2018-11-22, 11:38
Medlem
Christopher.s avatar
EU-tiggare har ingen rätt att vistas i Sverige, det slår europarätten fast som stadgar att man inte ska ligga värdlandet till last. Dvs romerna ska tvångsutvisas, Sverige bryter mot gällande lagstiftning och borde dras inför europadomstolen.
Citera
2018-11-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag kunde inte tänka mig att en så väl ansedd organisation, så fullständigt spolar ut sitt anseende i slasken. Istället för att vara en frihetens försvarare, har man på typiskt överklassmaner börjat ägna sig åt att krama importerade tiggare.
Den här rapporten kan nog ses som en tidig julklapp till Putin och andra diktatorer.

Förhoppningsvis kommer polisen att mer aktivt bevaka att tremånadersregeln för EU-medborgare följs.

Länder i Östeuropa är bara glada att dumpa sina zigenare på Sverige och få väck packet därifrån. Sverige tar bara emot alla ziggisar. Det gjorde man redan på 70-talet när zigenska kriminella släkter anlände till Malmö från Ungern, Rumänien, dåvarande Jugoslavien och Tjeckoslovakien. De tänkte så här; "nu lurar vi dessa korkade svenska idioter och skickar zigenarpacket till dem, så vi slipper möget".
Citera
2018-11-22, 11:51
Medlem
MrMarios avatar
Jag tycker också att vi behandlar vilda zigenare omänskligt. Länsstyrelsen borde få i uppdrag att gå ut till tältlägren och skjuta av dem.
Citera
2018-11-22, 11:52
Bannlyst
Det är därför man skall kriminalisera tiggeriet , då kan msn utvisa dem för kriminell verksamhet.
Citera
2018-11-22, 12:14
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är därför man skall kriminalisera tiggeriet , då kan msn utvisa dem för kriminell verksamhet.
Då måste du vara pådriven i den frågan.
Jag med.
Citera
2018-11-22, 12:16
Medlem
junks avatar
Zigenaren vid tunnelbanan i morse hade fått sin firmware uppgraderad till version 2.0, hon säger nu tjena, tjena, tjena istället för hej, hej, hej.
Citera
2018-11-22, 12:39
Medlem
Självklart bekämpar man inte fattigdom och utanförskap genom att lägga en femkrona i en pappmugg utanför Ica, tvärtom. Det krävs politiska lösningar med hjärna och muskler på samhällsnivå, eller eftersom det handlar om utlänningar, på EU-nivå.

Jag blev både chockad och lite imponerad av EU-stödet till Rumänien mot tiggeri: 336 miljarder. Inte något tiotal miljoner som jag hade gissat - utan HUNDRATALS MILJARDER - 336 000 000 000 kronor från 2014 till 2020! Hur kan tiggeriet ändå ÖKA under dessa år? Vad fan får jag för pengarna?
Citera
2018-11-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag håller med Johanna om att det är bjupr inhumant att inte ge EU-migranterna tak över huvudet. Det finns massor av onödiga lokaler som skulle gå att ta i anspråk för det.

Jag tycker att du är alldeles för klen! Varför tar vi inte bara och tvångsdeporterar svenskar till afrika och afrikaner till Sverige? Har du någonsin åkt flyg över norra Sverige? För i norra Sverige får vi lätt plats med räätt så många miljoner zigenare, givetvis tar vi pengar från svenskar och så bara smäller vi upp en stor jävla stad. Och när vi ändå håller på, varför låter vi inte MP komma med nåt förslag typ, "Den livstids arbetsfria zonen" eller något liknande där endast rasifierade och icke-svenskar får befinna sig.

Kom igen nu, alla ska med, vi svenskar ska alla leva i husvagnar!
Citera
2018-11-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tänker oftast på frågan varför tillåter vi det?
Varför tillåter vi saker och ting vi inte accepterar.
Är vi rädda för våra egna politiker. Är vi konflikträdda.Väntar vi på att en person skall lösa det åt oss.
Jag personligen blir förbannade på mig själv att jag inte gör annat än påpekar skiten.
Mest av allt känner jag att det inte finns någon sammanhållning eller stora svårigheter att organisera motstånd.
Hur kan vi acceptera att FN skall vara vårt överhuvud.
Varför tillåter jag eller du det?

Om det fanns ett parti som drev de här frågorna skulle jag engagera mig i det.
Ensam finns det inte mycket att göra.

( jag är kvinna/feminist och "arbetare" så Sverigedemokraterna/Moderaterna är inte ett alternativ nej )
Citera
2018-11-22, 13:18
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Amnesty har verkligen tappat det när de ställer sig på exploatörernas och manipulatörernas sida.
Citera
2018-11-22, 13:19
Medlem
Mjälls avatar
Verkligheten bryter mot FN-konventioner hela tiden så vad spelar det för roll?
Citera
2018-11-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Amnesty har verkligen tappat det när de ställer sig på exploatörernas och manipulatörernas sida.

Precis min uppfattning.
Frivilliga bidrag lär rasa efter detta.

Att Sverige ska vara socialkontor och fixa inkvartering åt andra länders medborgare är ytterst djupt provocerande. Men visst, vi har ju råd att ge bästa hjälpen till svenskar som mår dåligt och det finns gott om bostäder till alla utan nämnvärda köer...
Senast redigerad av MrStreamer 2018-11-22 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in