Kannan är svår och jobbig att diska, en massa onödiga delar som ska diskas också.
Kaffet smakar naturligtvis exakt likadant i en bryggare för en trehundring.
Betala 2000 kronor för ett varumärke om du vill snobba dig inför din omgivning annars låter man bli.
Det är billigt skräp, ska man dricka kaffe ska man köpa en gaggenau komp7000 hepafilter injector finns billiga begagnade för runt 70tkr
Annars kan man väl lika bra dricka oboy eller nescafe när det krisar
Jag tror definitivt det är en bra maskin. Aldrig testat den själv, men har vänner som har en sådan och den vinner nästan alltid "topplistor": https://superkollen.se/kaffebryggare/
Om jag skulle köpa en kaffebryggare så hade jag siktat in mig på Moccamaster eller en Bosch. OBH Nordica har väl en del bra grejer också?
God morgon.
Ni som säger att moccamaster är en bluff vet inte vad ni pratar om.
Mina föräldrar köpte sin 2004. Rengjort den 2 ggr om året med avkalkning.
Den är 14 år gammal och rullat minst 2 kannor om dagen. Funkar klockrent och kaffet blir lika gott som dag 1, om inte godare !
Jag är nu själv ägare till en moccamaster sedan 4 år tillbaka och jag är supernöjd.
Obs, glöm inte att fukta filtret innan ni häller i pulvret för godare smak.
Moccamaster gör det bästa bryggkaffet helt klart. Skölj ur pappersfiltret och använd nymalet kaffe för bästa resultat. Kan inte mäta sig med en 300kr-bryggare iom bryggtemperaturen.
Vi (jag +2 anställda) provade en sådan men ställde undan den igen efter ett par veckor. Jobbigare att rengöra och samma/tråkigare kaffe var väl det som det föll på. Dunno, vi kanske har nått peak-kaffe
Beror på vad du jämför med, men en Moccamaster är en maskin som gör bryggkaffe. Dock är bryggkaffe överlag bland det sämsta, så du får det bästa från det sämsta.
Mina upplevelser av moccamaster är kaffet är gott när det är nybryggt, vill du däremot ha påtår tycker jag att kaffet ofta har blivit bränt vilket färgar smaken. Har upplevt samma problem på två olika bryggare.
Har länge funderat på en moccamaster, blivit bjuden på kaffe från en ett antal gånger och jag tycker att dom är nice och brygger gött kaffe. Sen är även moccamaster något varje hushåll har i Finland, typ, och där dricks det en jävla massa kahvi
Jag har haft både Melitta och Philips kaffebryggare. Båda var bra så länge de fungerade även om Philips maskinen lät som en fiskebåt när den användes.
Köpte en Moccamaster för fem år sedan. Köpte den enklaste modellen, för det var på extrapris. Har blivit så nöjd med maskinen, så jag köpte en till som jag har på mitt arbete.
Priset kan tyckas vara högt, men med tanke på att maskinen används flera gånger om dagen. Så jag ser priset som motiverat.