2018-11-28, 14:29
Medlem
Betongetts avatar
Vanligtvis är jag en pepsi maxare men upptäckte för ett tag sedan cola zero vanilj och är helt såld på vaniljsmaken. Såg nu att även Pepsi max har en vaniljsmak men verkar mest säljas i Australien. Någon som vet någon webshop där det går att beställa?
Citera
2018-11-28, 14:38
Medlem
dovAkins avatar
Aldrig hört talas om men då jag är pepsi max och cola vanilj fan så ska jag köpa direkt om jag hittar!
Citera
2018-11-28, 14:39
Medlem
Betongetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Aldrig hört talas om men då jag är pepsi max och cola vanilj fan så ska jag köpa direkt om jag hittar!
Brukar köpa cola zero vanilj från denna sidan men verkar vara slut för tillfället.
https://gottebiten.se/coca-cola-zero-vanilla-24-pack-7920-ml
Citera
2018-11-28, 15:11
Medlem
Testa o maila Carlsberg / Pepsis kundtjänst o fråga när den kommer till Sverige
Citera
2018-11-28, 15:12
Medlem
Vet ni något märke som har vaniljcola på större förpackning än 33cl?!
Senast redigerad av nilltre 2018-11-28 kl. 15:17.
Citera
2018-11-28, 15:21
Medlem
Alla lightdrycker ska man akta sig för.
Innehåller nervgiftet aspartam utvecklat av samma företag som gjorde vietnam giftet,ddt och massa andra gifter som sades vara harmlösa i början.
Att folk tror på samma företag om och om igen är för mig en gåta.

om du dessutom köper läsk som är tillverkad i usa eller många andra länder så e de bara å kasta i vasken då de oftast innehåller både azo färger,aspartam och genmanipulerat högraffinerat majssirap som har gjort folk feta och sjuka i usa.
Citera
2018-11-28, 15:48
Medlem
Betongetts avatar
Aspartam har funnits i över 40 år nu och är det mest undersökta livsmedelstillskottet som finns ändå finns det inga bevis på att aspartam skulle vara farligt. Socker är den riktiga boven.
Citera
2018-11-28, 15:51
Medlem
Betongetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloskelFrasse
Testa o maila Carlsberg / Pepsis kundtjänst o fråga när den kommer till Sverige
Var inne på Carlsbergs hemsida men folk skriver mest om pepsi max cherry. Men är bara att skriva ändå eftersom ju fler som efterfrågar desto högre är chansen att det kommer in.
Citera
2018-11-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongett
Aspartam har funnits i över 40 år nu och är det mest undersökta livsmedelstillskottet som finns ändå finns det inga bevis på att aspartam skulle vara farligt. Socker är den riktiga boven.

Du dör inte av det eller blir sjuk efter en klunk precis

(Nu pratar jag om kemiska drycker och mat i allmänt)

Det är något som skadar dig långsiktigt.
Citera
2018-11-28, 17:48
Medlem
Betongetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Du dör inte av det eller blir sjuk efter en klunk precis

(Nu pratar jag om kemiska drycker och mat i allmänt)

Det är något som skadar dig långsiktigt.

Stämmer säkert men nästan alla livsmedel idag har kemiska tillsatser. Men socker är fortfarande den största boven eftersom den leder till överviktigt för många som sen gör en sjuk.
Citera
2018-11-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongett
Stämmer säkert men nästan alla livsmedel idag har kemiska tillsatser. Men socker är fortfarande den största boven eftersom den leder till överviktigt för många som sen gör en sjuk.

Vill man ha sockerfritt så finns det naturliga sockerfria läsker och juicer utan aspartam eller sukralos.

finns också choklad med naturligt kokossocker och andra grejer med just kokossocker som man kan använda.

Kemiska tillsatser kan man undvika om man vill och dessutom slippa alla gifter genom att köpa ekologiskt.
Citera
2018-11-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Alla lightdrycker ska man akta sig för.
Innehåller nervgiftet aspartam utvecklat av samma företag som gjorde vietnam giftet,ddt och massa andra gifter som sades vara harmlösa i början.
Att folk tror på samma företag om och om igen är för mig en gåta.

om du dessutom köper läsk som är tillverkad i usa eller många andra länder så e de bara å kasta i vasken då de oftast innehåller både azo färger,aspartam och genmanipulerat högraffinerat majssirap som har gjort folk feta och sjuka i usa.

När en typisk flashback-användare har läst något på en högst tvivelaktig källa och sedan skriver med självförtroende, hysteriskt kul. Men som någon vettig person sa så har det funnits i över 40 år och har forskats något enormt på och ändå kan dom inte hitta något speciellt om man inte dricker typ 10L light per dag. Men det finns självklart risk att det kan påverka på något litet sätt ändå. En sak är dock säkert, om någon kallar det nervgift så är personen totalt okunnig.
Det är inte företagen vettiga människor tror på utan vetenskapen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in