• 1
  • 2
2018-11-20, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Hobbydiagnos: Det låter som att du har för många järn i elden fortfarande eller att du försöker i alla fall. Låter som att du har blivit utbränd på jobbet, och sedan fortsätter bränna ut dig i hemmet där du ställer för höga krav på dig själv. Du behöver ta ett steg tillbaka och acceptera att du behöver vila upp dig nu, du är uppenbarligen inte i bra skick nog att börja arbeta igen.

Men det kan vara något annat som ligger bakom också, har du fått tagit mycket prover för att se om det är något i kroppen som ställer till det för dig?

Nej inte varit hos läkaren ännu och kollat näringsnivån . Kanske sla ringa o boka tid . Har legat på Vitamin D-brist ( 19 ) när jag las in .

Bränner ut mig ja möjligen men av vadå. Jag går hemma . Av psykisk ohälsa ?
Citera
2018-11-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Nej inte varit hos läkaren ännu och kollat näringsnivån . Kanske sla ringa o boka tid . Har legat på Vitamin D-brist ( 19 ) när jag las in .

Bränner ut mig ja möjligen men av vadå. Jag går hemma . Av psykisk ohälsa ?

Ja gör det, försök få så många tester gjorda som möjligt, när jag testades tror jag dom tog 3-4 rör med blod för olika prover, kommer inte ihåg exakt vad dom testade efter men var en hel del. Visade sig att jag hade D-vit brist som jag nu äter kosttillskott för.

Det låter som att du försöker jagar praktikplats m.m, kanske missförstod dig där.

Kan du förklara mer varför psykiatrin bryter ner dig?
Citera
2018-11-20, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Har du kollat över din kost o.s.v. det kan man få hjälp med via sjukvården. Känns som det första du behöver få till är din vardag, innan du ska börja fundera på ditt arbetsliv. Du kanske behöver KBT för att få hjälp med avslappningsövningar o.s.v. för att finna ett inre lugn?

Hur ser det ut ekonomiskt, klarar du dig eller är det ett helvete att få det att gå runt varje månad? Har du några anhöriga som kan hjälpa dig lite ekonomiskt (kontant) så du slipper tänka på det så mycket?

KBT diskuterades redan på psyk men sedan har de stått stilla . öppenvården skyller på att dom väntar på en utredning för o se om de finns några bekymmer så som add / adhd , damp osv . Dock i min hjärna så känns de som man bara väntar på en utredning...sedan kan man skylla på nån diagnos o inte jobba med det .
Ekonomin är som den är . egna medel konto hos Soc ..så sköter de inte så mycket själv..får 500 kr o veckan.
Klarar inte o ta emot pengar av mina närmaste ..får panik av bara tanken.

Psykiatrin lyssnar inte de e den uppfattningen jsg får . Jag jag söker väldigt mycket svar i allt ..varför är de på ett visst sätt ..men de e ju för att man vill försöka förstå saker o ting ..och för mig är inte medicin svaret på detta utan ett sätt och bara skjuta problemen framåt. Jag har diskuterat med dom min syn på medicinera bort tillståndet i mig ..jag känner inte att jag uvecklas med det . Enda man refererar till när man säger att man vill försöka få psykolog hjälp osv är att man väntar på den jäkla utredningen . Vad spelar de för roll om jag har add / adhd , damp. Jag måste ju fortfaranda jobba med problemet..inget som löser sig själv. Lyckats tjata mig till en kurator iallafall..så någon o diskutera tankar o känslor med.
Satt precis i samtal med kuratorn nu ..hon skulle la egentligen bara stämma av om de hänt nått på arbetsförm. Vi pratade lite hur natten varit o lite sånt också ..jobbigt med behövligt. Ändå lagt sig de värsta nu men hon skulle höra av sig imorgon igen.

De e la den enda människan just nu som inte jobbar emot mig känns de som ..dock frågan är hur länge.

Djävulen på höger axel skratta nog gott nu efter inatt o sa " jag visste det " . " visste att du inte skulle fixa detta " . vill bli av med honom men han sitter där i vilket fall 😒..nog den elakaste människan jag träffat 😒
Senast redigerad av Jens86 2018-11-20 kl. 14:53.
Citera
2018-11-20, 14:29
Medlem
Om du har möjlighet: ta hjälp av anhöriga. När anhöriga ligger på så blir det lite fart. Typ som om de helt plötsligt blir rädda att bli anmälda eller nått.

Kan inte läkaren sätta en diagnos ändå? Jag har inte haft en utredning än då kön är 2 år men har ändå fått en npf-diagnos. Inte för att det gör det lättare men jag kan sänka kraven lite och har helt plötsligt rätt till mer hjälp.
Citera
2018-11-20, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Om du har möjlighet: ta hjälp av anhöriga. När anhöriga ligger på så blir det lite fart. Typ som om de helt plötsligt blir rädda att bli anmälda eller nått.

Kan inte läkaren sätta en diagnos ändå? Jag har inte haft en utredning än då kön är 2 år men har ändå fått en npf-diagnos. Inte för att det gör det lättare men jag kan sänka kraven lite och har helt plötsligt rätt till mer hjälp.

Jag klarar inte det där med anhöriga. De blir bara extremt jobbigt för mig. Man skäms väll..känner skuld o allt annat kring de hela( bara antaganden ) . boende stödet har gått in o hjälpt till en hel del ..de vore ju egentligen än länk imellan där eftersom jag inte klarar o ta in mina närmaste i detta. Npf-diagnos väntar på utredning ..väntat i snart 2,5 år . precis som du beskriver myndigheterna gör inte mycket tills man får någon som börjar putta på ordentligt ..borde inte vara någon skillnad om jag gör det eller nån anhörig men uppenbarligen händer de mer när någon utifrån från myndigheterna pushar på de e grunden. Enda anledningen tror jag till att arb förm är inkopplad idag ..hittade en människa på soc tjänsten som ifrågasatte varför de inte hände något. Några vecka senare sitter jag i möte med boende stöd ..öppenvården o arb förm.
Senast redigerad av Jens86 2018-11-20 kl. 14:49.
Citera
2018-11-22, 03:38
Bannlyst
Update mår bättre . Strukturerat upp här hemma lite ...försökt och inte fundera allt för mycket. Blir bara grubblande
Citera
2018-11-22, 05:23
Avstängd
Kollar du in mina trådar låter det ganska snarlikt min situation förutom skulderna. Djupt inom mig finns visioner och mål, tro, men ingenting i mig samarbetar och låter mig i lugn och ro att ha fortsatt struktur och hålla min meningslöshet vid sidan av, helst helt borta, men det har aldrig blivit så. Försöker gång på gång men tror nu att ett sista alternativ kan vara KBT. Testat meditera, träna, äta bra, sova bra m.m, m.m, men någonting är uppenbarligen mycket mer grundligt som behöver arbetas bort. Är fan också ständigt trött, ständigt. Gäspande och åter gäspande, finns absolut ingenting som är bättre då än att slänga fötterna på bordet och i sitt låtsasdrömliv vara där och det man önskar. Stundtals undrar jag om att acceptera jag inte har det där extra drivet, eller så slutar jag skylla bort och hålla löften mot mig själv.

Jobbigt som fan, men vad tänker du om jag frågar dig vart du ser dig om tio år? Du vill likt mig innerst inne leva ett liv vi ändå ser framför oss, men ändå är så långt borta. Jobbigt som fan, lycka till bror!
Citera
2018-11-22, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Kollar du in mina trådar låter det ganska snarlikt min situation förutom skulderna. Djupt inom mig finns visioner och mål, tro, men ingenting i mig samarbetar och låter mig i lugn och ro att ha fortsatt struktur och hålla min meningslöshet vid sidan av, helst helt borta, men det har aldrig blivit så. Försöker gång på gång men tror nu att ett sista alternativ kan vara KBT. Testat meditera, träna, äta bra, sova bra m.m, m.m, men någonting är uppenbarligen mycket mer grundligt som behöver arbetas bort. Är fan också ständigt trött, ständigt. Gäspande och åter gäspande, finns absolut ingenting som är bättre då än att slänga fötterna på bordet och i sitt låtsasdrömliv vara där och det man önskar. Stundtals undrar jag om att acceptera jag inte har det där extra drivet, eller så slutar jag skylla bort och hålla löften mot mig själv.

Jobbigt som fan, men vad tänker du om jag frågar dig vart du ser dig om tio år? Du vill likt mig innerst inne leva ett liv vi ändå ser framför oss, men ändå är så långt borta. Jobbigt som fan, lycka till bror!

Om 10 år :

Jobbar jag inom lager ..kanske har truckkort ..hade varit ett bra komplement till traktorkortet o bilkörkortet ju ☺

Släppt några dator spel så kanske fått in lite pengar den vägen ☺

Jag ska även försöka lära mig lite politik inom kommunen ..ska ringa runt o kolla lite om man hittar något man kan stå bakom först ...För jag kan vara hur arg och less på myndighetena som helst. Det hjälper inte mig utan jag vill in o vara med o göra en förändring i samhället. Denna resan är inget liv jag ens önskar min största fiende ens.

Skaffat En katt eller hund . eller kanske en underlat . katt o underlat har jag växt upp med..underbara lojala djur även om katten tvörtom från hunden gör lite som den vill ibland ☺
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in