2018-11-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbisen
Kämpa på! Motionera är väldigt bra mot dom känslor som brukar uppstå vid ett avslut, sen finns det inga genvägar utan det är bara kriga vidare

Tack har inte beställt nåt och har faktist insett nu att jag vill vara ren. Känner faktist inget sug alls knappt. Skön känsla =)
Citera
2018-11-28, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackrace
Men jag vill inte vara en missbrukare, jag vägrar. Jag vill inte leva det livet.

Så, vad ska jag göra?

Är detta en snyfttråd? du har två alternativ, fortsätta med tjack eller att inte göra det. Du vägrar ena alternativet så det är ju inte jättemånga val kvar. Vill du veta vad du ska göra för att må bättre utan tjack? Börja träna, skaffa dig en hobby. Sitter du hemma och petar navelludd och tänker på hur gött det skulle vara med ett rus så kommer du aldrig må bra igen.
Citera
2018-11-28, 16:30
Medlem
st33rs avatar
När du säger beställa menar du via post? Då har du kanske inte så många bekanta IRL som drar in dig i missbruket? Det är väl en bra utgångspunkt.

Vet inte hur du beställer, det finns ju massa olika. Darknet vet jag inte hur d funkar, men typ kontakter på wickr eller forum eller så, radera dom programmen och ändra till nåt konstigt lösenord som du glömmer bort eller så
Senast redigerad av st33r 2018-11-28 kl. 16:33.
Citera
2018-11-28, 22:03
Medlem
Citat:
Tjena!

Lång historia som jag ska försöka göra kort.. men för några sen blev jag torsk på tjack. Började med att jag blev nyfiken och fick några gram. Hamnade i ett personligt Nirvana under första ruset där allt i livet helt plötsligt pusslades ihop som pusselbitar och kändes som jag förstod livet. Efter detta började jag ta det vid fest tillfällen, men som alla nog vet så blir det oftast inte så. Slutade nu sista året med att jag drog en lina varannan dag, till slut kunde jag dra 3-4G per dag men fick inget rus utan blev mest pigg och massa ångest.

Nu har jag varit ren sen mitten av augusti men fyfan vad dåligt jag mår. Har ingen motivation till något. Vissa dagar känner jag mig helt "numb" och vissa dagar har jag bara sån lust att beställa igen eftersom allt känns så hopplöst, dock så kan jag inte beställa utan att riskera resten av ekonomin (Har pengar så jag klarar hyran och mat och bil osv hela månaden precis).

Hjälp mig med vad jag ska göra. På senaste har jag varit så nära på att beställa tjack, E eller vad som helst som ger en ett rus. Bara för att jag ska känna lycka igen.

Jag brukade vara så jäkla glad, energisk och kände aldrig några såna här känslor. Men nu har snart 3 månader gått och jag känner mig bara så jäkla deprimerad, hopplös och självmordsbenägen hela tiden. Gått upp massa i vikt för jag knappt rör mig förutom på jobbet. Har knappt motivation på jobbet och fortsätter jag såhär så slutar jag väl upp arbetslös med skulder snart.

Men jag vill inte vara en missbrukare, jag vägrar. Jag vill inte leva det livet.

Så, vad ska jag göra?

Precis som Mia-Rovi säger bara att gilla läget och hålla sig ifrån. Det kan ta flera år innan du blir återställd efter långvarigt amfetamin missbruk. Tyvärr.
Citera
2018-11-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Precis som Mia-Rovi säger bara att gilla läget och hålla sig ifrån. Det kan ta flera år innan du blir återställd efter långvarigt amfetamin missbruk. Tyvärr.

Citerar mig själv här, jag noterar att flera har läst 6 månader, tjena, synnerligen individuellt
Dom som har kört på amfetamin i flera år kan intyga att 6 månader är en skröna. Och snälla jämför inte heroin och annat med amfetamin.
Citera
2018-12-09, 23:49
Medlem
Presentpappers avatar
Prova att börja gå på tolvstegsmöten. CA (Cocaine Anonymous) skulle du nog identifiera dig mycket med och relativt omgående börja bygga upp ditt nyktra jag nu när amfetaminet är ute ur leken.

Du har lite arbete med dig själv att göra nu framöver helt klart, men jag lovar att det kommer bli bättre. Mycket bättre!
Senast redigerad av Presentpapper 2018-12-09 kl. 23:56.
Citera
2018-12-10, 05:33
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Att skapa sig nya, manga och positiva referensramar tror jag ar viktigt. Jag vet mycket val hur meningslost det kan kannas men forsok att aceptera att det kanns sa just nu.
Borja sedan med nya rutiner sa det kommer in lite variation i livet. Forsok hitta vad du tycker ar roligt i livet och gar det. Skapa en plan som du bestammer dig for att inte pa nagot satt avika ifran.

