2018-11-24, 02:13
Medlem
dANiis avatar
Antingen var föraren påverkad av något och smet, för att sedan träda fram när det är ur blodet och skylla på rädsla.
Citera
2018-11-24, 02:28
Medlem
Hummm..s avatar
Men usch vilka skador på bilen!! Blir det verkligen så om man enbart kör på en 14-årig flicka!? Känns som att det hänt mer saker med bilen alternativt att flickan satt i något sorts fordon, som någon skrev. Eller så har farten varit väldigt hög.

Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Antingen var föraren påverkad av något och smet, för att sedan träda fram när det är ur blodet och skylla på rädsla.

Hen trodde sig ha kört på ett djur, stuckit hem för att nyktra till och senare ”inse” att hen kört på en människa.. Hen säger sig ha varit hemma (eller hos kompis) och på morgonen ”upptäcker” hen att bilen är ”stulen”. Det finns många alternativ att ta till.
Citera
2018-11-24, 02:30
Medlem
Något registreringsnummer på bilen? Var det knatte, fnatte, chatte, café late och blaxxe?
Citera
2018-11-24, 03:43
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
https://www.dt.se/artikel/dalarna/14...n-inte-foraren
Betalningsvägg.
Citera
2018-11-24, 04:06
Medlem
stardust74s avatar
Föraren önskar jag allt ont, av hela mitt hjärta.

Det kan väl ändå inge vara omöjligt att hitta föraren? Orsa är väl ett mindre samhälle?
Citera
2018-11-24, 04:19
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Betalningsvägg.
Finns en karta här.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...-soder-om-orsa

Trakterna kring E45 är väl ganska ödsligt och tomt på allmänna kommunikationer?
Citat:
Bilen är sannolikt anträffad på en plats ca 1 km från olycksplatsen. Polis söker nu efter föraren till den aktuella bilen som var tom vid anträffandet. Den har skador som tyder på att det är den bil som körde på kvinnan.

Bilen skär och hur tar hen sig därifrån? Är väl långt att gå till närmaste tätort. Om någon tagit upp en liftare så bör väl hen relatera detta till olyckan?
Senast redigerad av Chantre 2018-11-24 kl. 04:22.
Citera
2018-11-24, 04:51
Medlem
Dimpens avatar
Vidrig bilförare. Flickan dog tydligen. R.I.P.
Citera
2018-11-24, 05:10
Medlem
Smitning vid skada av människa & djur borde ge minst 15 år i fängelse tycker jag. Vidrigt brott som också kan leda till att människan dör istället för att räddas.
Citera
2018-11-24, 06:33
Medlem
okok1s avatar
Det borde finnas nummerplåt som leder till GM? Eller var det en kriminell typ?
Citera
2018-11-24, 06:43
Medlem
Jag tror nog att han lär lämna in sig själv till Polisen. Att ha kört ihjäl en 14-årig flicka är något som inte många klarar av att ha på sitt samvete..
Citera
2018-11-24, 07:00
Medlem
Det kan också vara så att det var totalt mörk väg och flickan var mörkt klädd och utan reflexer.
Föraren kan ha trott det varit en älg, eller set det var en människa kommit i chock, kört vidare och sen gått ur bilen i ren chock och bara gått iväg.
Jag jobbar ofta i mörkret och ser dagligen en mängd både unga och äldre i mörka kläder och utan reflex.
Det är ofta som jag ser människor gå längs totalt oupplyst väg och utan reflexer där det inte finns trottoar. Svårt se dessa då det är mötande trafik och 50-90 väg.
Senast i går sen eftermiddag sprang en unge i ca 8-10 årsålder över vägen iklädd gråa kamoflagekläder och matchande ryggsäck - inte en reflex.
De föräldrar som inte ser till att ungarna har reflexer...(//&%&%¤&#&/&
Senast redigerad av ba'loba 2018-11-24 kl. 07:02.
Citera
2018-11-24, 07:18
Medlem
Flickan stod vid en busshållsplats i Vångsgärde. Troligen den här:

https://goo.gl/maps/gjTP37qzBjT2 Placerad kartnål
Nära Europaväg 45, 794 92 Orsa

Kom igen nu ni bybor måste veta vem som åker runt i den gamla kombin! Han ska låsas in på livstid!
RIP lilla flicka.
Senast redigerad av cerious 2018-11-24 kl. 07:21. Anledning: Fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in