2018-11-23, 14:03
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Ifrån Ekuriren

Polisen larmades under onsdagskvällen till en skottlossning i Eskilstunastadsdelen Nyfors. På platsen hittades en skottskadad man som fördes med ambulans till sjukhus.

Strax före 19.30 på onsdagen inkom larm om skottlossning i Nyfors. I korsningen Nyforsgatan/Norra Brogatan i stadsdelens centrum påträffade polisen en skottskadad man i 20-årsåldern som fördes med ambulans till sjukhus med oklart skadeläge.

Det pågick under onsdagskvällen en stor polisinsats i stadsdelen och polisen spärrade av ett stort område för teknisk undersökning.

Ett vittne säger till tidningen att sex skott avlossats och att åtta personer har setts springa från platsen. Samma vittne uppger att räddningspersonal utfört hjärt- och lungräddning på den skadade.

En dryg halvtimme efter olyckan inträffade en trafikolycka där två personbilar krockade på Gillbergavägen i höjd med Fröslunda IP.

– Två personer fördes med ambulans till lasarett med oklara skador. En tredje, med lättare skador, kördes iväg med privat fordon för att uppsöka vård. Samtliga skadade var vid medvetande efter krocken, uppger Frank Granath, inre befäl vid Räddsam Mälardalen.

I samband med detta har maskerade poliser med dragna förstärkningsvapen setts söka av ett buskage i anslutning till olyckan.

Polisens presstalesperson Erik Terneborn ville varken bekräfta eller dementera uppgifterna om olyckan.

– Det har jag ingen kännedom om, men jag kan inte heller förneka det. Det är mycket poliser och avspärrningar i Eskilstuna i stort, så det kan det mycket väl vara, säger han.

Enligt tidningens utsände på platsen är många boende i området upprörda efter det inträffade. Irritationen är även stor till följd av polisens stora avspärrningar som gör att de inte kommer in i sina hem. Polisen kunde vid 22-tiden ännu inte svara på när avspärrningarna skulle kunna komma att hävas.
"Olyckan"?
Citera
2018-11-23, 14:27
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeTyzon
-Saxat från Ekuriren.

Det är väl ingen större sensation att det går som det går för de båda bröderna.
Med den livsstilen så väntar inget annat en kyrkogården eller cellen.
Nu skall väl brodern hämnas mordet när han kommer ut i det fria oh då återstår det bara och
se om det blir familjegrav eller livstidscell.
Ärligt talat så har jag väldigt svårt att känna sympatier även om bröderna säkert är jättegulliga mot mamma och kompisarna.
Citera
2018-11-23, 14:34
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
"Olyckan"?

Ja, trafikolyckan?
Citera
2018-11-23, 14:49
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Vissa fynd i parken

Citat:
Efter dödsskjutningen spärrade polisen av både mordplatsen och ett område i Västermarksparken några hundra meter därifrån. I parken, som egentligen är ett mindre skogsområde, upprättades en väl tilltagen avspärrning kring en kommunal papperskorg.

Monica Bergström bekräftar nu att fynd har gjorts. Både på brottsplatsen och i Västermarksparken.

– Brottsplatsundersökningarna är klara, och vi har säkrat spår som nu ska skickas på analys för att se om de har med det här att göra, säger hon.

Hon vill dock inte säga vad det rör sig om för något eller om något fynd gjorts i just papperskorgen.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/f...t-en-del-spar/
Citera
2018-11-23, 16:05
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
"Olyckan"?

Att fadern till Taha inte han dra ut den i tid så Taha kom till jorden eller en krock där ambulansen påväg för att hämta liket Taha.

100% nån av olyckorna som åsyftas!
Citera
2018-11-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Att fadern till Taha inte han dra ut den i tid så Taha kom till jorden eller en krock där ambulansen påväg för att hämta liket Taha.

100% nån av olyckorna som åsyftas!

Nu vad det 0%, för olyckan det syftades på är denna. 😉
http://etunawebben.se/?p=38697
100% att det är denna som åsyftas!
Citera
2018-11-23, 17:19
Medlem
Det har pratats hela dagen om denna händelse på P4 Södermanland och ordföranden för Eskilstunas kommunstyrelse, Jimmy Jansson har intervjuats live(hittar inte intervjun). Jag hörde det som hastigast och jag tyckte mig höra honom säga någonting i stil med att 22-åringen blev skjuten med 6 skott av upp till 8 gärningsmän. Jimmy betraktade det som en ren avrättning.

Som sagt, jag kan ha tolkat det väldigt fel. Skulle vilja höra intervjun igen om någon lyckas hitta den.

Dock så uppfattar jag att det pratas mycket mer i lokalradion om denna händelse än om tidigare händelser i Eskilstuna. Det har även, enl lokalradion satts upp krisgrupper i Nyfors som man kan gå och prata med nu under helgen. Polisen är också i stabsläge, troligtvis pga risken för verdergällning.
Citera
2018-11-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.snuggels
Det har pratats hela dagen om denna händelse på P4 Södermanland och ordföranden för Eskilstunas kommunstyrelse, Jimmy Jansson har intervjuats live(hittar inte intervjun). Jag hörde det som hastigast och jag tyckte mig höra honom säga någonting i stil med att 22-åringen blev skjuten med 6 skott av upp till 8 gärningsmän. Jimmy betraktade det som en ren avrättning.

Som sagt, jag kan ha tolkat det väldigt fel. Skulle vilja höra intervjun igen om någon lyckas hitta den.

Dock så uppfattar jag att det pratas mycket mer i lokalradion om denna händelse än om tidigare händelser i Eskilstuna. Det har även, enl lokalradion satts upp krisgrupper i Nyfors som man kan gå och prata med nu under helgen. Polisen är också i stabsläge, troligtvis pga risken för verdergällning.

Skulle kunna stämma, men ändå inte.

Fungerar inte riktigt så! Vissa vet redan vem GM är!
Och när det blir så många som "8" så torskar man enklare. Finns alltid någon i "gänget" som blir pressad och börjar sjunga.

Sett det ett par gånger
Citera
2018-11-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Skulle kunna stämma, men ändå inte.

Fungerar inte riktigt så! Vissa vet redan vem GM är!
Och när det blir så många som "8" så torskar man enklare. Finns alltid någon i "gänget" som blir pressad och börjar sjunga.

Sett det ett par gånger

Hur menar du nu?

Om du är med i en gruppering på säg 10-15 pers.
Sen har ni en person ni vill göra er av med, vet bara ”GM” om det då, när personen är veck?
Kommer tillbaka återigen på konsekvenserna, man rör sig enbart med dom man VET man litar på, inga andra....
Sen kan det finnas några lallare utöver grupperingen, dom bör inte veta.
Så i min mening GÖR det inget om du är ensam eller har alla 14 med dig, för du är säker oavsett.
Så kommer vi isåfall tillbaka på amatörer igen....
Seriöst, gör saker ordentligt om det ska lekas cowboys och indianer på riktigt!
Citera
2018-11-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Hur menar du nu?

Om du är med i en gruppering på säg 10-15 pers.
Sen har ni en person ni vill göra er av med, vet bara ”GM” om det då, när personen är veck?
Kommer tillbaka återigen på konsekvenserna, man rör sig enbart med dom man VET man litar på, inga andra....
Sen kan det finnas några lallare utöver grupperingen, dom bör inte veta.
Så i min mening GÖR det inget om du är ensam eller har alla 14 med dig, för du är säker oavsett.
Så kommer vi isåfall tillbaka på amatörer igen....
Seriöst, gör saker ordentligt om det ska lekas cowboys och indianer på riktigt!

Nej nej, som du säger man tar dem närmsta dem man litar på mest! Men tyvärr så golas det ändå mycket.

Ja, jag hör att folk snackar om vem det var som sköt
Citera
2018-11-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Nej nej, som du säger man tar dem närmsta dem man litar på mest! Men tyvärr så golas det ändå mycket.

Ja, jag hör att folk snackar om vem det var som sköt

Om det golas, då har man fel i leden och då ska man inte göra saker överhuvudtaget!
Sen i detta fallet så är det ju såklart att hemmalaget vet vilka bortalaget var!
Det lär ju inte varit att dom kom i blå overaller alla åtta, utan klart dom kom i sina vanliga kläder som dom alltid har, ett/två par av och bara där känner dom ju igen varandra 😂
Senast redigerad av superduck 2018-11-23 kl. 18:26.
Citera
2018-11-23, 19:48
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Aha.. fan så sjukt. Polis och ambulans på en grundskola - och helt tyst i media. Ekuriren kanske redan nått sin kaos-kvot för denna månad. Men dessa händelser är väl förmodligen helt OT. "Bara en vanlig dag".
Media FÅR bar rapportera begränsat om det är invandrare eller flyktingar det handlar om. De får inte hamna i dålig dager så att folket kan få en sned bild av att de skulle vara kriminella och uppträda illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in