2006-02-17, 16:26
Medlem
Har tänkt bränna ihop en "muckarskiva" men insåg rätt snabbt att jag inte hade så många idéer.. Vilka låtar förknippar ni med muck? själv kommer jag inte på fler än
"Cool Candys - muckartwist" och
"Gyllene Tider - Det är över nu"

Några förslag? allt är välkommet =)
Citera
2006-02-17, 16:45
Medlem
Vi gjorde "tema/antal dagar till muck" i låtform till rena sporten när jag låg på KJ i Finland. Här har du de jag kommer på rent spontant.

Europe - the final countdown
Iron Maiden - 2 minutes to midnight
Ozzy Osbourne - mama i´m coming home
Phil Collins - One more night

Nu blev Henkka nostalgisk.....
Citera
2006-02-17, 16:47
Medlem
Ankdammsmans avatar
Sators "I wanna go home" spelades mycket på MTV när jag låg inne (början av 90-talet). Den låten förknippar jag med muck.
Citera
2006-02-18, 03:35
Medlem
Rasta Hunden - Strid e livet.. skön ironi i Sundsvallspunkform...
Citera
2006-02-18, 08:07
Medlem
scoremaxs avatar
"warfair" med Clawfinger.
Citera
2006-02-18, 09:29
Medlem
Clawfinger-Biggest the best....lira vi men det var väl för att vi fick höra den varenda morgon under den första veckan på våran gsu...när fallskärms jägarna muckade
Citera
2006-02-18, 10:47
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primigenia
Rasta Hunden - Strid e livet.. skön ironi i Sundsvallspunkform...

mm den har jag letat efter faktiskt, ganska rolig låt. Du känner inte för att tanka upp den ?
Citera
2006-02-18, 11:14
Medlem
fsdfsdfs avatar
En gång när man hade hunnit bli rätt trött på militärlivet och muck närmade sig skulle jag i en korridor passera förbi en uppställd pluton. Då måste man ju normalt göra taktsteg och sen anhålla om att få passera. Svaret blir då, "Beviljas, med språng passera!".

Deras löjtnant som hade befälet hade som hobby att göra folk till åtlöje i dessa lägen, ex genom att säga "Beviljas, som en groda passera!" sen måste man gå på huk och kvacka. Nu skrek han till mig: "Med sång passera!"

Ibland kommer man på långt efteråt vad man skulle sagt eller gjort i ett läge. Just därför var det så skönt att hitta svar på tal. Jag fann mig direkt och sprang genom och skanderade "Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär, och ingen känner längre till det ordet militär", den där fredssången. Normalt brukar den här passeringsproceduren vara en sak som eldade upp rivaliteten mellan plutonerna och befälet fick skrattarna på sin sida. Kändes som jag fick överläge där ganska direkt. Var nöjd med mig själv hela dan sen ha ha...
Citera
2006-02-18, 12:32
Medlem
Är det verkligen ingen som har nämt Permissionsvalsen!??!???
Citera
2006-02-18, 12:42
Medlem
von Schmerzs avatar
Markoolio - Jag Orkar Inte Mer

Normalt sett hatar jag människan, men just den låten var alldeles underbar de sista veckorna i grönkläder
Citera
2006-02-18, 20:28
Medlem
Razumikhins avatar
"Arbetarbröder", naturligtvis. Gärna upphackad i små klipp av varierande längd (1-7 sekunder). Varje klipp skall starta om från början. "Knytna nävar" heter nog gruppen. Vitt brus är ju också trevligt att lyssna på.
Citera
2006-02-18, 20:44
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razumikhin
"Arbetarbröder", naturligtvis. Gärna upphackad i små klipp av varierande längd (1-7 sekunder). Varje klipp skall starta om från början. "Knytna nävar" heter nog gruppen. Vitt brus är ju också trevligt att lyssna på.

hehe då blir man nog int allt för poppulär nä
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in