Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 19:03
  #1
Avstängd
gorkgassyhs avatar
vad fasen kan detta bero på?

exempel så kan det te sig som så att jag startar dator, öppnar chrome, och hela fönstret är låst.
men om jag trycker ctrl alt delete och sedan försöker igen så går det att klicka.

vlc mediaspelaren går heller inte ibland att klicka på fullscreen,spola utan att göra samma ritual.

spotify kan jag ibland inte spola fram i en låt och ändra på volymmätaren går inte i programmet.

hatar datorer alltså...
Citera
2018-11-22, 19:30
  #2
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
vad fasen kan detta bero på?

exempel så kan det te sig som så att jag startar dator, öppnar chrome, och hela fönstret är låst.
men om jag trycker ctrl alt delete och sedan försöker igen så går det att klicka.

vlc mediaspelaren går heller inte ibland att klicka på fullscreen,spola utan att göra samma ritual.

spotify kan jag ibland inte spola fram i en låt och ändra på volymmätaren går inte i programmet.

hatar datorer alltså...

Bättre om du börjar med att berätta vilken dator du har och vilket opertativsystem. Berätta även hur mycket minne du har och vilka säkerhetsprogram du använder. Det gör det lite lättare att hjälpa till och försöka hitta problemen.
Citera
2018-11-22, 20:32
  #3
Medlem
Kan vara att du har ont om plats på hårddisken. Kolla att disken inte är full.
Prova att köra med en annan webläsare också och se vad som händer.
Citera
2018-11-22, 22:42
  #4
Avstängd
Plaguetongues avatar
formatera
Citera
2018-11-23, 08:17
  #5
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Har du provat att via förstoringsglaset (sök) skriva in: Visa tillförlitlighetshistorik
och i den titta vad som anges vid tidpunkten för låsningarna..
Ibland kan "Visa tillförlitlighetshistorik" även ge förslag på lösning av loggade problem..

Detta rekommenderas som 1:a felsökningsåtgärd..

och låt mig gissa! Du loggar alltid in som Admin? Eller hur?
Citera
2018-11-23, 09:08
  #6
Avstängd
Den gemensamma nämnaren verkar vara ljudet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback