2018-11-20, 07:16
Medlem
http://www.cin.ufpe.br/~ssj/Genderdifferences%20in%20personality%20traits%20ac ross%20cultures%20Robust%20andsurprising%20finding s.pdf

Här är en länk som visar att länder som är mer egalitarianiska har större skillnader mellan män och kvinnor, vilket visar på att kvinnor väljer traditionellt sätt mer feminina roller i jobb och livsstil och män väljer mer maskulina roller i jobb och livsstil.

Den har blivit citerad över 2300 gånger och är den mest pålitliga journalen inom samhällsvetenskap när det gäller skillnader mellan män och kvinnor- och går emot allt som traditionell feminism har som ideologisk grund.
jag säger traditionell feminism, inte extremfeminism. hela värdegrunden av att män förtrycker kvinnor till att göra de valen kvinnor gör- är helt enkelt falskt.
Citera
2018-11-20, 08:46
Medlem
Intressant. Är det någon av de här 2300 citeringarna (?) som har utvecklat resonemangen i artikeln något?
Citera
2018-11-20, 09:40
Medlem
Sir Dwains avatar
Även den här studien visar främst på en skillnad mellan utvecklade och mindre utvecklade länder, plus Japan och Sydkorea som bryter mot den trenden men som är ganska annorlunda jämfört med europeiska eller nordamerikanska kulturer.

Men låt oss säga att jämställdhet leder till större könsskillnader, skulle det därför vara en dålig sak? Nej det tror jag väldigt få påstår. Om män och kvinnor har väldigt olika preferenser när man kan välja fritt så är väl det bra. Det går emot vad många feminister hade förutspått men jag ser det inte som ett problem direkt.
Citera
2018-11-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Även den här studien visar främst på en skillnad mellan utvecklade och mindre utvecklade länder, plus Japan och Sydkorea som bryter mot den trenden men som är ganska annorlunda jämfört med europeiska eller nordamerikanska kulturer.

Men låt oss säga att jämställdhet leder till större könsskillnader, skulle det därför vara en dålig sak? Nej det tror jag väldigt få påstår. Om män och kvinnor har väldigt olika preferenser när man kan välja fritt så är väl det bra. Det går emot vad många feminister hade förutspått men jag ser det inte som ett problem direkt.

Tycker du mot bakgrund av detta att det är okej om stater med olika tvångsmedel försöker tvinga fram en ökad likhet mellan könen?
Citera
2018-11-20, 09:58
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Tycker du mot bakgrund av detta att det är okej om stater med olika tvångsmedel försöker tvinga fram en ökad likhet mellan könen?

Nej, men jag tycker inte det var något jag förespråkade tidigare heller.
Citera
2018-11-20, 10:01
Medlem
Citat:
Nej, men jag tycker inte det var något jag förespråkade tidigare heller.

Kanske inte. Men det finns ju politiska krafter i Sverige som har gjort det.

Vi har en hel myndighet som jobbar mot det målet väl?
Citera
2018-11-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyttnytt
Intressant. Är det någon av de här 2300 citeringarna (?) som har utvecklat resonemangen i artikeln något?

Det här är journalen som blivit citerad, det här är inte en artikel.
Citera
2018-11-20, 12:16
Medlem
Citat:

Det är ett problem för den feministiska ideologin för det här är bevis att det inte är ett förtryck utan bara naturliga val män och kvinnor gör.
vilket innebär att kvoteringar skadar kvinnor mer än vad det hjälper.
det innebär att smutskastningen på kärnfamiljer skadar kvinnor.
det innebär att män är bättre lämpade för vissa typer av arbeten än kvinnor och vise versa.
det innebär att det inte är ett ondskefullt patriarkat och att kämpa emot ett patriakat är både onaturligt och skadligt för kvinnor på sikt.
Det innebär för feminism att man måste förespråka individualitet på riktigt, att acceptera att kvinnor vill vara hemmafruar, undersköterskor och lärare, inte storföretagande VD och ledare, det är en grav minoritet som vill det.

det innebär att feminister måste ta ansvar för sina egna problem och att inte skylla allt på män och förvänta sig att män ska lösa det åt dem.

Den som faktiskt, ärligt och genuint strävar mot ett jämställt samhälle måste avsäga sig från identitetspolitik som är feminism och komma med något annat.
Citera
2018-11-20, 12:42
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
Det är ett problem för den feministiska ideologin för det här är bevis att det inte är ett förtryck utan bara naturliga val män och kvinnor gör.
vilket innebär att kvoteringar skadar kvinnor mer än vad det hjälper.
det innebär att smutskastningen på kärnfamiljer skadar kvinnor.
det innebär att män är bättre lämpade för vissa typer av arbeten än kvinnor och vise versa.
det innebär att det inte är ett ondskefullt patriarkat och att kämpa emot ett patriakat är både onaturligt och skadligt för kvinnor på sikt.
Det innebär för feminism att man måste förespråka individualitet på riktigt, att acceptera att kvinnor vill vara hemmafruar, undersköterskor och lärare, inte storföretagande VD och ledare, det är en grav minoritet som vill det.

det innebär att feminister måste ta ansvar för sina egna problem och att inte skylla allt på män och förvänta sig att män ska lösa det åt dem.

Den som faktiskt, ärligt och genuint strävar mot ett jämställt samhälle måste avsäga sig från identitetspolitik som är feminism och komma med något annat.

Det är ett argument mot kvotering, ja. Det är inte ett argument mot att kvinnor ska få ha ett fritt val, vilket är vad feminismen i grunden handlar om. Kvotering förespråkas inte direkt av alla, det är ju inte lagligt i Sverige trots vår feministiska regering. Det är inte ett argument mot patriarkatteorin, inte ett bra iallafall.
Citera
2018-11-20, 13:21
Medlem
Citat:
Det är ett argument mot kvotering, ja. Det är inte ett argument mot att kvinnor ska få ha ett fritt val, vilket är vad feminismen i grunden handlar om. Kvotering förespråkas inte direkt av alla, det är ju inte lagligt i Sverige trots vår feministiska regering. Det är inte ett argument mot patriarkatteorin, inte ett bra iallafall.

Nej, såklart för alla har sin egna version av vad feminism och vad patriarkatet är, det finns ingen tydlig definition så när det väl bevisas att en "teori" inte stämmer så ploppar det upp 5 till.
sen har vi kvotering i Sverige, jag kan som man få ett jobb som undersköterska utan utbildning eller erfarenhet över att en utbildad kvinna får det. men det är ingen direkt lag på det såvitt jag vet.
Men.
1. kvinnor är inte förtryckta i västvärlden.
2.det manliga styret som kallas för patriakat, är biologiskt, självvalt och naturligt.

Sen absolut att alla har samma friheter och samma rättigheter och med det ska alla ha samma ansvar.
men det betyder inte att samhället kommer ändras från vad det är idag. för kvinnor gör redan fria val i vad de vill göra med sina liv.
Citera
2018-11-20, 13:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
http://www.cin.ufpe.br/~ssj/Genderdifferences%20in%20personality%20traits%20ac ross%20cultures%20Robust%20andsurprising%20finding s.pdf

Här är en länk som visar att länder som är mer egalitarianiska har större skillnader mellan män och kvinnor, vilket visar på att kvinnor väljer traditionellt sätt mer feminina roller i jobb och livsstil och män väljer mer maskulina roller i jobb och livsstil.

Den har blivit citerad över 2300 gånger och är den mest pålitliga journalen inom samhällsvetenskap när det gäller skillnader mellan män och kvinnor- och går emot allt som traditionell feminism har som ideologisk grund.
jag säger traditionell feminism, inte extremfeminism. hela värdegrunden av att män förtrycker kvinnor till att göra de valen kvinnor gör- är helt enkelt falskt.
Tack.
Detsamma visade man redan i Hjernevask med forskare som källor. JBP har också sagt det, liksom väldigt många andra opartiska observatörer.
Den enda anledningen att man inte lyftar detta i svensk msm är att man är så djupt investerad i identitetspolitiken att man helt skulle tappa ansiktet.

Sen har vi ett problem till. Sägs det inte av "talking heads" i SVT, så finns det troligen inte.
De (svensson) väntar helt enkelt på ett tacken från det stora oraklet som tog över rollen efter prästerna.
Snart är de också skattefinansierade.

Frågan är vad vi ska med journalister som vägrar säga sanningen pga aktivism?
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-11-20 kl. 14:01.
Citera
2018-11-20, 19:59
Medlem
Darwinists avatar
Citat:

Då går du helt emot den likhetsfeministiska dogmen. Du vet den som vissa andra användare på det här forumet skriver under på. Där är konsensus att könsskillnader är ej önskvärda och måste uppfostras eller kvoteras bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in