2025-10-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Det är väl inte själva låten som folk är kritiska mot, utan att den framförs av en nioåring som själv antagligen inte förstår att den kan tolkas sexuellt?

Jag vet precis vad folk har moralpanik över och som sagt, att folk orkar. Har man inte viktigare saker att bry sig om.
Citera
2025-10-19, 23:32
Medlem
Citat:
Föräldrarna är galna i pengar, så mamman ser väl bara chansen att få in massa pengar till familjen.

Känner ett flertal personer som arbetat nära familjen och det har varit full cirkus från start. Små barn som glömts ute i minusgrader. Hästar som tagits in på en av hälsocentralerna de drev (detta har mamman förnekat i pressen, men jag känner en som jobbade där den dagen och en shetlandsponny togs in inomhus för att "sprida glädje" bland patienterna i väntrummet). Vid en resa stoppades mamman att gå ombord på ett flygplan, då hon hade med sig ett av barnen som var så pass färskt att det saknade pass. Då bokade mamman nästa flyg och gömde spädbarnet under jackan, tog sig ombord på planet och lyckades således ta sig till den tänkta destinationen (detta berättade en person som själv är väldigt gränslös och som stått familjen nära, som en kul grej). Finns hur mycket galenskap som helst, men det mesta går att tysta för den stora massan om man har pengar.

Haha älskar sånthär! Berätta gärna mer som du hört. Det känns ju uppenbart att det är en mycket ovanlig familj, på många vis. Artikeln om mammans resa till Kina väckte ju verkligen många frågor.
Citera
2025-10-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Älskar moralpaniken som sprids över den låten, att folk orkar. Tycker det är en banger, catchy som fan.
Och din åsikt om att 9 åringen är utklädd till kissekatten på omslaget? Istället för en bild på när hon håller sin katt? Eller att låten först erbjudits till en fd paradise hotel deltagare då 25 år gammal, dvs texten tänkt från början att vara till en vuxen kvinna som varit mkt förknippat med s*x? och skriven av en vuxen man?
Citera
2025-10-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Och din åsikt om att 9 åringen är utklädd till kissekatten på omslaget? Istället för en bild på när hon håller sin katt? Eller att låten först erbjudits till en fd paradise hotel deltagare då 25 år gammal, dvs texten tänkt från början att vara till en vuxen kvinna som varit mkt förknippat med s*x? och skriven av en vuxen man?

Jag skrev ju min åsikt, att jag inte förstår att folk orkar bry sig och att jag skiter i det.
Citera
2025-10-25, 07:37
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Föräldrarna är galna i pengar, så mamman ser väl bara chansen att få in massa pengar till familjen.

Känner ett flertal personer som arbetat nära familjen och det har varit full cirkus från start. Små barn som glömts ute i minusgrader. Hästar som tagits in på en av hälsocentralerna de drev (detta har mamman förnekat i pressen, men jag känner en som jobbade där den dagen och en shetlandsponny togs in inomhus för att "sprida glädje" bland patienterna i väntrummet). Vid en resa stoppades mamman att gå ombord på ett flygplan, då hon hade med sig ett av barnen som var så pass färskt att det saknade pass. Då bokade mamman nästa flyg och gömde spädbarnet under jackan, tog sig ombord på planet och lyckades således ta sig till den tänkta destinationen (detta berättade en person som själv är väldigt gränslös och som stått familjen nära, som en kul grej). Finns hur mycket galenskap som helst, men det mesta går att tysta för den stora massan om man har pengar.

Låter som om kommersiella tv-kanalerna missat någonting här. Familjen borde fått en egen serie (utöver det lilla vi sett) på bästa sändningstid, "Familjen Hammarström - rika, många och knasig" Berätta mer!
Citera
2025-10-25, 09:32
Medlem
hyssasess avatar
Lyssnat genom låten nu och det är ju en typisk enkel barnslig barnlåt som är lätt att sjunga med i. Var i texten sjunger hon om att hon är en katt och att det är henne man ska klappa?

Att folk ser det här som sexistiskt visar bara hur sjukt samhället har blivit.
Citera
2025-10-26, 06:50
Medlem
Med hänsyn till den 9-åriga tjejen bör det här ärendet med kissekatt-låten behandlas mycket diskret. Och inte som Aftonbladet och Expressen skriva öppet om det, som den där Irena Pozar och Fanny Swärd gör. Högst olämpligt beteende av journalister att skriva öppet om det. Ta hänsyn till den 9-åriga tjejen
Citera
2025-10-27, 21:49
Medlem
HemligaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag vet precis vad folk har moralpanik över och som sagt, att folk orkar. Har man inte viktigare saker att bry sig om.

Lyssnade just på den, om det är klara hamaströms syster.
Ärlig :
1 ful melodi dålig takt och elektronisk musik.
2 upplever inte den som sexuell då man sjunger om klorna och annat som syftar på katt. Men när jag läst och hört vad andra säger så kan jag förstå att de tolkas så.
3. dåligt, om man nu ska göra en sång om en kissekatt gör det ordentligt detta är bara några rader, så totat underkänt.
Citera
2025-10-30, 00:59
Medlem
Enligt Dagens ETC så ligger ett mycket välkänt namn bakom den mycket omdiskuterade låten "kissekatt"

Dom skriver att: I ledningen för företaget som producerat låten ”Kissekatt” med Nioåriga Annabel Hammarström återfinns ett känt namn: Per Gessle.

https://www.etc.se/kultur-noje/gessle-bakom-omdebatterade-laaten

Vad säger ni om det tror ni det kan stämma?
Senast redigerad av jimmytheone 2025-10-30 kl. 01:03.
Citera
2026-02-19, 10:41
Medlem
Anna Hammarström porträtteras i Expressen och vill bland annat uppmuntra andra kvinnor att skaffa barn vid 58 års ålder, precis som hon gjorde. Hon har ju tolv barn, men bara två av barnen har kommit till spontant, resten har krävt medicinsk hjälp. Man undrar ju vad det kostat. Jag är generellt så extremt nyfiken på hur vardagen fungerar i deras familj. Men om man har tillsynes oändligt med pengar så är det kanske inget problem.
Citat:
Yngsta dottern Rosa är på många sätt ett mirakel: som embryo blev hon fast i frysen i Ukraina när kriget bröt ut, innan hon smugglades ut av en kurir och blev till i Georgien – och till sist föddes hon i Kina.

Hon ger förresten ut en bok om sin "barnresa" nu, på eget förlag, komplett med titel i rosa comic sans.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in