Citat:
Ursprungligen postat av
SleePy1
Har du kollat över din kost o.s.v. det kan man få hjälp med via sjukvården. Känns som det första du behöver få till är din vardag, innan du ska börja fundera på ditt arbetsliv. Du kanske behöver KBT för att få hjälp med avslappningsövningar o.s.v. för att finna ett inre lugn?
Hur ser det ut ekonomiskt, klarar du dig eller är det ett helvete att få det att gå runt varje månad? Har du några anhöriga som kan hjälpa dig lite ekonomiskt (kontant) så du slipper tänka på det så mycket?
KBT diskuterades redan på psyk men sedan har de stått stilla . öppenvården skyller på att dom väntar på en utredning för o se om de finns några bekymmer så som add / adhd , damp osv . Dock i min hjärna så känns de som man bara väntar på en utredning...sedan kan man skylla på nån diagnos o inte jobba med det .
Ekonomin är som den är . egna medel konto hos Soc ..så sköter de inte så mycket själv..får 500 kr o veckan.
Klarar inte o ta emot pengar av mina närmaste ..får panik av bara tanken.
Psykiatrin lyssnar inte de e den uppfattningen jsg får . Jag jag söker väldigt mycket svar i allt ..varför är de på ett visst sätt ..men de e ju för att man vill försöka förstå saker o ting ..och för mig är inte medicin svaret på detta utan ett sätt och bara skjuta problemen framåt. Jag har diskuterat med dom min syn på medicinera bort tillståndet i mig ..jag känner inte att jag uvecklas med det . Enda man refererar till när man säger att man vill försöka få psykolog hjälp osv är att man väntar på den jäkla utredningen . Vad spelar de för roll om jag har add / adhd , damp. Jag måste ju fortfaranda jobba med problemet..inget som löser sig själv. Lyckats tjata mig till en kurator iallafall..så någon o diskutera tankar o känslor med.
Satt precis i samtal med kuratorn nu ..hon skulle la egentligen bara stämma av om de hänt nått på arbetsförm. Vi pratade lite hur natten varit o lite sånt också ..jobbigt med behövligt. Ändå lagt sig de värsta nu men hon skulle höra av sig imorgon igen.
De e la den enda människan just nu som inte jobbar emot mig känns de som ..dock frågan är hur länge.
Djävulen på höger axel skratta nog gott nu efter inatt o sa " jag visste det " . " visste att du inte skulle fixa detta " . vill bli av med honom men han sitter där i vilket fall 😒..nog den elakaste människan jag träffat 😒