Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-23, 21:08
  #13
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Denna fråga borde ställas i biologiforumet.

Söker man svar på saker som naturen kan svara på behöver man inte prata filosofi utan vetenskap.

Titta på djur, varför attraheras hanar av honor. Där finns det grundläggande svaret.

Sedan kan du lägga på homo sapiens unika egenskaper för att få hela bilden.

Biologin är grunden.
Citera
2018-11-23, 22:16
  #14
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Svar som "det handlar om reproduktion" och liknande som antyder att vi är biologiska robotar undanbedes.
Varför?
Vågar du inte utsättas för en viss typ av argumentation?

Om vi skalar bort all magi (det vi inte förstår med livet) och bara tittar på ren och skär Darwinism så är det kanska självklart att män kommer att atraheras av kvinnor och vice-verca till slut.
Alla andra kombinationer lever bara en generation, iallafall tills vidare.
Citera
2018-11-28, 00:31
  #15
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Attraktion till män är helt ointressant att diskutera då det inte är nåt mer än en sjuk perversion. Men attraktion till kvinnor är äkta och har en djupare mening. Och jag vill veta vad det ursprungligen är för något.

Representerar attraktionen en längtan efter återförening med det gudomliga?

Är det en längtan efter att bli kvinna? En del menar att vi alla är kvinnor ursprungligen - och jag lutar åt det hållet med.

Kan det vara kopplat till reinkarnation och ett starkt begär att befinna sig inuti en kvinna (som foster är) ?

Några frågor på rak arm som jag kan komma på för att få igång en filosofisk diskussion.

Svar som "det handlar om reproduktion" och liknande som antyder att vi är biologiska robotar undanbedes.
Intressant! Varför är attraktion till mannen en perversion?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback