2018-11-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jämfört med vad?
Vadå "jämfört med vad"? Kan du skriva ut hela tanken?
Citera
2018-11-24, 17:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
har inte läst rapporten och det kan vara som så att kvinnor är bättre kirurger och är det så har jag inte några som helst problem att acceptera detta då jag förstår att vi kön är olika, vilket betyder att vi är olika bra på olika uppgifter.

däremot så är det väl ganska tröttsamt att när väl kvinnor är bättre på något så är det en big deal, när dom inte är det så kommer man gärna med bortförklaringar eller hävdar gärna att i framtiden så kommer det se annorlunda ut, vänta bara.

Big deal?
Antar du pratar om media då. För det är banne mig ingen big deal nån annanstans, snarare så att det förnekas. Ta dig en titt på trådarna i forumet här till exempel.
Citera
2018-11-24, 17:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ja kommentarer som "I dare you to prove me wrong" och "Så var det med den trådstarten" när de inte ens har en poäng får en ju att undra. Jag har inte hälften av det självförtroendet när jag vet vad jag pratar om ens.

Ja. Total överskattning av sin egen förmåga så att det blir pinsamt många gånger.
Och sedan gråts det för att inte kvinnor tycker att de är så fantastiska och kompetenta som de själva anser.

Det självförtroendet är ju ingenting att sträva efter som jag ser det. Det blir bara dumhet.
Citera
2018-11-24, 17:31
Medlem
Citat:
har inte läst rapporten och det kan vara som så att kvinnor är bättre kirurger och är det så har jag inte några som helst problem att acceptera detta då jag förstår att vi kön är olika, vilket betyder att vi är olika bra på olika uppgifter.

däremot så är det väl ganska tröttsamt att när väl kvinnor är bättre på något så är det en big deal, när dom inte är det så kommer man gärna med bortförklaringar eller hävdar gärna att i framtiden så kommer det se annorlunda ut, vänta bara.
Anledningen till den här trådens existens är den spridda fördomen att kvinnor som grupp är inkompetenta och inte klarar att fatta beslut under stress. Det fanns en tråd nyligen i feministforumet som handlade om det, alltså att kvinnor är inkompetenta på områden som kräver fokus och beslut under stress.

Jag personligen är inte stresstålig men uppenbarligen finns det ju en substantiell andel kvinnor som klarar sig bra på sådana områden.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2018-11-24 kl. 17:33.
Citera
2018-11-24, 17:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Big deal?
Antar du pratar om media då. För det är banne mig ingen big deal nån annanstans, snarare så att det förnekas. Ta dig en titt på trådarna i forumet här till exempel.
jag tror man är dum i huvudet om man använder eller hänvisar till flashback som något sorts rättesnöre.
det finns duktiga och intressanta medlemmar men det är också en jävla masa gaphalsar som genast sabbar diskussionen.

i först hand media då dessa rapporterar om studier, där ju så gemene man får upp ögonen för dom.
eller vad skulle det vara annars då de flesta inte prenumererar på the lancelet?

tycker du att de flesta förnekar? sverige är väl ett perfekt exempel där man gärna skulle framhäva detta.
Citera
2018-11-24, 17:33
Medlem
lersaters avatar
kvinnor klarar typ bara av att operera ut en nål från hälen typ.. inte konstigt de lyckas bättre
Citera
2018-11-24, 17:35
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag är chockad! Jag trodde att män och kvinnor var exakt lika bra på exakt allt. Studien visar att så inte är fallet. Analogt kan män alltså vara bättre än kvinnor på olika saker? Min världsbild gungar.
Citera
2018-11-24, 17:37
Medlem
Citat:
jag tror man är dum i huvudet om man använder eller hänvisar till flashback som något sorts rättesnöre.
det finns duktiga och intressanta medlemmar men det är också en jävla masa gaphalsar som genast sabbar diskussionen.

i först hand media då dessa rapporterar om studier, där ju så gemene man får upp ögonen för dom.
eller vad skulle det vara annars då de flesta inte prenumererar på the lancelet?

tycker du att de flesta förnekar? sverige är väl ett perfekt exempel där man gärna skulle framhäva detta.

Flashback och internet i allmänhet är ett ställe där man kan uttrycka sina föreställningar fritt och anonymt. Jag tycker man är dum i huvet om man anser att människors föreställningar saknar relevans i verkligheten, oavsett om de speglas i massmedia eller ej.
Citera
2018-11-24, 17:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Vadå "jämfört med vad"? Kan du skriva ut hela tanken?
Ja de förklarar inte urvalet med hänvisning till statistik ens.
Citera
2018-11-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja de förklarar inte urvalet med hänvisning till statistik ens.
Menar du statistik om ökad risk för komplikationer?
Citera
2018-11-24, 17:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Menar du statistik om ökad risk för komplikationer?
Ja vad de påstår backar de inte upp med bevis så då har det ingen trovärdighet.
Citera
2018-11-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag är chockad! Jag trodde att män och kvinnor var exakt lika bra på exakt allt. Studien visar att så inte är fallet. Analogt kan män alltså vara bättre än kvinnor på olika saker? Min världsbild gungar.
Jaja... antingen halmdocka eller irrelevant. Det är inte min världsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in