2023-04-20, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Just som jag spekulerat innan, han kommer att begäras häktad av Sverige!

Det är 100% en uppgörelse mellan Svensk åklagare/Spansk åklagare.

Med tiden han lär vara häktad i Sverige gällande grova narkotikabrott, han kommer att få flera andra fall på sig tex Mord utredningnar.

M*kky kommer 99% vara inlåst i häktet minimun 2år innan det ens går upp i rätten.

Andra i tråden menar att även Danmark och England kanske kommer vilja åtala honom. Då lär han sitta ett bra tag. Fem år i Spanien, sedan allt mellan 6-10 år i Sverige som jag förstått, fortsätter detta och han åtalas både i England och Danmark känns det som att han lär spendera de kommande 20 åren i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
Kommer säkert att dröja längre det är för tillfället strejk i de spanska domstolarna med massor
av inställda rättegångar.

Viva Espana!

Varför strejkas det och hur länge förväntas detta pågå? Verkar inte ha påverkat rättegången ifråga då den tycks ha fortsatt.
Citera
2023-04-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Du har bättre koll på detta än mig och litar på dina ord men som du säger det kanske inte finnas något som håller.

Det var det jag menade med mitt tidigare inlägg. Varför skulle åklagaren vänta med honom när man gjort det mot många andra om man nu hade något för han är fortfarande bara häktad i Spanien. Och som det ser ut kan han bli fri tidigare än väntat. Om åklagarna har något på honom bör de isf skynda på med progressen.

Förresten. Slickshurub beskriver sig själv som en gammal räv i chatten. Är det något boxaren skulle kunna säga?

Åklagarna påskyndade progressen. Då bör det finnas en häktningsframställan eller?

Det blev som Right-Humanist skrev (FB) 6 gripna i Malmö för grova våldsbrott i Spanien - 2018-11-27
Citera
2023-04-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Andra i tråden menar att även Danmark och England kanske kommer vilja åtala honom. Då lär han sitta ett bra tag. Fem år i Spanien, sedan allt mellan 6-10 år i Sverige som jag förstått, fortsätter detta och han åtalas både i England och Danmark känns det som att han lär spendera de kommande 20 åren i fängelse.

Viva Espana!

Varför strejkas det och hur länge förväntas detta pågå? Verkar inte ha påverkat rättegången ifråga då den tycks ha fortsatt.

Jag har också läst och hört att England kan vara ett av länderna som också har encelliga material på honom. Men det är inget som är säkert.
Citera
2023-04-20, 19:29
Medlem
Citat:
Intressant den biten med att han tar över ett rum. Hur är han egentligen som person, hur kan det ha kommit sig att han vid så ung ålder blivit så tongivande?

Det låter då som att han kan komma att spendera de kommande 10-20 åren i fängelse i både Sverige och Danmark.
Vad är det engelsmännen vill ha honom för också narkotika? Deras rättssystem och deras fängelser är som jag förstått mer likt USA än Europa. Det är nog inte bra att hamna där.

Fick full vuxna män att bli osäkra när han var runt deras omgivning. Mekky har sedan barnsben gått emot folk som man ansett vara i högre status än honom, aldrig backat från någon. Aldrig heller startat tjafs för inget, går inte på oskyldiga som till exempel Shahin gjorde. Men gör du fel är de fan kört om du inte vill göra rätt.
Citera
2023-04-20, 19:49
Medlem
Mr.Pesetass avatar
Citat:

Viva Espana!

På spanska från El Diario.

Juzgados a medio gas por la huelga de funcionarios
Los sindicatos, que reclaman mejoras salariales, cifran en más del 80% el seguimiento de la jornada de paro total, mientras el Ministerio de Justicia lo rebaja al 30%

— La Justicia afronta una nueva ola de huelgas con 350.000 juicios ya suspendidos

Redan 350.000 inställda rättegångar.
Citera
2023-04-20, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Fick full vuxna män att bli osäkra när han var runt deras omgivning. Mekky har sedan barnsben gått emot folk som man ansett vara i högre status än honom, aldrig backat från någon. Aldrig heller startat tjafs för inget, går inte på oskyldiga som till exempel Shahin gjorde. Men gör du fel är de fan kört om du inte vill göra rätt.

Så i någon mån en vettig människa om man jämför med en genomsnittlig kriminell idag?

Hur kom han först i kontakt med dem här nederländarna och marockanerna han jobbat med?

Det känns som att det måste finnas mer i hans person, sådana som aldrig backar dyker väl upp med jämna mellanrum, men oftast blir det inte så illa som med den här.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
På spanska från El Diario.

Juzgados a medio gas por la huelga de funcionarios
Los sindicatos, que reclaman mejoras salariales, cifran en más del 80% el seguimiento de la jornada de paro total, mientras el Ministerio de Justicia lo rebaja al 30%

— La Justicia afronta una nueva ola de huelgas con 350.000 juicios ya suspendidos

Redan 350.000 inställda rättegångar.

Gäller det även rättegångar som redan satt igång?
Citera
2023-04-20, 20:50
Medlem
Mr.Pesetass avatar
Citat:
Så i någon mån en vettig människa om man jämför med en genomsnittlig kriminell idag?

Hur kom han först i kontakt med dem här nederländarna och marockanerna han jobbat med?

Det känns som att det måste finnas mer i hans person, sådana som aldrig backar dyker väl upp med jämna mellanrum, men oftast blir det inte så illa som med den här.

Gäller det även rättegångar som redan satt igång?

Det verkar som det gäller allt med visa undantag.

Översatt från spanska.

Strejk i hela Spanien

Från CSIF-facket försäkrar de att 24-timmarsstrejken den 19 april har haft nära 90 procent uppföljning i hela Spanien, i genomsnitt 700 000 förfaranden och handlingar förlamade och tiotusentals rättegångar avbrutna i landet, såsom de la Gürtel i den nationella domstolen mot Francisco Camps. "Vi uppskattar att om den här situationen fortsätter kommer det att ta upp till 2 år att återställa det arbete som för tillfället orsakats av denna strejk", påpekar de från facket. Faktum är att tusentals tjänstemän från hela Spanien har rest till Madrid för att demonstrera.
Citera
2023-04-20, 20:51
Medlem
[quote=Brawndo|84212781]Så i någon mån en vettig människa om man jämför med en genomsnittlig kriminell idag?

Finns mindre än en handfull personer i Malmö i mekkys kaliber, mindre i hans ålder. Finns många som kan skjuta och hålla på med skit, hade nog inte jämfört han med någon i Malmö iallafall. Hans personlighet kan nog ingen ge rak svar på, väldig komplex. Många tror att han är en vanlig kriminell, men jag vågar säga att han är en av Sveriges farligaste man. Han är smart och rå. Mycket smart.

Många blir glada för artikeln som kom ut idag, speciellt Hassan ”svett” ”golare” mm, vet inte vilket smeknamn man går på idag. Alliansen kan vara lugna med att dom kommer nog ut före Mekky. Detta kriget kommer avslutas och den grupperingen som är ute först och hinner med sina planeringar och pressningar på grupperingar vinner. Har svårt att se att någon i mekkys liga säljer honom, tror inte det finns en chans att den grupperingen dår nere sviker varandra som folk i Malmö/Sverige gör.

Mekky får nog hoppas på att det inte är några fler utredningar än dom som kom ut idag, har svårt att se att han kommer undan något brott i England. Knyter dom han till mordet på något sätt kommer han aldrig ut igen. Kanske om 35 år. Tror faktiskt inte England har en öppen utredning på honom, dom hade nog fått honom före Sverige kan jag tro.
Citera
2023-04-20, 21:02
Medlem
Ingen som vet vilken gruppering som ”väntar” på Mekky? Alltså som är i samma lag och som inväntar andra delen? Gabriel som alliansen har ute efter? Han och hans liga är med Mekky, har inte hört något om dom senaste 9 månaderna.

Blir ett oroligt 2023, tills Mekky får en dom kommer personer kunna andas lite, men Andre mannen kommer ut om ett år, H@made (stavning?) han är lika rå som Mekky, hans bror ska vara rå som fan men han har fått 30-34 år med Rami ?
Citera
2023-04-20, 21:03
Medlem
Citat:
Jag har också läst och hört att England kan vara ett av länderna som också har encelliga material på honom. Men det är inget som är säkert.

Encro Material ska det stå istället
Citera
2023-04-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Åklagarna påskyndade progressen. Då bör det finnas en häktningsframställan eller?

Det blev som Right-Humanist skrev (FB) 6 gripna i Malmö för grova våldsbrott i Spanien - 2018-11-27

Citat:

Mekky får nog hoppas på att det inte är några fler utredningar än dom som kom ut idag, har svårt att se att han kommer undan något brott i England. Knyter dom han till mordet på något sätt kommer han aldrig ut igen. Kanske om 35 år. Tror faktiskt inte England har en öppen utredning på honom, dom hade nog fått honom före Sverige kan jag tro.

Jag blir inte det minsta förvånad om det kommer in fler häktningsframställningar om ”nytillkomna brott”.
Såklart blev det jättestressigt för svensk polis när de skulle ha fram material som höll för att få honom häktad illa kvickt. Tror de tog det som ”gick snabbast”.
MEN har de tyngre grejer på honom så försöker de nog få ihop de utredningarna i ett skick som också håller för häktning illa kvickt. Reglerna säger nämligen att om man begär någon utlämnad får man sedan bara åtala för de saker man skrivit arresteringsorder på. Och det sistnämnda kräver ett häktningsbeslut dessförinnan.

När det gäller mordet på Flamur så kommer jag inte ihåg hur mycket man ansågs ha på honom. Men tror England har resonerat som Sverige: Inte lönt att agera så länge han sitter misstänkt för TVÅ mord i Spanien.
Nu är det ju eventuellt möjligt att man även därifrån begär honom utlämnad. Och då är det Spanien som bestämmer till vilket land han ska.
Senast redigerad av Right-humanist 2023-04-20 kl. 21:23.
Citera
2023-04-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ja en av de sjukare man stött på här på forumet.

Långa helt orelaterade haranger om det spanska rättsväsendet, antaganden och påståenden tagna ur arslet utan någon som helst substans.

Nu står det i sydsvenskan att ringledaren med största sannolikhet kommer att släppas om 14 dagar men att han då kommer begäras häktad i Sverige alternativt Danmark.

Lär inte gå att fly då han lär flygas direkt ifrån Spanien till Sverige.

Man undrar om det var värt det. Fem år ruttnandes i ett spanskt häkte för att bli frisläppt, direkt häktad i Sverige och invänta en rättegång där ett 10 årigt fängelsestraff står på spel.

Kunde inte sagt det bättre 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in