2018-11-26, 09:22
Medlem
Jag har mått riktig dåligt de sista dagarna och det slutade med att jag försökte att dricka mig till döds. Det slutade med en alkoholförgiftning och ett slagsmål Jag slog sönder den halva baren.
Som ni märker har jag inte lyckats och blev räddad och förd till sjukhuset.
Sedan dess mår jag även värre och vet inte vad jag ska göra. Psykiatrin ska kontakta mig inom de nästa dagarna men jag är tror inte riktig att de kan hjälpa mig.
Jag förtvivlar nästan.

Förlåt mig för min dålig svenska, jag är Schweizare och bor i Schweiz.
Citera
2018-11-26, 10:41
Medlem
Sök hjälp om du behöver.
Annars vet jag inte vad vi ska diskutera här?
Citera
2018-11-26, 10:42
Medlem
SUICIDEBOYs avatar
Vet att det känns så nu att det inte kommer lösa sig. Men tro mig, det kommer bli bättre. Var med om en liknande incident i våras. Jag var trött på mitt liv, jag var dyngrak, vart våldsam, började hota med livet och skar mig själv (för just då ville jag verkligen dö), polisen kom och hämtade mig och jag vart inlagd på psykiatrin lite mer än en vecka.

Veckorna/Månaderna efter var likadana, jag mådde skit och kände verkligen att inget kommer bli bättre. En kvävd dödslängtan nästan. Men nu ungefär 6 månader efteråt, så mår jag fortfarande dåligt. Men jag vill inte dö längre, det som är det viktigaste. Jag känner också att jag kan tänka mer positivt och se saker mer positivt än jag gjorde förut. Vilket också är otroligt viktigt för en bättre vardag rent generellt. Man måste skaffa sig mål, vare sig dom är stora eller små.

Du får kämpa, och det kommer vara riktigt jobbigt. Undvik alkohol/droger/kaffe/nikotin, tänk på din hälsa. Låter klyschigt, men det hjälper. Det är du och din hälsa som är prio ett. Det hjälpte mig samt att jag började promenera för att få bättre kondition. Det ger en mer energi och positivt tänkande än vad man tror.

Nu vet jag ju inte bakgrunden till varför du mår dåligt, men känner du att du vill skriva av dig så skicka iväg ett PM om du nu känner för det. Ta hand om dig så länge.
Citera
2018-11-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUICIDEBOY
Vet att det känns så nu att det inte kommer lösa sig. Men tro mig, det kommer bli bättre. Var med om en liknande incident i våras. Jag var trött på mitt liv, jag var dyngrak, vart våldsam, började hota med livet och skar mig själv (för just då ville jag verkligen dö), polisen kom och hämtade mig och jag vart inlagd på psykiatrin lite mer än en vecka.

Veckorna/Månaderna efter var likadana, jag mådde skit och kände verkligen att inget kommer bli bättre. En kvävd dödslängtan nästan. Men nu ungefär 6 månader efteråt, så mår jag fortfarande dåligt. Men jag vill inte dö längre, det som är det viktigaste. Jag känner också att jag kan tänka mer positivt och se saker mer positivt än jag gjorde förut. Vilket också är otroligt viktigt för en bättre vardag rent generellt. Man måste skaffa sig mål, vare sig dom är stora eller små.

Du får kämpa, och det kommer vara riktigt jobbigt. Undvik alkohol/droger/kaffe/nikotin, tänk på din hälsa. Låter klyschigt, men det hjälper. Det är du och din hälsa som är prio ett. Det hjälpte mig samt att jag började promenera för att få bättre kondition. Det ger en mer energi och positivt tänkande än vad man tror.

Nu vet jag ju inte bakgrunden till varför du mår dåligt, men känner du att du vill skriva av dig så skicka iväg ett PM om du nu känner för det. Ta hand om dig så länge.
Tack för ditt svar. Det ger mig hopp och mod. Jag kan tyvärr inte skicka PM.
Citera
2018-11-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Vad ska vi diskutera? Hoppas du förstår en dag att om du till och med misslyckas med att ta ditt liv, så är du fan sämre än du trodde.

Fan vad lågt. Det är väl bra att hen "misslyckades" om det visar sig att TS har en behandlingsbar sjukdom? Eller om TS bara behöver samtalsstöd ett tag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in