborr med drag, han har sitt sovrum mot mitt vardagsrum
men för helvete, ska du riva huset nu också...... hilti är LIIIIITE i överkant
Citera
2011-01-29, 13:32
Medlem
Bumpar denna tråd lite med en fråga om hur man låter uppåt?
Ovanför mig bor nämligen världens jävla kioskmongo som antagligen tränar till VM i jämfotahopp eller liknande. I början trodde jag på allvar att människan klampade runt med träskor inomhus, men har nu börjat inse att människan antagligen bara har hälar som sten som är alldeles för tunga att lyfta på. Sitter still gör människan aldrig, utan det låter som att denne vet precis var jag har min säng och står på samma ställe i sin lägenhet och slår en gummiklubba i golvet.
Jag och en annan granne har pratat med kioskmongot vid olika tillfällen och framfört att vi vill sova på nätterna och att varken öronproppar eller hörlurar med musik hjälper mot detta klampande (andra grannen har inte lägenhet direkt under och drar riktiga timmerstockar, är enligt sig själv rejält svårväckt i vanliga fall men vaknar tydligen av detta trots att hennes sovrum är i en helt annan del av huset). Men vi har båda kammat noll, tvärt om verkar det bara eskalera.

Så, inatt när min "kära" granne kom hem på fyllan och lät som ett helt mongoliddagis började jag fundera på hur i helvete jag ska få denne att inse hur jävla mycket det låter. Jag måste lyckas låta UPPÅT, hur vet jag inte (jag är för kort för att slå något i taket, har redan testat och det blir ingen riktig effekt). Någon som har något bra tips som inte stör övriga grannar allt för mycket? Som sagt hjälper det inte att prata med klampande granne alls, och jag begriper inte hur jävla svårt det kan vara att lyfta på fötterna åtminstone på nätterna?
Citera
2011-01-29, 18:39
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suxio
Jag måste lyckas låta UPPÅT, hur vet jag inte (jag är för kort för att slå något i taket, har redan testat och det blir ingen riktig effekt). Någon som har något bra tips som inte stör övriga grannar allt för mycket? Som sagt hjälper det inte att prata med klampande granne alls, och jag begriper inte hur jävla svårt det kan vara att lyfta på fötterna åtminstone på nätterna?

Vinkelslip är svaret, kapa något metallrör på natten, hela huset kommer vakna i chock.
Citera
2011-01-29, 21:53
Medlem
Citat:
Vinkelslip är svaret, kapa något metallrör på natten, hela huset kommer vakna i chock.
Värt ett försök ändå! Man tackar
Citera
2011-01-29, 22:42
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
en hyffsad borrhammare duger, lite kreativt användande kan få diverse hyllor, tavlor och annat kul att ramla ned på golvet
Citera
2011-02-01, 00:20
Avslutad
Nån röker cannabis i hissen! Sätta upp tjurig lapp!

I lördags när jag klev in i hissen, men två andra som jag aldrig träffat innan för de skulle köpa min bil, så möttes jag av en enorm cannabis-doft. Tänkte att det kanske var nån av de killarna, men dagen efter så var det samma doft igen. Det står faktiskt en skylt i hissen "RÖKNING FÖRBJUDEN".

Nu är jag en sån där tjurig jävel, som tycker om att sätta upp lappar i trappen. Men nu ska jag fynda till det lite, så att det blir mest ett skämt. Så jag har gjort denna lapp:
http://oi56.tinypic.com/11smon8.jpg
Alt. ska jag ändra till; ANNARS BLIR DU SOM DENNE MAN!

Så, jag har tänkt att sätta den på insidan av hissdörren så man märker den först när man står i hissen o när dörren går igen (går igen i sidledes).

Tror ni folk blir sura? Nån som kan göra nån mer fyndig skylt?
Citera
2011-02-01, 00:24
Medlem
danneohs avatar
Haha rolig idé, dock så tror jag att någon bitterfitta kommer riva ner lappen din..

Ifall du tar bort texten under har den nog större chans att få sitta kvar.
Citera
2011-02-01, 00:25
Medlem
impasses avatar
Eller så tar du en bild på polisens vapen och hotar med att blanda in dem. Då är du riktigt jävla tjurig.

Men är du en schysst kille så fortsätter du väl med att skrämma på ett skojigt vis
Citera
2011-02-01, 00:30
Medlem
oneTones avatar
haha klockrent ju , ha kvar skylten som den är.
Dock tror jag inte att det hjälper mer än att flummarna i hissen får sig ett gott skratt. Men det är bättre att du tar det med en nypa salt och skämtar till det, skulle du råka möta personerna när dom röker, behandla dom med respekt och vännlighet. Annars är chansen större att dom fortsätter endast för att jävlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in