Om man jamfor ett liv med med mycket pundande samt vanner med samma intresse med ett liv utan vanner och inte ett skit att gora blir det latt att man resonerar sig fram till att livet med knark var mer givande.
Nar du har kommit lite langre och borjar leva livet kommer du se den tiden pa ett annat satt.

Det ar i borjan det ar varst. Glom inte att du ar din egen harskare det bevisade du redan nar du valde att sluta.
Du klarar det har

Lycka till!

Vanliga halsningar Sir Amsterdam
Citera
2018-12-11, 03:32
Medlem
Var beredd på att suget kommer komma ofta, amfetamin är djävulens drog. När suget väl kommer så försök att spela upp filmen från din senaste omgång och hur fuckt up det var. Jag försöker hålla mig borta från den drogen nu har misslyckats flera gånger men just nu är jag på god väg, ge inte upp ifall du skulle ta ett återfall. Tveka inte på att be om hjälp ifall du märker att du ej klarar det själv.

Håller med om att träning hjälper!
Senast redigerad av olonam 2018-12-11 kl. 03:34.
Citera
2018-12-11, 13:47
Medlem
Försöker med det som ämnet handlar om. Onödigt starta nytt ämne.

Jag knarkar som nån sorts medicin mot min egen personlighet. Det har blivit destruktivt.

Egentligen skulle jag vilja kunna åka nånstans och vara ifred en vecka. Det är det som är jobbigt tycker jag, att hålla uppe fasaden under värsta fasen då man just kliver av.

Men fördelen är att jag inte har folk i stan som drar ner mej, så det är ju lätt att undvika

Sen har jag den där femman i frysen.

Jag fattar ju att jag måste börja med att slänga bort den. Trots miljön kommer jag nog spola ner skiten.

Önska mej lycka till!
Senast redigerad av livetstomhet 2018-12-11 kl. 14:01.
Citera
2019-04-06, 17:23
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Finns saker du kan göra för att snabba på processen tills du är återställd.

Det absolut bästa är att börja träna på t.ex gym eller jogga 3-4 gånger i veckan. Dels får du ett påslag av endorfiner osv. av träningen, du håller dig sysselsatt istället för att sitta hemma och fantisera om droger och det är ett bra sätt att avreagera sig på.

Träning är utan tvekan det bästa jag gjort när jag la heroinet på hyllan och jag hade med största sannolikhet trillat tillbaka ganska snabbt om det inte var för bl.a träningen.

Håller med fullständigt här, träning fungerar verkligen mot abstinensen från amfetaminet😊👍

Mvh
Citera
2019-04-06, 18:05
Medlem
deepss avatar
Citat:
Tjena!

Lång historia som jag ska försöka göra kort.. men för några sen blev jag torsk på tjack. Började med att jag blev nyfiken och fick några gram. Hamnade i ett personligt Nirvana under första ruset där allt i livet helt plötsligt pusslades ihop som pusselbitar och kändes som jag förstod livet. Efter detta började jag ta det vid fest tillfällen, men som alla nog vet så blir det oftast inte så. Slutade nu sista året med att jag drog en lina varannan dag, till slut kunde jag dra 3-4G per dag men fick inget rus utan blev mest pigg och massa ångest.

Nu har jag varit ren sen mitten av augusti men fyfan vad dåligt jag mår. Har ingen motivation till något. Vissa dagar känner jag mig helt "numb" och vissa dagar har jag bara sån lust att beställa igen eftersom allt känns så hopplöst, dock så kan jag inte beställa utan att riskera resten av ekonomin (Har pengar så jag klarar hyran och mat och bil osv hela månaden precis).

Hjälp mig med vad jag ska göra. På senaste har jag varit så nära på att beställa tjack, E eller vad som helst som ger en ett rus. Bara för att jag ska känna lycka igen.

Jag brukade vara så jäkla glad, energisk och kände aldrig några såna här känslor. Men nu har snart 3 månader gått och jag känner mig bara så jäkla deprimerad, hopplös och självmordsbenägen hela tiden. Gått upp massa i vikt för jag knappt rör mig förutom på jobbet. Har knappt motivation på jobbet och fortsätter jag såhär så slutar jag väl upp arbetslös med skulder snart.

Så, vad ska jag göra?

Träna så mycket du orkar, promenader, gym, löpning. Ät nyttig och varierande kost.

Sen kan du alltid testa att köpa hem l-tyrosin och 5-htp. Finns en stor tråd om 5-htp här på forumet om du söker.

Vill du bli bättre så spola ner eller släng allt du har hemma.

Håller själv på att kicka ett beroende ja va dum nog att ramla tillbaka i.

Kämpa på
Senast redigerad av deeps 2019-04-06 kl. 18:08.
Citera
2019-04-09, 21:00
Medlem
Det du upplever kallar dom i behandlingskretsar för "postakut abstinens". För amfetamin sitter den postakuta abstinensen mellan 3-6 månder. Det är bara att hålla ut, det kommer bli bättre, även fast det kanske känns avlägset och värdelöst just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in