Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-25, 14:21
  #1
Medlem
Postade nyligen i en tråd som magiskt försvann, och den är inte i papperskorgen.
Tråden i fråga kunde uppfattas som en självmordstråd, även om det inte var uttalat i trådstarten.

Är det så att man på rutin rensar bort självmordstrådar nu för tiden, iom den dåliga publiciteten om flashback och självmord i media?

Någon annan som märkt detta?
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2018-11-25 kl. 14:27.
2018-11-25, 14:32
  #2
Medlem
franges avatar
Trådar som är allvarliga/akuta regelbrott (tex brott mot 1.06) brukar kunna försvinna direkt och spårlöst - alltså för att regelbrotten fortfarande kan orsaka skada så pass, även om de är synliga i papperskorgen - varpå de helt enkelt raderas tvärt.

Alltså - en tråd/inlägg där det deklareras att "Användare X är minsann person Y på riktigt!!" - blir ju fortfarande synlig i papperskorgen, och således röjs ju fortfarande X/Y's identitet så fort någon ser den, även om det inte går att skriva i den.

Även reklaminlägg kan fortfarande "fungera som reklam" om någon går in i papperskorgen och tittar på dem och därefter klickar vidare via ev länkar i inläggen.
__________________
Senast redigerad av frange 2018-11-25 kl. 14:34.
2018-11-25, 14:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Trådar som är allvarliga/akuta regelbrott (tex brott mot 1.06) brukar kunna försvinna direkt och spårlöst - alltså för att regelbrotten fortfarande kan orsaka skada så pass, även om de är synliga i papperskorgen - varpå de helt enkelt raderas tvärt. Även reklaminlägg kan fortfarande "fungera som reklam" om någon går in i papperskorgen och tittar på dem och därefter klickar vidare via ev länkar i inläggen.

Okej. Kan ha varit så i detta fall.
2018-11-25, 14:37
  #4
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Okej. Kan ha varit så i detta fall.

Editerade mitt inlägg lite. Men ja - det är vad jag tror är huvudanledningen till varför de trådarna/inläggen försvinner spårlöst. Vilket känns ganska logiskt. Jag har dock aldrig varit admin eller mod så jag kan inte säga med 110% säkerhet.
2018-11-25, 15:11
  #5
Medlem
C-3POs avatar
Trådstarter som bryter mot 1.xx-regler ska försvinna medans trådstarter som bryter mot 0.xx-regler ska åka i papperskorgen.
2018-11-25, 15:48
  #6
Moderator
najass avatar
TS annonserade i sin trådstart efter horor (dvs brott mot regel 1.01), och den raderades därför medan omröstning pågår bland moderatorerna.

Inget konstigt således, utan som vanligt rutinen vid 1.xx-brott i trådstart (vilket du hade lätt insett om du hade sökt innan du postade)

Denna låses

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback