2018-11-22, 10:15
Medlem
gabrielle2s avatar
FN- regler är väl oftast utformade efter elitens mål.
Omöjliga att gå emot som enskild människa.
Citera
2018-11-22, 10:18
Medlem
Amnesty, Soros är en stor finansiär av packet.
Citera
2018-11-22, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
Amnesty har fått sin sista krona från mig efter intervjun i nyhetsmorgon iallafall. Programledaren var ju lite vass och ifrågasatte om det inte var tre månader som EU -medborgare fick vistas i Sverige. Johanna Westeson (jurist på Amnesty) fick lite tunghäfta men viftade bort frågan med."Jamen, det fungerar ju inte så i verkligheten"

Googlar man på denna Johanna från Amnesty, får man fram att hon aktivt länge lobbat för EU-zigenarna i olika sammanhang.

Jag undrar: Hur många EU-tiggare sitter utanför Johannas bostad som enligt söksajter är värderad till nästan 6 miljoner?
Citera
2018-11-22, 10:30
Medlem
Andra länders romer är väl inte Sveriges ansvar?
Sverige är ett land med EGNA medborgare. Vi är inte hela världens socialkontor.
Vi skänker biståndspengar till varenda liten vrå i världen, vi ger Rumänien MILJONER för att ta hand om sina egna romer ( varför gör vi det???) vi tar emot hundratusentals flyktingar som FÅR bostäder, möbelbidrag, och försörjning. Dessa människor skickar sedan pengar till släktingar i sina hemländer. Alla dessa pengar bara rinner ur Sverige, trots att Sveriges egna medborgare, DE KORKADE ARBETARNA, inte själva har råd med att gå till tandläkaren, det finns inga platser på förlossningen när svenska kvinnor skall föda sina barn, föräldrar med barn med funktionsnedsättning får numera inte längre hjälp i form av personliga assistenter/istället pratas det om att återinföra BARNHEM, sjuka människor blir utförsäkrade och blir HELT utan inkomst, svenska medborgare har ingenstans att bo, vården går på knäna, pensionärer är fattiga, alliansen stängde psyksjukhusen så svenska psykiskt sjuka människor som inte klarar av att ta hand om sig själva vandrar omkring på stan och sover under broar, kvinnor blir våldtagna men polisen har inte resurser att ta fast de som våldta, papperslösa människor från främmande länder som vi inte har en aning om vad de gjort i sina liv lever bland oss
Vi betalar en av den högsta skatterna i världen på de kronor vi sliter ihop. Den skatten är som en medlemsavgift till en välgörenhetsorganisation
Välgörenhetsorganisationen Sverige
Vem har bestämt att det ska vara så?
Senast redigerad av Bervyl 2018-11-22 kl. 10:34.
Citera
2018-11-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Johanna Westeson, jurist och sakkunnig i diskrimineringsfrågor hos Amnesty International, är den som ligger bakom rapporten.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/amnesty-sverige-bryter-mot-manskliga-rattigheter

Frågor:
1. Hur många svenskar är hemlösa utan "tak över huvudet" som Amnesty och svenska regimen totalt skiter i?
2. Varför skall Sverige hjälpa tiggande zigenare från andra länder och varför kritiseras inte zigenarnas hemländer?
3. Vad har zigenarna som varit i Europa i 1000 år, för eget ansvar, eftersom de vägrar att anpassa sig?
4. Vilken agenda bedriver Amensty, där bland annat George Soros är en av finansiärerna?
5. Varför tillämpas inte EU-reglerna, att krav på försörjning för EU-migranter inom en viss kort tid, annars utvisning?

"5. Varför tillämpas inte EU-reglerna, att krav på försörjning för EU-migranter inom en viss kort tid, annars utvisning?"

Det undrar jag också.
Samma människor sitter utanför "sina affärer" år ut och år in.

EU-regler är tydligen bara viktiga att följa ibland
Citera
2018-11-22, 10:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Andra länders romer är väl inte Sveriges ansvar?
Sverige är ett land med EGNA medborgare. Vi är inte hela världens socialkontor.
Vi skänker biståndspengar till varenda liten vrå i världen, vi ger Rumänien MILJONER för att ta hand om sina egna romer ( varför gör vi det???) vi tar emot hundratusentals flyktingar som FÅR bostäder, möbelbidrag, och försörjning. Dessa människor skickar sedan pengar till släktingar i sina hemländer. Alla dessa pengar bara rinner ur Sverige, trots att Sveriges egna medborgare, DE KORKADE ARBETARNA, inte själva har råd med att gå till tandläkaren, det finns inga platser på förlossningen när svenska kvinnor skall föda sina barn, föräldrar med barn med funktionsnedsättning får numera inte längre hjälp i form av personliga assistenter/istället pratas det om att återinföra BARNHEM, sjuka människor blir utförsäkrade och blir HELT utan inkomst, svenska medborgare har ingenstans att bo, vården går på knäna, pensionärer är fattiga, alliansen stängde psyksjukhusen så svenska psykiskt sjuka människor som inte klarar av att ta hand om sig själva vandrar omkring på stan och sover under broar, kvinnor blir våldtagna men polisen har inte resurser att ta fast de som våldta, papperslösa människor från främmande länder som vi inte har en aning om vad de gjort i sina liv lever bland oss
Vi betalar en av den högsta skatterna i världen på de kronor vi sliter ihop. Den skatten är som en medlemsavgift till en välgörenhetsorganisation
Välgörenhetsorganisationen Sverige
Vem har bestämt att det ska vara så?
Jag tänker oftast på frågan varför tillåter vi det?
Varför tillåter vi saker och ting vi inte accepterar.
Är vi rädda för våra egna politiker. Är vi konflikträdda.Väntar vi på att en person skall lösa det åt oss.
Jag personligen blir förbannade på mig själv att jag inte gör annat än påpekar skiten.
Mest av allt känner jag att det inte finns någon sammanhållning eller stora svårigheter att organisera motstånd.
Hur kan vi acceptera att FN skall vara vårt överhuvud.
Varför tillåter jag eller du det?
Senast redigerad av gabrielle2 2018-11-22 kl. 11:00.
Citera
2018-11-22, 11:25
Medlem
gabrielle2s avatar
Hur många "alla tiggare" måste vi ge tak över huvudet?
Tusen? Miljoner? Vart går gränsen?
Är det enbart ett spel för gallerian och titta vad duktiga vi är men antalet och begränsningen talar man inte om.
Det måste ju finnas en begränsning kan jag tycka.
Vad säger FN:s stadgar om det? Har de en gräns på sin medmänsklighet?
Vi bara lyssnar på FN:s uttalanden men vi ställer inga frågor.
Trött på hela skiten.
Citera
2018-11-22, 11:25
Medlem
Jag håller med Johanna om att det är bjupr inhumant att inte ge EU-migranterna tak över huvudet. Det finns massor av onödiga lokaler som skulle gå att ta i anspråk för det.
Citera
2018-11-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag håller med Johanna om att det är bjupr inhumant att inte ge EU-migranterna tak över huvudet. Det finns massor av onödiga lokaler som skulle gå att ta i anspråk för det.

När detta är gjort, kanske ryktet spirds över hela värdelösa tredje världen och alla andra kommer att vallfärda hit och i enlighet med FN och amnesty-Johanna kräva "tak över huvudet"?
Citera
2018-11-22, 11:30
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja det är inhumant, rensa bort de inhumana svenskarna och byt ut svenskarna mot humana EU- tiggare eller gör något åt det( ironi med en gnutta sanning)
Har vi några andra alternativ?
Citera
2018-11-22, 11:33
Medlem
I rapporten riktar Amnesty International hård kritik mot hur dessa människor behandlas och menar att Sverige bryter mot FN:s konvention från 1971 om mänskliga rättigheter.

– Sverige har bindande åtaganden enligt mänskliga rättighetskonventioner. Tak över huvudet är så centralt för mänsklig värdighet så där måste Sverige se till så alla har tak över huvudet, även de som inte är svenska medborgare. Och det finns en tendens att ducka för det ansvaret i Sverige när det gäller den här gruppen, säger Johanna Westeson och avslutar:

– Det här är människor, och människor har rättigheter och de rättigheterna måste respekteras av den stat där människor befinner sig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/amnesty-sverige-bryter-mot-manskliga-rattigheter
Jag blir så trött. "De mänskliga rättigheterna" tycks vara någonting som just Sverige måste rätta sig efter. Få andra nord- och västeuropeiska länder har lika många utländska tiggare som vi! De andra länderna säger att de enligt EU-lagstiftningen inte är skyldiga att försörja andra EU-länders medborgare som inte kan försörja sig själva, men vi i Sverige ska strunta i EU-lagstiftningen och bara tänka FN:s deklaration om mänskliga rättigheter som enligt Amnesty tvingar oss att ta emot alla tiggare som vill komma hit och ge dem tak över huvudet och försörjning dessutom!

När jag var barn på 1960-talet och vi var nyinflyttade i Malmö, så bodde vi i en lägenhet där det fanns en skylt med olika föreskrifter, bl.a. "Slösa icke med vattnet", "Iakttag största renlighet" och "Bettleri förbjudet".

Bettleri, det var tiggeri det. Det var förbjudet. Det var på den tiden, på 1960-talet.

Idag säger Amnesty att alla utländska tiggare har rätt att vara i Sverige ifall de har bestämt sig för att vara i Sverige, och Sverige är förpliktigat att försörja och ordna bostad till alla tiggare som vill bo hos oss.

Hoppas att det blir svårt för politikerna att genomdriva ett beslut om att alla svenska kommuner måste ordna bostad och försörjning åt alla tiggande EU-migranter som har lust att flytta dit.
Citera
2018-11-22, 11:35
Medlem
borrizs avatar
Jag kunde inte tänka mig att en så väl ansedd organisation, så fullständigt spolar ut sitt anseende i slasken. Istället för att vara en frihetens försvarare, har man på typiskt överklassmaner börjat ägna sig åt att krama importerade tiggare.
Den här rapporten kan nog ses som en tidig julklapp till Putin och andra diktatorer.

Förhoppningsvis kommer polisen att mer aktivt bevaka att tremånadersregeln för EU-medborgare följs.

Edit:
Jag ser nu att rapporten bygger på 58 intervjuer.
Det handlar alltså om en kvalitativ undersökning, ett stycke rent tyckande som kommer att få¨någon större effekt när mediavågen blåst över.
Senast redigerad av borriz 2018-11-22 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in