2019-10-19, 10:12
Medlem
JustHates avatar
Från rättegången: https://www.youtube.com/watch?v=pdhbNzOyGN8
Det är ju synd om grabben,han är ju riktigt sjuk.
Citera
2024-03-18, 09:02
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag med, Joakim behöver uppmärksamheten och pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nu tror jag du missförstår mig. Jag försvarar honom inte. Jag säger bara att det finns värre brott än lite tomma hot på ett fejkat instagramkonto som polisen kanske ska prioritera.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag förstår tanken bakom att sjuka personer behöver vård, men i detta fall handlar det om ett barn som uttryckt sig på ett opassande sätt på nätet. Allt annat som du hört är ryktesspridning om denna person som du späder på som om det vore fakta.

Du har ingen aning alls om personen är sjuk eller inte.

Att hota anonymt på nätet är vanligt bland ungdomar idag, det sker flera gånger per dag i svenska skolor att ungdomar får anonyma hot- och hatmeddelanden på sociala medier. Det är ett samhällsproblem, men bara för att det drabbar några whitetrash youtubers som du älskar, så startar du och andra en ryktesspridning om att personen våldtagit tagit och plågat djur, vilket inte alls stämmer så vitt jag kan hitta nån information om. Däremot har en massa anonyma personer hängt ut en annan person som har gjort det här och gissat att det är han, vilket gör att hysteriska personer med inte fullt utvecklade hjärnor vill skapa drama och blåsa upp situationen mycket värre än det är.

Håller vi oss till fakta så är det en 17-årig kille, som bor i stockholms innerstad med sin pappa som skapat ett anonymt konto och skickat dödshot. Denna person ska sedan ha ett självskadebeteende där han bränt sin hand med cigaretter och även enligt egen utsago ha aspergers och lida av autism.
Joakim Lundell har satt i system att hänga ut människor, till vilket pris som helst.
Alltid för att skapa drama, där han, frun eller avkommorna blir mordhotade eller anklagelser om pedofili.

Hur kan det komma sig att rättsväsendet inte tar tag i det uppenbara problemet, nämligen människor som dessa youtubers som vill vara i rampljuset mer än någonting annat, utan en tanke på vilka konsekvenser det medför.

Denna Valleboi dömdes, men det drev som Jocke startade, i syfte att framstå som hotad och utsatt, stackarn, med baaarnet som ess i rockärmen...

Det är så dumt.

Vem är mest skadlig?

Hur många har på riktigt hotat Jocke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in