Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 10:33
  #61
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Zigenarungar förnekar sig aldrig.

Det positiva är att han hålls inlåst en längre tid i fortsättningen.


Hur vet du det? Det låter inte i linje med hur svenskt rättssystem brukar fungera när 17-åriga förövare är inblandade.
Citera
2018-11-20, 10:50
  #62
Medlem
En kvinna skrev i kommentarsfältet på aftonbladets länk på facebook att han bröt flera fingrar på offret och att han begärde 50k men föräldrarna lyckades få ihop 25k. Vilket svin detta är.. som polis eller häktesvakt hade jag fan inte kunnat hålla mig ifrån att gå in och puckla på honom rejält.
Citera
2018-11-20, 11:08
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
En kvinna skrev i kommentarsfältet på aftonbladets länk på facebook att han bröt flera fingrar på offret och att han begärde 50k men föräldrarna lyckades få ihop 25k. Vilket svin detta är.. som polis eller häktesvakt hade jag fan inte kunnat hålla mig ifrån att gå in och puckla på honom rejält.
Vilket är du? Häktesvakt eller polis?

Är inte västerhaninge ett område med kriminalitet?
Citera
2018-11-20, 11:10
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vilket är du? Häktesvakt eller polis?

Är inte västerhaninge ett område med kriminalitet?

Formulerade mig lite fel, jag är inget av det men OM jag varit så hade det varit jävligt svårt att hålla sig från att sopa på såna här genomvidriga as.
Citera
2018-11-20, 11:25
  #65
Medlem
halvsvennes avatar
Hoppas de inte är elaka mot den stackars zigenaren.
Senast när han sköt vaktmästaren i ryggen, armen, benet och huvudet var de stygga : advokat Sanna Herlin var kritisk till att hennes klient hade hållits häktad fram till rättegång, och menade att han mådde dåligt av detta.
(från nyheter idag)
Citera
2018-11-20, 11:47
  #66
Avstängd
sealion80s avatar
Ja pga alla invandrare lär vi ju se lite mer av vilda västern grejer här också som kidnappningar, vissa områden är ju som favelas i Brasilien.
Citera
2018-11-20, 12:04
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ja helt rätt. Vi borde trycka på om liberalare vapenlagar för oss hederliga. Kriminella avskum har redan börjat gå in och råna folk i deras egna hem. Hade folk haft vapen hemma och vågat skjuta så hade de inte varit så vanligt som de är idag.
Vi är dessvärre inte i närheten av den diskussionen än. I dagarna gräts det ju över folk som på förekommen anledning valt att hägna in sin egendom för att få ha den i fred. Om denna ytterst passiva motåtgärd förorsakar så mycket ilska från Eliten så kan jag bara föreställa mig det ramaskri som tanken på att aktivt skydda sig och de sina från kriminella skulle ge upphov till.
Om man bryter fingrarna på mina barn i syfte att klämma mig på pengar så kommer jag inte att svara med handhjärtan. En väldigt stor del av lagstiftarna i Sverige 2018 menar att jag inte ska ha möjlighet till annat.
Citera
2018-11-20, 12:19
  #68
Medlem
Amadeusss avatar
Kan vi inte bara avrätta denna 17 åring ? Killen har bara börjat sin kriminella bana och kommer orsaka mer skada i framtiden. Gör samhället en tjänst och avliva honom.
Citera
2018-11-20, 12:28
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Kan vi inte bara avrätta denna 17 åring ? Killen har bara börjat sin kriminella bana och kommer orsaka mer skada i framtiden. Gör samhället en tjänst och avliva honom.
Denna gången måste han väl bli inlåst ordentligt. Vad gör man han kan ju inte få vistas fritt någon mer i sitt liv
Citera
2018-11-20, 12:28
  #70
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Kan vi inte bara avrätta denna 17 åring ? Killen har bara börjat sin kriminella bana och kommer orsaka mer skada i framtiden. Gör samhället en tjänst och avliva honom.

Vore faktiskt vettigt. Precis på samma sätt som man skjuter hundar som är "felprogrammerade" borde man göra med sånt här slödder.
Citera
2018-11-20, 12:40
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Kan vi inte bara avrätta denna 17 åring ? Killen har bara börjat sin kriminella bana och kommer orsaka mer skada i framtiden. Gör samhället en tjänst och avliva honom.

Han kommer knappast att avrättas. Killen är halvsvensk med svensk mor och en zigensk far från släkten Lakatos (kända i Malmö sedan tidigt 80-tal).

Den här killen kommer det att daltas med och bjudas på saft och bulle hos någon batikhäxa de närmsta åren, när han och hans gäng begår grova brott i Sverige och runt omkring i EU. Om vi har tur, så inser killen kanske i framtiden att han vill "sluta" och bli "förebild" precis som alla andra blattebrottslingar i Sverige och får något låtsasjobb som "förebild" för kriminella ungdomar på något "fryshus" och liknande, där exkriminella alltid belönas med "jobb" som är skattsubventionerat.
Citera
2018-11-20, 12:45
  #72
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vilket är du? Häktesvakt eller polis?

Är inte västerhaninge ett område med kriminalitet?

Har alltid varit ett "sämre" område tillsammans med Brandbergen. Kommer ihåg på 90 talet när man åkte på fester i VH och fick ha med sig knogjärn för att vara säker på att man kunde försvara sig.

På den tiden var det kickers av alla nationaliteter och det var ofta de svenska som skulle visa sig top kicker och vara värst.

Man var inte värd mycket som punkare och skinhead i Haninge på den tiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback